HiBob
vs
Timetjek

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Personalsystem

Återkoppling
E-signering
Frånvaroregistrering
HR Analyser
Lönehantering
Medarbetarsamtal/Möten
Onboarding
Rekrytering
Utläggsregistrering
Återkoppling
E-signering
Frånvaroregistrering
HR Analyser
Lönehantering
Medarbetarsamtal/Möten
Onboarding
Rekrytering
Utläggsregistrering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Bob gör det enkelt att hantera global HR

Förenkla det komplicerade: Med Bob hanterar ni medarbetare globalt och klarar förändringar.

Förbli smidiga och flexibla: Bob kan enkelt anpassas efter organisationens skiftande behov.

Spara tid på core HR-processer: Bob effektiviserar core HR och ger korrekta resultat på kortare tid.

Dra nytta av kraftfulla data: Få viktig information och upptäck dolda insikter.

Främja global gemenskap och tillhörighet: Gör så att medarbetarna trivs och stannar på företaget.

Främja mångfalt och Inkludering: Med DEI&B inbäddad i sin kärna, hjälper Bob till att skapa personliga upplevelser för dina medarbetare.

Varför väljer man ert system?

  • Digitalisering: Fördelarna är många när arbetstider registreras digital istället för manuellt på papper eller i Excel. Korrekt tidrapportering ger ett ärlig och lönsamt arbetsförhållande för både arbetsgivare och anställd.
  • Spara tid och pengar: När man samlar schema, tid och lön i ett system sparas mycket administration, men även kostnader när man undviker att ha flera system.
  • Smidiga integrationer: Med integrationer till b.la. Fortnox överförs bokföringsunderlag automatiskt. Eller via olika kassasystem hämtas försäljningsdata för ekonomiska verktyg vid schemaläggning och drickshantering.

Varför väljer man er som leverantör?

•Bob är en molnbaserad flexibel programvara som enkelt kan förändras i takt med arbetslivet.

•Kunderna drar nytta av vårt HR-community Heartcore med HR-proffs, och kunder som ställer frågor, får hjälp och delar idéer.

•Vi erbjuder global support för Bob i 4 olika tidszoner; London, Israel, Australien (Melbourne och Sydney) och USA (EST och CT),

•Supportpaket för professionella tjänster, implementering, konsulttjänster med mera.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Personlig relation & Support: Vi värnar högt om varje kund och erbjuder förstklassig support utan kompromisser.
  • Kontinuerliga uppdateringar: Vår produkt blir bara bättre och bättre. Vi lanserar nya funktioner på löpande band och arbetar outtröttligt för att leverera det våra kunder efterfrågar.
  • Kompetens och kvalité: Vi som jobbar med Timetjek brinner för utveckling och har en bred kompetens inom arbetsrätt och personalhantering. Vi säkerställer att vår produkt är "up to date" med kollektivavtal och lagstiftning. Detta så att du som användare ska med trygghet hantera din personal på rätt sätt.

Hur positionerar ni er på marknaden?

•HiBob vill skapa en värld där HR-teknik hjälper företag att klara förändring och bygga en People first-strategi.

•Bob är byggt från grunden för mellanstora företag som behöver hantera HR-processer och medarbetare globalt.

•Med sitt intuitiva och kontaktskapande användargränssnitt och integrationerna med HR tech och företagets tech, kan Bob hjälpa HR-team i Sverige att skapa roliga, flexibla och funktionella HR-processer som får företaget att växa.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Timetjek är en pålitlig aktör på den svenska marknaden och har hjälpt företag över hela landet att spara både tid och pengar sedan 2018. Med fokus på att effektivisera personalhantering och erbjuda smarta funktioner skapar vi betydande värde för våra kunder, oavsett storlek.

Våra kunder sträcker sig från mindre verksamheter med ett par anställda till större organisationer med över 300 anställda, verksamma inom hotell och restaurang, serviceentreprenad, tillverkning, logistik och nöje. Timetjeks styrka ligger i vår flexibilitet och vårt personliga engagemang – vi bygger starka relationer för att anpassa lösningen efter varje kunds unika behov och leverera maximal nytta och upplevelse.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Förenkla det komplicerade:

Bob är en HCM-plattform som byggts för att effektivisera HR-processer och spara tid på HR-admin, underlätta feedback och undersökningar, och göra det enklare att skapa rapporter för ledningen.

Förbli smidiga och flexibla:

Med Bobs unika konfigurationsmöjligheter kan HR skapa processer som passar den egna organisationen. Det blir enklare att uppfylla lokala regelverk och marknadsvillkor, samtidigt som ni erbjuder en exceptionell medarbetarupplevelse.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Smart schemaläggning:

All personal schemaläggs så att rätt person är på rätt plats. Timetjek säkerställer även att personal schemaläggs med rätt arbetstid och att personalkostnaden är inom önskad budget. Vid justeringar, behövs endast ett fåtal klick och personalen är alltid uppdaterad.

Digital tidrapportering:

Personalens arbetstider rapporteras digitalt i en stämpelklocka. Vid lagrav av personalliggare från Skatteverket, ersätts den fysiska pappersboken och manuell renskrivning av tider är ett minne blott. Arbetstiderna kontrolleras så att personal varken jobbar för mycket eller för lite. Det går även att aktivera timbank för ökad flexibilitet och kostnadskontroll.

Korrekt lön:

Löner skapas med ett knapptryck efter rådande kollektivavtal eller svensk lag. Timetjek sammanställer rapporterade arbetstimmar, frånvaro- eller semesterregistreringar, OB-ersättning eller andra tillägg. Något som normalt kan ta flera timmar och svårt att få rätt på görs nu med ett knapptryck. Allt blir korrekt och inga externa konsulter eller system behövs. Vid godkännande skapas en betalfil till banken och kopia på lönesedel skickas till de anställda. Arbetsgivardeklaration laddas upp till Skatteverket och bokföringsunderlag skapas. Använder man Fortnox för bokföring går det att läsa in underlaget automatiskt.

Omdömen

Baserat på 9 omdömen

Baserat på 7 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Användarvänligheten och de vassa funktionerna
Hibob är en användarvänlig HR-plattform som gör det enkelt att navigera i och snabbt komma igång med. Plattformen är flexibel, vilket gör att man kan anpassa och skräddarsy HR-processer så att de passar organisationens specifika behov. En annan stor fördel är Hibobs starka community och supportteam, som erbjuder snabb och hjälpsam service. Implementeringen av Hibob är dessutom smidig och okomplicerad, vilket gör att nya användare kan börja använda systemet utan onödiga hinder.
Vi tycker det är en otroligt smidig personalplanering, både för oss som företag och våra anställda. Ger ett bra överblick i både personalplanering och personalkostnad. Lätt och använderevänligt!
Skulle nog säga användarvänligheten samt servicenivån är det som jag tycker utmärker sig

Omdömen

Nackdelar

Tycker att rapportfunktionwn kunde varit lite enklare.
Mobilversionen har vissa brister, vilket är en utmaning för de medarbetare som främst använder mobilen och inte datorn. Dessutom saknas möjligheten att välja andra grupper än sites i shoutouts, exempelvis för att rikta kommunikation till en specifik grupp som managers. Ett annat önskemål är att kunna skapa evenemang där medarbetare kan anmäla sig direkt i systemet, vilket skulle underlätta både planering och administration av aktiviteter.
Vi har inte hittat ngt!
Har inte haft något negativt o säga om Timetjek

Timetjek

Timetjek

Läs mer om Timetjek

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site