Timetjek
vs
HiBob
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
Produktfunktionaliteter i Personalsystem
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Digitalisering: Fördelarna är många när arbetstider registreras digital istället för manuellt på papper eller i Excel. Korrekt tidrapportering ger ett ärlig och lönsamt arbetsförhållande för både arbetsgivare och anställd.
- Spara tid och pengar: När man samlar schema, tid och lön i ett system sparas mycket administration, men även kostnader när man undviker att ha flera system.
- Smidiga integrationer: Med integrationer till b.la. Fortnox överförs bokföringsunderlag automatiskt. Eller via olika kassasystem hämtas försäljningsdata för ekonomiska verktyg vid schemaläggning och drickshantering.
Varför väljer man ert system?
Bob gör det enkelt att hantera global HR
•Förenkla det komplicerade: Med Bob hanterar ni medarbetare globalt och klarar förändringar.
•Förbli smidiga och flexibla: Bob kan enkelt anpassas efter organisationens skiftande behov.
•Spara tid på core HR-processer: Bob effektiviserar core HR och ger korrekta resultat på kortare tid.
•Dra nytta av kraftfulla data: Få viktig information och upptäck dolda insikter.
•Främja global gemenskap och tillhörighet: Gör så att medarbetarna trivs och stannar på företaget.
•Främja mångfalt och Inkludering: Med DEI&B inbäddad i sin kärna, hjälper Bob till att skapa personliga upplevelser för dina medarbetare.
Varför väljer man er som leverantör?
- Personlig relation & Support: Vi värnar högt om varje kund och erbjuder förstklassig support utan kompromisser.
- Kontinuerliga uppdateringar: Vår produkt blir bara bättre och bättre. Vi lanserar nya funktioner på löpande band och arbetar outtröttligt för att leverera det våra kunder efterfrågar.
- Kompetens och kvalité: Vi som jobbar med Timetjek brinner för utveckling och har en bred kompetens inom arbetsrätt och personalhantering. Vi säkerställer att vår produkt är "up to date" med kollektivavtal och lagstiftning. Detta så att du som användare ska med trygghet hantera din personal på rätt sätt.
Varför väljer man er som leverantör?
•Bob är en molnbaserad flexibel programvara som enkelt kan förändras i takt med arbetslivet.
•Kunderna drar nytta av vårt HR-community Heartcore med HR-proffs, och kunder som ställer frågor, får hjälp och delar idéer.
•Vi erbjuder global support för Bob i 4 olika tidszoner; London, Israel, Australien (Melbourne och Sydney) och USA (EST och CT),
•Supportpaket för professionella tjänster, implementering, konsulttjänster med mera.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Timetjek är en pålitlig aktör på den svenska marknaden och har hjälpt företag över hela landet att spara både tid och pengar sedan 2018. Med fokus på att effektivisera personalhantering och erbjuda smarta funktioner skapar vi betydande värde för våra kunder, oavsett storlek.
Våra kunder sträcker sig från mindre verksamheter med ett par anställda till större organisationer med över 300 anställda, verksamma inom hotell och restaurang, serviceentreprenad, tillverkning, logistik och nöje. Timetjeks styrka ligger i vår flexibilitet och vårt personliga engagemang – vi bygger starka relationer för att anpassa lösningen efter varje kunds unika behov och leverera maximal nytta och upplevelse.
Hur positionerar ni er på marknaden?
•HiBob vill skapa en värld där HR-teknik hjälper företag att klara förändring och bygga en People first-strategi.
•Bob är byggt från grunden för mellanstora företag som behöver hantera HR-processer och medarbetare globalt.
•Med sitt intuitiva och kontaktskapande användargränssnitt och integrationerna med HR tech och företagets tech, kan Bob hjälpa HR-team i Sverige att skapa roliga, flexibla och funktionella HR-processer som får företaget att växa.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Smart schemaläggning:
All personal schemaläggs så att rätt person är på rätt plats. Timetjek säkerställer även att personal schemaläggs med rätt arbetstid och att personalkostnaden är inom önskad budget. Vid justeringar, behövs endast ett fåtal klick och personalen är alltid uppdaterad.
Digital tidrapportering:
Personalens arbetstider rapporteras digitalt i en stämpelklocka. Vid lagrav av personalliggare från Skatteverket, ersätts den fysiska pappersboken och manuell renskrivning av tider är ett minne blott. Arbetstiderna kontrolleras så att personal varken jobbar för mycket eller för lite. Det går även att aktivera timbank för ökad flexibilitet och kostnadskontroll.
Korrekt lön:
Löner skapas med ett knapptryck efter rådande kollektivavtal eller svensk lag. Timetjek sammanställer rapporterade arbetstimmar, frånvaro- eller semesterregistreringar, OB-ersättning eller andra tillägg. Något som normalt kan ta flera timmar och svårt att få rätt på görs nu med ett knapptryck. Allt blir korrekt och inga externa konsulter eller system behövs. Vid godkännande skapas en betalfil till banken och kopia på lönesedel skickas till de anställda. Arbetsgivardeklaration laddas upp till Skatteverket och bokföringsunderlag skapas. Använder man Fortnox för bokföring går det att läsa in underlaget automatiskt.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
•Förenkla det komplicerade:
Bob är en HCM-plattform som byggts för att effektivisera HR-processer och spara tid på HR-admin, underlätta feedback och undersökningar, och göra det enklare att skapa rapporter för ledningen.
•Förbli smidiga och flexibla:
Med Bobs unika konfigurationsmöjligheter kan HR skapa processer som passar den egna organisationen. Det blir enklare att uppfylla lokala regelverk och marknadsvillkor, samtidigt som ni erbjuder en exceptionell medarbetarupplevelse.
Omdömen
Baserat på 7 omdömen
Baserat på 9 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen