webCRM
vs
Genero Sales

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

299kr per...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i CRM för fältsäljare

Ärendehantering
Budgetprognos
Datatransfereringar
Hantera leads
Interaktionsspårning
Kundsignering på fält
Personliga profiler
Territorium hantering
Ärendehantering
Budgetprognos
Datatransfereringar
Hantera leads
Interaktionsspårning
Kundsignering på fält
Personliga profiler
Territorium hantering

Produktfunktionaliteter i Säljstödssystem

Dashboard
E-post kampanjer
Kalenderintegration och påminnelser
Kontakt och prospect hantering
Pipe management
Säljprognoser
Skapa dokument och avtal
Statistik och rapporter
Dashboard
E-post kampanjer
Kalenderintegration och påminnelser
Kontakt och prospect hantering
Pipe management
Säljprognoser
Skapa dokument och avtal
Statistik och rapporter

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Du vill ha ett lagom stort CRM-system som inte väller över av funktioner.
  • Du vill snabbt komma igång - det som normalt tar veckor, tar endast timmar eller dagar hos oss.
  • Du som kund sätter värde på den personliga relationen och vill ha mer än bara ett system.

Varför väljer man ert system?

Tyvärr, ingen data än.

Varför väljer man er som leverantör?

webCRM är en del av efficy-gruppen.

  • Vi sätter oss in i kundens behov och försöker alltid hitta bra lösningar som fungerar över tid.
  • Vi är snabba, effektiva och proaktiva.
  • Vi är transparenta och säger till i de fall vi ser risker eller där vi anser att vår kund ska tänka annorlunda.

Varför väljer man er som leverantör?

Tyvärr, ingen data än.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • webCRM är byggt för små och medelstora bolag som har mellan 1 och 50 användare.
  • Vårt system är i anpassat för traditionell försäljning, där den personliga relationen fortfarande är betydelsefull.
  • Vi tror på enkelhet i kombination med kraftfullhet.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Tyvärr, ingen data än.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

webCRM är ett effektivt kontohanteringsverktyg för hela teamet:

  • Säljare kan enkelt följa arbetsflöde genom automatiska processer och informationshantering.
  • Chefer kan enkelt följa affärer mot budget och skapa avtal, offerter och rapporter direkt i systemet.
  • Marknadsförare kan dra nytta av data och information för bättre kampanjer.
  • Kundservice kan enkelt få tillgång till all kundrelaterad information.

Vi ser till att säkra din investering genom att hjälpa dig hela vägen till mål.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Baserat på 17 omdömen

Baserat på 14 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Vi arbetar internationellt och använder webCRM över gränserna, vilket fungerar riktigt bra. Systemet stöder vårt behov av att ha en enhetlig plattform där vi kan följa upp kunder och kandidater på olika marknader. Dessutom har vi integrerat det med vårt rekryteringssystem TalentTech, vilket gör våra arbetsflöden ännu mer strömlinjeformade. Vi använder också webCRM för att skicka ut inbjudningar till nätverksmöten, vilket fungerar enkelt och effektivt.
Det bästa med webCRM är hur intuitivt och användarvänligt det är - både för försäljning och ekonomi. Plattformen är extremt flexibel och gör det möjligt för oss att anpassa arbetsflöden, instrumentpaneler och rapportering så att de passar våra specifika behov. Det gör det enkelt att hålla koll på kundaktiviteter, säljpipeline och uppföljningar. Outlook-integrationen och de automatiska påminnelserna har verkligen effektiviserat våra processer och stärkt vårt samarbete mellan olika team. Dessutom är supporten i toppklass - snabb, kompetent och alltid hjälpsam.
Flexibiliteten och att det är användarvänligt samt ett perfekt hjälpmedel för säljare
Funktionaliteten, fyller en DVHs säljare behov

Omdömen

Nackdelar

Den största nackdelen är att systemet inte kan generera statistik och rapporter över olika länder med automatisk konvertering till samma valuta. Det gör det svårt att jämföra prestandan mellan olika marknader. Dessutom tycker vi att den inbyggda e-sign-lösningen inte riktigt matchar våra behov - så vi integrerar nu med Addo Sign, vilket ger oss fler alternativ.
Det finns vissa funktioner som det tar lite tid att vänja sig vid, särskilt om du inte har arbetat med CRM-system tidigare. Lyckligtvis kompenserar webCRM för detta med bra guider och enkel tillgång till support. Med tiden blir detta en fördel eftersom du kan konfigurera det mesta själv utan att behöva anlita externa konsulter.
Rapporteringarna borde gå att ta ut direkt i den vanliga admindelen
Ev uppföljnigsrapporter, men det har blivit mycket bättre på sistone.

webCRM

Efficy

Läs mer om webCRM

Genero Sales

Genero

Läs mer om Genero Sales

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site