webCRM
vs
Goava
Företagsstorlek
Antal anställda
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Plattform
Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp
Prisinformation
Gratis testperiod
Pris från
299kr per...
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från
fr 4000kr...
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Produktfunktionaliteter i Säljstödssystem
Dashboard
E-post kampanjer
Kalenderintegration och påminnelser
Kontakt och prospect hantering
Pipe management
Säljprognoser
Skapa dokument och avtal
Statistik och rapporter
Dashboard
E-post kampanjer
Kalenderintegration och påminnelser
Kontakt och prospect hantering
Pipe management
Säljprognoser
Skapa dokument och avtal
Statistik och rapporter
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Du vill ha ett lagom stort CRM-system som inte väller över av funktioner.
- Du vill snabbt komma igång - det som normalt tar veckor, tar endast timmar eller dagar hos oss.
- Du som kund sätter värde på den personliga relationen och vill ha mer än bara ett system.
Varför väljer man ert system?
Tyvärr, ingen data än.
Varför väljer man er som leverantör?
webCRM är en del av efficy-gruppen.
- Vi sätter oss in i kundens behov och försöker alltid hitta bra lösningar som fungerar över tid.
- Vi är snabba, effektiva och proaktiva.
- Vi är transparenta och säger till i de fall vi ser risker eller där vi anser att vår kund ska tänka annorlunda.
Varför väljer man er som leverantör?
Tyvärr, ingen data än.
Hur positionerar ni er på marknaden?
- webCRM är byggt för små och medelstora bolag som har mellan 1 och 50 användare.
- Vårt system är i anpassat för traditionell försäljning, där den personliga relationen fortfarande är betydelsefull.
- Vi tror på enkelhet i kombination med kraftfullhet.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Tyvärr, ingen data än.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
webCRM är ett effektivt kontohanteringsverktyg för hela teamet:
- Säljare kan enkelt följa arbetsflöde genom automatiska processer och informationshantering.
- Chefer kan enkelt följa affärer mot budget och skapa avtal, offerter och rapporter direkt i systemet.
- Marknadsförare kan dra nytta av data och information för bättre kampanjer.
- Kundservice kan enkelt få tillgång till all kundrelaterad information.
Vi ser till att säkra din investering genom att hjälpa dig hela vägen till mål.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Tyvärr, ingen data än.
Omdömen
Baserat på 6 omdömen
Baserat på 4 omdömen
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Samarbetet med leverantören
Omdömen
Fördelar
Användarvänligt CRM som har de funktioner som man behöver i sitt säljarbete som account manager.
Nöjd med det mesta. Det som jag gillade mest var hur enkelt det är att skapa sina egna rapporter och analyser direkt i systemet
Att Goava sänker tröskeln för säljare att hitta nya potentiella kunder. Den tidskrävande och ibland psykiskt påfrestande processen gör Goavas plattform smooth.
Efter man satt parametrarna får man bra förslag på prospekt som ger en nya företag att kontakta.
Efter identifiering av potentiella prospekts finns otroligt mycket information direkt där för att man ska kunna vara relevant i sin dialog med potentiella kunder.
Omdömen
Nackdelar
Finns inget som jag inte gillar med webCRM
Det finns nog inget som jag inte gillar, möjligen produktdelen som kunder varit lite mer strutkurerar där man hade id o s v på artiklarna som man skapar.
Vi har kört Goava i ca 6 månader och hittills finns inget vi gillar minst.
Har man flera olika grupperingar inom bolaget som har lite olika intressen och målgrupper är det svårt att få till parametrarna för att vara relevant för samtliga. Särskilt i början innan AI kommer igång och även går på användarens beteende.