Timetjek
vs
Flex HRM Payroll

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Lönesystem

API integrationer
Automatisk beräkning av rörlig ersättning
Banköverföringsfil
Bemanningsplanering
Bokföringsunderlag i flera format
Dashboard
Digital lönespecifikation
Fakturahantering & underlag
Förmånshanteringen (bas)
Frånvarohantering
Hantering av flertal kollektivavtal
Hantering av personalhandboken
HR system
Importfil till ERP system
Lönerevision
Lönestatistik
Outsourcing av lön
Rapportgenerator
Rekryteringsfunktion
Reseräkninghantering
Schemaläggning
Semesterberäkning
Självservice
Skatteuträkningar
Tidrapportering
API integrationer
Automatisk beräkning av rörlig ersättning
Banköverföringsfil
Bemanningsplanering
Bokföringsunderlag i flera format
Dashboard
Digital lönespecifikation
Fakturahantering & underlag
Förmånshanteringen (bas)
Frånvarohantering
Hantering av flertal kollektivavtal
Hantering av personalhandboken
HR system
Importfil till ERP system
Lönerevision
Lönestatistik
Outsourcing av lön
Rapportgenerator
Rekryteringsfunktion
Reseräkninghantering
Schemaläggning
Semesterberäkning
Självservice
Skatteuträkningar
Tidrapportering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Digitalisering: Fördelarna är många när arbetstider registreras digital istället för manuellt på papper eller i Excel. Korrekt tidrapportering ger ett ärlig och lönsamt arbetsförhållande för både arbetsgivare och anställd.
  • Spara tid och pengar: När man samlar schema, tid och lön i ett system sparas mycket administration, men även kostnader när man undviker att ha flera system.
  • Smidiga integrationer: Med integrationer till b.la. Fortnox överförs bokföringsunderlag automatiskt. Eller via olika kassasystem hämtas försäljningsdata för ekonomiska verktyg vid schemaläggning och drickshantering.

Varför väljer man ert system?

  • Användarvänligt gränssnitt på webben. Med ett lättarbetat gränssnitt automatiserar Flex HRM Payroll det mesta av lönehanteringen, så att du kan känna dig trygg i att de anställda får rätt lön.
  • Framtidssäker teknik och funktionalitet. Innovativa funktioner och flöden gör att du kan arbeta smidigt, säkert och spårbart även med de mer komplexa delarna av löneprocessen.
  • Sömlös helhetslösning. Flex HRM Payroll är en del av den webbaserade helhetslösningen Flex HRM som samlar hela personaladministrationen i ett enda sömlöst flöde.
  • Goda integrationsmöjligheter. Via vårt öppna API kan du integrera systemet med eftersystem för fakturering, bokföring mm.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Personlig relation & Support: Vi värnar högt om varje kund och erbjuder förstklassig support utan kompromisser.
  • Kontinuerliga uppdateringar: Vår produkt blir bara bättre och bättre. Vi lanserar nya funktioner på löpande band och arbetar outtröttligt för att leverera det våra kunder efterfrågar.
  • Kompetens och kvalité: Vi som jobbar med Timetjek brinner för utveckling och har en bred kompetens inom arbetsrätt och personalhantering. Vi säkerställer att vår produkt är "up to date" med kollektivavtal och lagstiftning. Detta så att du som användare ska med trygghet hantera din personal på rätt sätt.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Hela personaladministrationen i ett enda system. Flex HRM samlar allt du behöver i en sömlös helhetslösning – så att du slipper dubbelarbete och krångliga överföringar.
  • Valfrihet och flexibilitet. Flex HRM är uppbyggt i moduler som du kombinerar efter ditt företags behov. Använd ett system eller alla – du väljer och vi växer med dig.
  • Trygg implementationsprocess. Med en gedigen erfarenhet och kvalitetssäkrade processer kan du känna dig trygg i alla moment från uppstart till driftsättning.
  • Innovation och automation. Vi har ständigt örat mot marken och vidareutvecklar våra system med nya innovativa funktioner som förenklar din vardag.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Timetjek är en pålitlig aktör på den svenska marknaden och har hjälpt företag över hela landet att spara både tid och pengar sedan 2018. Med fokus på att effektivisera personalhantering och erbjuda smarta funktioner skapar vi betydande värde för våra kunder, oavsett storlek.

Våra kunder sträcker sig från mindre verksamheter med ett par anställda till större organisationer med över 300 anställda, verksamma inom hotell och restaurang, serviceentreprenad, tillverkning, logistik och nöje. Timetjeks styrka ligger i vår flexibilitet och vårt personliga engagemang – vi bygger starka relationer för att anpassa lösningen efter varje kunds unika behov och leverera maximal nytta och upplevelse.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Med Flex HRM Payroll erbjuder vi ett intuitivt, användarvänligt och komplett stöd för löneberedning, semester och semesterskuld, myndighetsrapportering och statistik, lönerevision med mera.
  • Flex är unika på marknaden med att tillhandahålla en webbaserad helhetslösning inom personaladministration. Det innebär en databas, ett gränssnitt, en support samt höjd säkerhet med minskad risk för dataredundans.
  • Då Flex HRM är flexibelt och skalbart kan vi erbjuda personaladministrativa lösningar för både små och stora företag, oavsett branschtillhörighet.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Smart schemaläggning:

All personal schemaläggs så att rätt person är på rätt plats. Timetjek säkerställer även att personal schemaläggs med rätt arbetstid och att personalkostnaden är inom önskad budget. Vid justeringar, behövs endast ett fåtal klick och personalen är alltid uppdaterad.

Digital tidrapportering:

Personalens arbetstider rapporteras digitalt i en stämpelklocka. Vid lagrav av personalliggare från Skatteverket, ersätts den fysiska pappersboken och manuell renskrivning av tider är ett minne blott. Arbetstiderna kontrolleras så att personal varken jobbar för mycket eller för lite. Det går även att aktivera timbank för ökad flexibilitet och kostnadskontroll.

Korrekt lön:

Löner skapas med ett knapptryck efter rådande kollektivavtal eller svensk lag. Timetjek sammanställer rapporterade arbetstimmar, frånvaro- eller semesterregistreringar, OB-ersättning eller andra tillägg. Något som normalt kan ta flera timmar och svårt att få rätt på görs nu med ett knapptryck. Allt blir korrekt och inga externa konsulter eller system behövs. Vid godkännande skapas en betalfil till banken och kopia på lönesedel skickas till de anställda. Arbetsgivardeklaration laddas upp till Skatteverket och bokföringsunderlag skapas. Använder man Fortnox för bokföring går det att läsa in underlaget automatiskt.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Flex Applications höga kompetens inom systemutveckling kombinerat med specialistkunskaper inom det personaladministrativa området ger oss oslagbara förutsättningar att erbjuda våra kunder ett användarvänligt, modernt och kraftfullt verktyg.
  • Sömlösheten i Flex HRM underlättar och säkerställer ditt arbete. Data hämtas från samma databas och du slipper osäkra filöverföringar och data som finns utspridd på flera olika ställen.
  • Med Flex HRM Payroll som stöd för lönehanteringen kan du och dina medarbetare automatisera bort manuella moment och tidsödande pappersarbete – och få mer tid över till er kärnverksamhet.

Omdömen

Baserat på 6 omdömen

Baserat på 8 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Smidigt och lätt arbetat system, snabb servis och svarar alltid när man har frågor.
Lätthanterligt och överskådligt personalsystem.
Jag gillar användarvänligheten i Flex. Rapporterna är superbra!
Den ständiga utvecklingen av systemet.

Omdömen

Nackdelar

Än så länge har jag inget jag/vi inte gillar
När jag skulle göra arbetsgivarintyg kunde jag inte göra 2 separata, ett för tiden som timanställd och ett för tiden som fastanställd. Detta eftersom när tillsvidareanställningen övergick till behovsanställd ( personen skulle sluta för studier och jobba vid lov/helger) ändrade jag anställningen till tillfällig anställning. Kanske kunde jag gjort på annat sätt och fått ut 2 arbetsgivarintyg, men hittade inte lösningen just då, så ett gjorde jag i Time Tjek och det andra för hand.
Appen tycker jag inte är så bra. Det är inte så överskådligt och användarvänligt.
Vissa delar är relativt nya och ännu outvecklade.

Timetjek

Timetjek

Läs mer om Timetjek

Flex HRM Payroll

Flex Applications

Läs mer om Flex HRM Payroll

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site