Huma
vs
Timetjek
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
Från 49 k...
-
Produktfunktionaliteter i Personalsystem
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Skräddarsydd lokal HR-kompetens
- Enkelt att komma igång
- Enkelt att använda
- Fokus på mobilupplevelsen
- Support och kundservice
Varför väljer man ert system?
- Digitalisering: Fördelarna är många när arbetstider registreras digital istället för manuellt på papper eller i Excel. Korrekt tidrapportering ger ett ärlig och lönsamt arbetsförhållande för både arbetsgivare och anställd.
- Spara tid och pengar: När man samlar schema, tid och lön i ett system sparas mycket administration, men även kostnader när man undviker att ha flera system.
- Smidiga integrationer: Med integrationer till b.la. Fortnox överförs bokföringsunderlag automatiskt. Eller via olika kassasystem hämtas försäljningsdata för ekonomiska verktyg vid schemaläggning och drickshantering.
Varför väljer man er som leverantör?
- Kunder väljer oss för att vi arbetar nära kunderna och anpassar tjänsten och systemet efter kundens behov
- Kunderna väljer oss för att vi har hög utvecklingstakt och lyssnar på kunden när vi planerar och utvecklar funktioner
- Kunderna väljer oss för att vi tänker annorlunda och vet vad chefer och medarbetare faktiskt behöver
Varför väljer man er som leverantör?
- Personlig relation & Support: Vi värnar högt om varje kund och erbjuder förstklassig support utan kompromisser.
- Kontinuerliga uppdateringar: Vår produkt blir bara bättre och bättre. Vi lanserar nya funktioner på löpande band och arbetar outtröttligt för att leverera det våra kunder efterfrågar.
- Kompetens och kvalité: Vi som jobbar med Timetjek brinner för utveckling och har en bred kompetens inom arbetsrätt och personalhantering. Vi säkerställer att vår produkt är "up to date" med kollektivavtal och lagstiftning. Detta så att du som användare ska med trygghet hantera din personal på rätt sätt.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Huma är det moderna HR-systemet för små och medelstora företag som inte vill lägga massa tid och pengar på uppstart, projekt, utbildning eller implementering.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Timetjek är en pålitlig aktör på den svenska marknaden och har hjälpt företag över hela landet att spara både tid och pengar sedan 2018. Med fokus på att effektivisera personalhantering och erbjuda smarta funktioner skapar vi betydande värde för våra kunder, oavsett storlek.
Våra kunder sträcker sig från mindre verksamheter med ett par anställda till större organisationer med över 300 anställda, verksamma inom hotell och restaurang, serviceentreprenad, tillverkning, logistik och nöje. Timetjeks styrka ligger i vår flexibilitet och vårt personliga engagemang – vi bygger starka relationer för att anpassa lösningen efter varje kunds unika behov och leverera maximal nytta och upplevelse.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Huma är till för företag som vill arbeta enklare och smartare med personaladministration och automatisera HR-processer. HR lägger 60% av sin tid på admin. Men med Huma kan du lägga mindre tid på admin och mer tid på människor och utveckling.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Smart schemaläggning:
All personal schemaläggs så att rätt person är på rätt plats. Timetjek säkerställer även att personal schemaläggs med rätt arbetstid och att personalkostnaden är inom önskad budget. Vid justeringar, behövs endast ett fåtal klick och personalen är alltid uppdaterad.
Digital tidrapportering:
Personalens arbetstider rapporteras digitalt i en stämpelklocka. Vid lagrav av personalliggare från Skatteverket, ersätts den fysiska pappersboken och manuell renskrivning av tider är ett minne blott. Arbetstiderna kontrolleras så att personal varken jobbar för mycket eller för lite. Det går även att aktivera timbank för ökad flexibilitet och kostnadskontroll.
Korrekt lön:
Löner skapas med ett knapptryck efter rådande kollektivavtal eller svensk lag. Timetjek sammanställer rapporterade arbetstimmar, frånvaro- eller semesterregistreringar, OB-ersättning eller andra tillägg. Något som normalt kan ta flera timmar och svårt att få rätt på görs nu med ett knapptryck. Allt blir korrekt och inga externa konsulter eller system behövs. Vid godkännande skapas en betalfil till banken och kopia på lönesedel skickas till de anställda. Arbetsgivardeklaration laddas upp till Skatteverket och bokföringsunderlag skapas. Använder man Fortnox för bokföring går det att läsa in underlaget automatiskt.
Omdömen
Baserat på 29 omdömen
Baserat på 7 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen