Timetjek
vs
Sympa

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Personalsystem

Återkoppling
E-signering
Frånvaroregistrering
HR Analyser
Lönehantering
Medarbetarsamtal/Möten
Onboarding
Rekrytering
Utläggsregistrering
Återkoppling
E-signering
Frånvaroregistrering
HR Analyser
Lönehantering
Medarbetarsamtal/Möten
Onboarding
Rekrytering
Utläggsregistrering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Digitalisering: Fördelarna är många när arbetstider registreras digital istället för manuellt på papper eller i Excel. Korrekt tidrapportering ger ett ärlig och lönsamt arbetsförhållande för både arbetsgivare och anställd.
  • Spara tid och pengar: När man samlar schema, tid och lön i ett system sparas mycket administration, men även kostnader när man undviker att ha flera system.
  • Smidiga integrationer: Med integrationer till b.la. Fortnox överförs bokföringsunderlag automatiskt. Eller via olika kassasystem hämtas försäljningsdata för ekonomiska verktyg vid schemaläggning och drickshantering.

Varför väljer man ert system?

Kunder väljer Sympa därför att det är helt flexibelt att bygga enligt kundens önskemål och processer. Systemet har inga hårdkodade moduler utan arbetar med funktioner som ska passa kunden. Systemets absoluta styrkor är core HR och rapporter/analys där du får full koll på alla medarbetare och deras data, samt kan följa upp mål och KPI:er i rapportform och dashboard. Dessutom hanteras internationella HR-processer väldigt bra i Sympa. Utöver det finns också all grundläggande funktionalitet för bra strategisk HR.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Personlig relation & Support: Vi värnar högt om varje kund och erbjuder förstklassig support utan kompromisser.
  • Kontinuerliga uppdateringar: Vår produkt blir bara bättre och bättre. Vi lanserar nya funktioner på löpande band och arbetar outtröttligt för att leverera det våra kunder efterfrågar.
  • Kompetens och kvalité: Vi som jobbar med Timetjek brinner för utveckling och har en bred kompetens inom arbetsrätt och personalhantering. Vi säkerställer att vår produkt är "up to date" med kollektivavtal och lagstiftning. Detta så att du som användare ska med trygghet hantera din personal på rätt sätt.

Varför väljer man er som leverantör?

Sympa har lång erfarenhet av att implementera ett state of the art HR-system till företag i alla branscher och storlekar. Som kund får du all hjälp och stöd du behöver för implementation, integrationer, tekniskt stöd och best practice-processer. Sympa har egna seniora implementations- och integrationskonsulter så att du känner dig helt trygg. Sympas syfte är nämligen att "smooth the way to a better world of work".

Hur positionerar ni er på marknaden?

Timetjek är en pålitlig aktör på den svenska marknaden och har hjälpt företag över hela landet att spara både tid och pengar sedan 2018. Med fokus på att effektivisera personalhantering och erbjuda smarta funktioner skapar vi betydande värde för våra kunder, oavsett storlek.

Våra kunder sträcker sig från mindre verksamheter med ett par anställda till större organisationer med över 300 anställda, verksamma inom hotell och restaurang, serviceentreprenad, tillverkning, logistik och nöje. Timetjeks styrka ligger i vår flexibilitet och vårt personliga engagemang – vi bygger starka relationer för att anpassa lösningen efter varje kunds unika behov och leverera maximal nytta och upplevelse.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Sympa är ett HR-system för både medel och stora bolag men de flesta av de befintliga kunderna finns i segmentet mellanstora bolag. Kunderna har idag mellan 20 till 22 000 medarbetare.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Smart schemaläggning:

All personal schemaläggs så att rätt person är på rätt plats. Timetjek säkerställer även att personal schemaläggs med rätt arbetstid och att personalkostnaden är inom önskad budget. Vid justeringar, behövs endast ett fåtal klick och personalen är alltid uppdaterad.

Digital tidrapportering:

Personalens arbetstider rapporteras digitalt i en stämpelklocka. Vid lagrav av personalliggare från Skatteverket, ersätts den fysiska pappersboken och manuell renskrivning av tider är ett minne blott. Arbetstiderna kontrolleras så att personal varken jobbar för mycket eller för lite. Det går även att aktivera timbank för ökad flexibilitet och kostnadskontroll.

Korrekt lön:

Löner skapas med ett knapptryck efter rådande kollektivavtal eller svensk lag. Timetjek sammanställer rapporterade arbetstimmar, frånvaro- eller semesterregistreringar, OB-ersättning eller andra tillägg. Något som normalt kan ta flera timmar och svårt att få rätt på görs nu med ett knapptryck. Allt blir korrekt och inga externa konsulter eller system behövs. Vid godkännande skapas en betalfil till banken och kopia på lönesedel skickas till de anställda. Arbetsgivardeklaration laddas upp till Skatteverket och bokföringsunderlag skapas. Använder man Fortnox för bokföring går det att läsa in underlaget automatiskt.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Sympa hjälper till att få full koll på all personaldata genom hela anställningscykeln - från onboarding till offboarding. Du kommer ifrån felaktig data utspridd i olika system och du undviker verksamhetsbeslut som baseras på skev eller ingen data. Dessutom minskar risken för känsliga personuppgifter på fel plats eller i orätta händer. Flexibla systembehörigheter försäkrar att information delas och ses av rätt personer och self service frigör HR-medarbetarna från administrativ tid.

Omdömen

Baserat på 7 omdömen

Baserat på 13 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Vi tycker det är en otroligt smidig personalplanering, både för oss som företag och våra anställda. Ger ett bra överblick i både personalplanering och personalkostnad. Lätt och använderevänligt!
Skulle nog säga användarvänligheten samt servicenivån är det som jag tycker utmärker sig
Enkelheten, allt blir bra för att det är användarvänligt. Rapportverktyget - där man kan få ut vad man vill. Systemet har utvecklats hela tiden och man känner det blir bättre och bättre.
Att det är ett enkelt system och användarvänligt. Att man kan bygga egna rapporter och dela dem. Vår relation och uppföljning från vår CSM Sabina Wiklund.

Omdömen

Nackdelar

Vi har inte hittat ngt!
Har inte haft något negativt o säga om Timetjek
Backend är lite ouppdaterad och krånglig. Man blir lite rädd man gör fel. Instruktioner är på engelska - vill ha allt på svenska.
Handpåläggningen i rapporter - önskar mer funktioner i rapportverktyget. Backoffice bakom kan va lite krånglig ibland.

Timetjek

Timetjek

Läs mer om Timetjek

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site