TOPdesk
vs
iBinder
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
Produktfunktionaliteter i Ärendehanteringssystem
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
✅ Baserat på best practice. Med 30+ års erfarenhet inom Service Management har systemet implementerats hos över 6500 kunder världen över.
✅ Hantering av känslig information. Systemet har stadiga funktioner för behörighetsstyrning. Där du ger behörigheter ner på individnivå för vem som ska se vad.
✅ Integrera med andra verktyg. Med ett öppet API kan dina verktyg smidigt kommunicera med TOPdesk. Läs mer på https://developers.topdesk.com/
✅ Avlasta dina anställda. Med självbetjäningsportalen får användaren möjlighet att själv söka sig till informationen. Det gör att antalet återkommande ärenden till handläggaren minskar.
Varför väljer man ert system?
1. Enkel och effektiv dokumenthantering – iBinder ersätter traditionella pärmar med en molnbaserad lösning som gör det enkelt att organisera, dela och hitta projektinformation.
2. Bättre samarbete och kontroll – Plattformen ger alla involverade parter tillgång till uppdaterade dokument, minskar fel och säkerställer bättre kommunikation i projekten.
3. Tidsbesparing och ökad effektivitet – Automatiserade processer och ett strukturerat arbetsflöde gör att användare sparar tid och arbetar mer effektivt, samtidigt som risken för missförstånd minimeras.
Varför väljer man er som leverantör?
💚 Erfarenhet. IT Software har över 10 års erfarenhet och expertis inom IT Service Management. Över 120 organisationer i Sverige har vi fått förtroende att implementera TOPdesk hos.
💚 Långsiktigt och seriöst. Du kan känna dig trygg med att vi satsar på ett långsiktigt och seriöst samarbete. Tillsammans med dig arbetar vi efter en mognadsmodell som hjälper oss, och dig att identifiera de steg som behövs för att komma vidare. Och det skapar en stark grund för din verksamhets framgång i systemet du har investerat i.
💚 Helhetsåtagande. Vi är engagerade i din långsiktiga utveckling. Därför finns vi alltid där för dig med våra egna erfarna ITIL-certifierade konsulter, dedikerade förvaltare och vår svensktalande support. Vi är med dig hela vägen från rådgivning till förvaltning.
💚 Kunder litar på oss. Lär känna våra kunder och inspireras av hur de förenklar och effektiviserar sin vardag med hjälp av våra olika systemstöd inom digitalisering. https://itsoftware.se/kundcase/
Varför väljer man er som leverantör?
iBinder är en extremt användarvänlig och intuitiv plattform – iBinder är utformad för enkelhet, så att alla, oavsett teknisk kompetens, kan hantera dokument och samarbete effektivt.
Specialiserad för bygg- och fastighetsbranschen – Plattformen är skräddarsydd för branschens behov, med funktioner som säkerställer trygg och strukturerad hantering av projektdokument.
Säker och pålitlig lösning med kostnadsfri support – iBinder erbjuder säker molnlagring, automatiska uppdateringar och hög datasäkerhet, så att användare alltid har tillgång till uppdaterad och skyddad information.
Hur positionerar ni er på marknaden?
👉🏻 Implementation, förvaltning & support. Från första kontakt till proaktiv förvaltning finns vi på IT Software med dig hela vägen.
👉🏻 Enkel uppstart & svensktalande support. Egna ITIL-certifierade konsulter hjälper dig med implementering och utbildning av systemet du investerat i. Och vår svensktalande support ger dig stöd när något går snett i systemet eller när du har en teknisk fråga.
👉🏻 Spara tid, resurser & pengar. Våra mjukvaror hjälper dig på ett smart och enkelt sätt att bli effektiva i dina verksamhetsprocesser, skapa automatiserade flöden och leverera bättre kundupplevelse.
Hur positionerar ni er på marknaden?
1. Anpassad för bygg- och fastighetsbranschen
iBinder är inte ett generellt dokumenthanteringssystem. Det är särskilt utvecklat för bygg-, anläggnings- och fastighetssektorn. Plattformens arbetsflöden, behörigheter och mallar är skräddarsydda för att stödja hela projektets livscykel – från projektering och upphandling till drift och förvaltning.
2. Enkelhet i fokus
Till skillnad från många komplexa företagslösningar fokuserar iBinder på användarvänlighet och enkelhet. Gränssnittet är rent och funktionerna fokuserade på kärnbehov – att lagra, dela och strukturera projektdokument. Det gör plattformen tillgänglig för alla användarnivåer.
3. Samarbete i realtid
iBinder möjliggör smidigt samarbete mellan alla projektparter – entreprenörer, konsulter, beställare och förvaltare – genom att ge alla tillgång till uppdaterade dokument i realtid. Det minimerar versionskonflikter och främjar tydlig kommunikation.
4. Struktur och regelefterlevnad från start
Varje projekt i iBinder startar med färdiga, branschanpassade strukturer och behörighetsnivåer, vilket säkerställer att arbetet sker i linje med god praxis och gällande regelverk – direkt från början.
5. Skandinavisk enkelhet med stark säkerhet
Trots sin enkelhet erbjuder iBinder hög datasäkerhet. Plattformen är GDPR-kompatibel, har automatiska säkerhetskopior och rollbaserade behörigheter, vilket skyddar känslig information utan att komplicera användarupplevelsen.
6. Gratis och tillgänglig support
iBinder erbjuder kostnadsfri support, vilket skiljer sig från många konkurrenter. Användare kan enkelt få hjälp utan extra kostnader – en stor fördel i tidspressade projektmiljöer.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
📌 Full kontroll på ärenden. Du missar inte längre deadlines eller tappar bort viktiga uppgifter som du annars skulle gjort, om du hade hanterat förfrågningar och ärenden på olika platser.
📌 Personberoende är ett minne blott. När någon av dina anställda är sjuka eller lediga är det skönt att veta att systemet finns till hjälp. Du får nu koll på nya inkommande ärenden. Hur långt ett befintligt ärende gått. Och slutanvändaren behöver inte undra om vem som tar hand om ärendet.
📌 Alla konversationer samlade på en plats. Istället för att hantera ärenden i Excel, Google sheet eller olika delade mejllådor, är TOPdesk en mästare på att samla allt på ett och samma ställe.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Kundbehov som iBinder möter:
1. Centraliserad dokumenthantering
2. Effektiv kommunikation och samarbete
3. Standardisering och struktur
4. Tidsbesparing och effektivitet
5. Datasäkerhet och spårbarhet
iBinder hjälper dig leverera projektet i tid och enligt budget
Omdömen
Fördelar
Tyvärr, ingen data än.
Omdömen
Nackdelar
Tyvärr, ingen data än.
Tyvärr, ingen data än.