ServIT Center
vs
iBinder

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

320 kr/anv/mån

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API
360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Enkelhet i världsklass. Med vårt eleganta och intuitiva gränssnitt kommer du snabbt igång – ingen lång inlärningskurva, bara smidig användarupplevelse från första stund. Svensk ingenjörskonst när den verkligen levererar.

Prisvärt. Du får allt du behöver för en lägre kostnad än hos konkurrenterna – utan att kompromissa på kvalitet eller funktionalitet.

Säkerhet och pålitlighet. Vår beprövade lösning, som anpassar sig efter era växande behov, används redan av flera välkända företag. Känn tryggheten i att välja en lösning som fungerar – idag och i framtiden."

Varför väljer man ert system?

1. Enkel och effektiv dokumenthantering – iBinder ersätter traditionella pärmar med en molnbaserad lösning som gör det enkelt att organisera, dela och hitta projektinformation.

2. Bättre samarbete och kontroll – Plattformen ger alla involverade parter tillgång till uppdaterade dokument, minskar fel och säkerställer bättre kommunikation i projekten.

3. Tidsbesparing och ökad effektivitet – Automatiserade processer och ett strukturerat arbetsflöde gör att användare sparar tid och arbetar mer effektivt, samtidigt som risken för missförstånd minimeras.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Kompetens. Vi har mycket kunnig svensk personal som hjälper er komma i gång snabbt och smidigt.
  • Jordnära. Vi levererar det ni behöver och anpassar med ert behov i centrum.
  • Trygghet. ServIT är en trygg leverantör med god lönsamhet som funnits på marknaden mer än 20 år.

Varför väljer man er som leverantör?

iBinder är en extremt användarvänlig och intuitiv plattform – iBinder är utformad för enkelhet, så att alla, oavsett teknisk kompetens, kan hantera dokument och samarbete effektivt.

Specialiserad för bygg- och fastighetsbranschen – Plattformen är skräddarsydd för branschens behov, med funktioner som säkerställer trygg och strukturerad hantering av projektdokument.

Säker och pålitlig lösning med kostnadsfri support – iBinder erbjuder säker molnlagring, automatiska uppdateringar och hög datasäkerhet, så att användare alltid har tillgång till uppdaterad och skyddad information.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Kundupplevelse. Era kunder får en bra kundupplevelse och upplever ett professionellt bemötande.
  • Effektivisera. Med kompetent och lättarbetat verktyg effektiviserar men verksamheten internt.
  • Spårbarhet och uppföljning. Ta fram underlag för att förbättra och trimma er kundtjänst.

Hur positionerar ni er på marknaden?

1. Anpassad för bygg- och fastighetsbranschen

iBinder är inte ett generellt dokumenthanteringssystem. Det är särskilt utvecklat för bygg-, anläggnings- och fastighetssektorn. Plattformens arbetsflöden, behörigheter och mallar är skräddarsydda för att stödja hela projektets livscykel – från projektering och upphandling till drift och förvaltning.

2. Enkelhet i fokus

Till skillnad från många komplexa företagslösningar fokuserar iBinder på användarvänlighet och enkelhet. Gränssnittet är rent och funktionerna fokuserade på kärnbehov – att lagra, dela och strukturera projektdokument. Det gör plattformen tillgänglig för alla användarnivåer.

3. Samarbete i realtid

iBinder möjliggör smidigt samarbete mellan alla projektparter – entreprenörer, konsulter, beställare och förvaltare – genom att ge alla tillgång till uppdaterade dokument i realtid. Det minimerar versionskonflikter och främjar tydlig kommunikation.

4. Struktur och regelefterlevnad från start

Varje projekt i iBinder startar med färdiga, branschanpassade strukturer och behörighetsnivåer, vilket säkerställer att arbetet sker i linje med god praxis och gällande regelverk – direkt från början.

5. Skandinavisk enkelhet med stark säkerhet

Trots sin enkelhet erbjuder iBinder hög datasäkerhet. Plattformen är GDPR-kompatibel, har automatiska säkerhetskopior och rollbaserade behörigheter, vilket skyddar känslig information utan att komplicera användarupplevelsen.

6. Gratis och tillgänglig support

iBinder erbjuder kostnadsfri support, vilket skiljer sig från många konkurrenter. Användare kan enkelt få hjälp utan extra kostnader – en stor fördel i tidspressade projektmiljöer.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Behöver man anpassningar eller integrationer har vi kompetensen att snabbt och effektivt utföra jobbet.

Ingår regelbunden uppföljning, rådgivning och utbildning för att kunden ska ha bästa förutsättningar att jobba i plattformen.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Kundbehov som iBinder möter:

1. Centraliserad dokumenthantering

2. Effektiv kommunikation och samarbete

3. Standardisering och struktur

4. Tidsbesparing och effektivitet

5. Datasäkerhet och spårbarhet

iBinder hjälper dig leverera projektet i tid och enligt budget

Omdömen

Fördelar

Lätthanterligt och att det går att skräddarsy efter företagets behov.
ServIT är lätt att använda och har bra administration. Men det bästa med ServIT är supporten. ServIT har en makalöst snabb och bra support. Oavsett hur krånglig min fråga eller problem är så har jag fått blixtsnabb hjälp

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Nackdelar

Det enda som jag kan kommentera på är att det uppdateras med en viss fördröjning, så om min kollega öppnat ett ärende, men jag själv skall svara kunden, så måste jag vänta ca 10 min innan jag får åtkomst till skrivfönstret i ärendet. Ett önskemål är också att det bland de fyra ikonerna högst upp (dvs "att hantera"; "hant. idag"; "inkomna idag"; "stängda idag") läggs till "mina ärenden" där man snabbt kan se hur många man själv har.
Finns inget att anmärka på.

Tyvärr, ingen data än.

ServIT Center

ServIT

Läs mer om ServIT Center

iBinder

iBinder

Läs mer om iBinder

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site