Deltek Maconomy
vs
Ridder iQ

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Produktfunktionaliteter i ERP-system

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Bättre software betyder bättre projekt

  • Maconomy är fullt integrerat utan någon överföring mellan olika moduler: ekonomi och projekt är 100% sammankopplade!
  • Processtöd speciellt utformat för projektorienterade verksamheter – allt från upphandling till budgetering, planering, tid- och utgiftsredovisning, fakturering och rapportering stöds fullt ut.
  • 'Multi-allt' för företag i tillväxt och expansion: Multi Company, Multi Currency, Multi Country.
  • Modernt användargränssnitt! Användare av Maconomy upplever ett webbgränssnitt som är modernt och användarvänligt, med nyckeltal och dashboards där de ska vara.
  • Öppen teknisk plattform – använd RESTFul API:er eller Delteks iPaaS Unionpoint som utgångspunkt för integrationer med 3:e parts programvara.

Varför väljer man ert system?

  • 100% fokus på tillverkningsföretag, där vårt utvecklingsteam bygger funktioner som är fullständigt anpassade till nuvarande och framtida behov hos företag som är verksamma inom svetsning, konstruktion, plåt, släpvagns- och karosstillverkning, utrustning och maskintillverkning.
  • Ett omfattande produktportfölj med ERP, finans- och affärsapplikationer såsom Business Intelligence, Projektassistent, Verkstadskontroll och Leveranskedja, som erbjuder helt integrerade lösningar.
  • Med en beprövad track record med över 1300 kunder inom tillverkningsindustrin är Ridder iQ den föredragna ERP-lösningen, med bästa praxis och mer djupgående erfarenhet av att digitalisera och stödja dessa företag.

Varför väljer man er som leverantör?

Framtidssäkra med ett ERP-system byggt för en projektfokuserad bransch

  • Deltek erbjuder endast lösningar för projektorienterade verksamheter. Det betyder att allt vi gör när det gäller produktutveckling för Maconomy alltid görs för den branschen. Detta säkerställer att våra kunders satsning på ett nytt ERP-system också är för framtiden, där du vet att det kommer ny funktionalitet som är exakt anpassad till professional services företag.
  • Deltek gör det mesta av implementeringen av Maconomy hos våra kunder själva. Det betyder att du får världens bästa konsulter när du köper en Maconomy-lösning från Deltek. Delteks konsulter känner Maconomy bättre än någon annan, och kan projektorienterade företag bättre än någon annan.
  • Deltek är ett stort och internationellt företag med över 3.000 anställda och över 30.000 kunder. Ändå har vi en lokal närvaro med kontor i Stockholm (och Oslo, Trondheim och Köpenhamn), vilket säkerställer lokalkännedom och tillgänglighet!

Varför väljer man er som leverantör?

Med Ridder iQ hanterar och kontrollerar du alla affärsprocesser. Kunden väljer Ridder på tack vare dess kraftfulla branschspecifika tillvägagångssätt och vår raka och effektiva inställning. Med alla tjänster internt som utveckling, konsultation och support.

  1. Ridder iQ är modulärt strukturerat och passar sömlöst in i dina processer. Det är unikt utvecklat för att alltid möta de specifika behoven hos ditt företag, oavsett vilken digitaliseringsnivå du befinner dig på. Våra konsulter kan översätta dina mål och konfigurera programvaran därefter.
  2. Rätt information, i realtid, på rätt plats. Ridder iQ ger dig realtidsinformation. Inom programvaran är det möjligt att konfigurera skärmar så att varje användare ser relevant information. Ridder iQ visar endast realtidsinformation på dessa skärmar som är viktig för användarens roll eller funktion.
  3. Våra team är redo att kritiskt granska affärsprocesser för att hjälpa dig förstå hur andra tillverkningsföretag redan optimerar sina affärsprocesser med stöd av ERP. Med den omfattande kunskapen vet vi exakt vilka problem tillverkningsindustrin står inför och ger dig alla fördelar som ett ERP-system kan erbjuda och hjälper ditt företag att växa.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Deltek förvärvade Maconomy år 2010, som då hade sitt huvudkontor i Danmark. Med sin långa nordiska historia och meritlista har Maconomy många kunder och användare över hela Skandinavien och globalt som levererar olika typer av projekt av alla storlekar – varje dag!

Hur positionerar ni er på marknaden?

ECI främjar innovation och samarbete inom tillverkningsindustrin, så att företag inte bara individuellt utan också gemensamt utmärker sig. Vi gör detta genom att hjälpa företag att stödja sin digitala transformation. Genom att tillämpa expertis och kunskap inom området, affärsinriktade lösningar och teknologier som gör det möjligt för dig att samarbeta bättre med företag i din logistikkedja.

Med över 1300 företag i Europa strävar vi efter att hjälpa små och medelstora företag att konkurrera och växa genom att tillhandahålla branschkunskap och skräddarsydda lösningar som gör affärsverksamheten enklare.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Deltek Maconomy stärker hanteringen av dina projekt, personal, kunder och ekonomi under hela projektets livscykel.
  • Deltek Maconomy hjälper till att driva din lönsamhet, förbättra din order-to-cash, samt hantera ditt rörelsekapital.
  • Deltek Maconomy säkerställer efterlevnad och hjälper dig fatta bättre beslut så att du kan fokusera på det du är bäst på; leverera fantastiska projekt!

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vi vet vad du går igenom eftersom vi har gått igenom det själva.

Helhetslösningar byggda, underhållna och förbättrade för din branschs skiftande behov.

Att mata in data manuellt flera gånger, bearbeta pappersarbete i olika system. Anställda som behöver leta efter rätt information, material, arbetsaktiviteter och mer. Datainmatning dupliceras ofta, vilket ökar risken för fel, inkonsekvens och tar tid. Utan realtidsinsikter i för- och efterberäkningar, projektstatus, inköpsorder och material som kommer i tid. Steg för steg stödjer Ridder iQ vägen mot digitalisering och säkerställer att tillverkningsindustrin kan utföra mer arbete med samma mängd personal.

Kundreferenser

“Vår verksamhet har vuxit snabbt de senaste åren; vår arbetsstyrka har tredubblats på åtta år. Inköp, försäljning, fakturering och andra administrativa uppgifter utförs dock fortfarande av samma mängd administrativ personal.”

“Från att räkna på en bit kartong till att helt automatisera med Ridder iQ. Vi sparar 800/900 timmar per år med användning av Ridder iQ.”

“Mycket bättre insikt i budgetutgifter och budgetstrukturer, vilket gör att vi kan hantera kostnader nära våra projekt.”

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 2 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Projektmodulen All information om vårt företag i ett system Rapporter
Hanteringen av transaktioner mellan två olika legala enheter är väldigt smidig. I Maconomy finns det många dimensioner för vilka min verksamhet kan välja hur och när de ska användas. Detta gör det möjligt till den uppföljning min verksamhet önskar. Flexibiliteten att anpassa systemet så det passar min verksamhet. Projekthanteringen. Från planering och uppsättning till uppföljning av både stora och små projekt.
Ridder IQ ger oss bättre insyn i vart vi har vårt material så vi slipper leta på lagret. Vi har även fått förbättrad platsadministration och mycket bättre insikt i budgetanvändning och budgetstrukturer.
Ridder iQ hjälper oss att göra en noggrann prisberäkning i förväg genom att ge oss full insikt i materialkostnader, nödvändiga processer och arbetstiden för medarbetarna. Modulen för tidsregistrering spelar en betydande roll i detta och säkerställer att alla aspekter av produktionen är optimalt hanterade.

Omdömen

Nackdelar

Att uppdateringar till Maocnomy kommer inte automatiskt. Vi får använda samma version av Maconomy tills vi uppgraderar.
När det är hög belastning på servern bli svarstiden längre.
Inget att anmärka på.

Tyvärr, ingen data än.

Deltek Maconomy

Deltek

Läs mer om Deltek Maconomy

Ridder iQ

ECI Software Solutions

Läs mer om Ridder iQ

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site