Timetjek
vs
Bygglet

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

fr 630 kr...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Underlag till lön
Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Underlag till lön

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Digitalisering: Fördelarna är många när arbetstider registreras digital istället för manuellt på papper eller i Excel. Korrekt tidrapportering ger ett ärlig och lönsamt arbetsförhållande för både arbetsgivare och anställd.
  • Spara tid och pengar: När man samlar schema, tid och lön i ett system sparas mycket administration, men även kostnader när man undviker att ha flera system.
  • Smidiga integrationer: Med integrationer till b.la. Fortnox överförs bokföringsunderlag automatiskt. Eller via olika kassasystem hämtas försäljningsdata för ekonomiska verktyg vid schemaläggning och drickshantering.

Varför väljer man ert system?

  • Du får full koll: Med Bygglet får du full koll på era arbetstimmar, inköp och kostnader.
  • Du slipper dubbel­arbete: Du kan bland annat synka fakturor, tid­sredovisning och utlägg. Du sparar tid, får total­koll och minskar risken för fel.
  • Hantera allt i dina projekt på samma ställe: Med Bygglet har du det smidigaste flödet på marknaden där du får koll på allt från offert till faktura. Dina anställda ser alla uppdaterade instruk­tioner i sin mobil – där de även rapporterar in sin tid.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Personlig relation & Support: Vi värnar högt om varje kund och erbjuder förstklassig support utan kompromisser.
  • Kontinuerliga uppdateringar: Vår produkt blir bara bättre och bättre. Vi lanserar nya funktioner på löpande band och arbetar outtröttligt för att leverera det våra kunder efterfrågar.
  • Kompetens och kvalité: Vi som jobbar med Timetjek brinner för utveckling och har en bred kompetens inom arbetsrätt och personalhantering. Vi säkerställer att vår produkt är "up to date" med kollektivavtal och lagstiftning. Detta så att du som användare ska med trygghet hantera din personal på rätt sätt.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Smidigast på marknaden: Med Bygglet hanterar du dina offerter från start till mål. Du skapar dina offerter online och skickar dem direkt till din kund, som kan godkänna dem – och ett nytt projekt skapas automatiskt i Bygglet.
  • Engagemang: Vårt kundteam är med dig från det att du startar upp ditt konto och fortsatt under tiden när du är bekväm med systemet. Vår support är 2 minuter bort och är alltid kostnadsfri.
  • Inget krångel: I Bygglet gör du enkelt kopplingar till bokföringsprogram som Visma, Fortnox och Björn Lundén, samt exporter till löneprogram eller inläsning av artikelregister från ledande leverantörer.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Timetjek är en pålitlig aktör på den svenska marknaden och har hjälpt företag över hela landet att spara både tid och pengar sedan 2018. Med fokus på att effektivisera personalhantering och erbjuda smarta funktioner skapar vi betydande värde för våra kunder, oavsett storlek.

Våra kunder sträcker sig från mindre verksamheter med ett par anställda till större organisationer med över 300 anställda, verksamma inom hotell och restaurang, serviceentreprenad, tillverkning, logistik och nöje. Timetjeks styrka ligger i vår flexibilitet och vårt personliga engagemang – vi bygger starka relationer för att anpassa lösningen efter varje kunds unika behov och leverera maximal nytta och upplevelse.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Bygglet grundar sig på en väldigt enkel idé:

Det ska inte vara ett projekt att driva projekt.

Företag inom bygg, service och entreprenad, oavsett om det är inom måleri, anläggning eller installation och service ska få ägna sig åt det som de är bra på och brinner för.

Därför har vi utvecklat Bygglet för att vara marknadens smidigaste projektverktyg där du kan samla allt på ett ställe och därmed spara både pengar och tid, som du kan lägga på din kärnverksamhet.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Smart schemaläggning:

All personal schemaläggs så att rätt person är på rätt plats. Timetjek säkerställer även att personal schemaläggs med rätt arbetstid och att personalkostnaden är inom önskad budget. Vid justeringar, behövs endast ett fåtal klick och personalen är alltid uppdaterad.

Digital tidrapportering:

Personalens arbetstider rapporteras digitalt i en stämpelklocka. Vid lagrav av personalliggare från Skatteverket, ersätts den fysiska pappersboken och manuell renskrivning av tider är ett minne blott. Arbetstiderna kontrolleras så att personal varken jobbar för mycket eller för lite. Det går även att aktivera timbank för ökad flexibilitet och kostnadskontroll.

Korrekt lön:

Löner skapas med ett knapptryck efter rådande kollektivavtal eller svensk lag. Timetjek sammanställer rapporterade arbetstimmar, frånvaro- eller semesterregistreringar, OB-ersättning eller andra tillägg. Något som normalt kan ta flera timmar och svårt att få rätt på görs nu med ett knapptryck. Allt blir korrekt och inga externa konsulter eller system behövs. Vid godkännande skapas en betalfil till banken och kopia på lönesedel skickas till de anställda. Arbetsgivardeklaration laddas upp till Skatteverket och bokföringsunderlag skapas. Använder man Fortnox för bokföring går det att läsa in underlaget automatiskt.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Med effektiv projekthantering får du mer tid till dina kunder!

Bygglet är ett verktyg för projekthantering, speciellt utvecklat för små och medelstora företag i byggbranschen.

Bygglet är helt webbaserat vilket innebär att du kommer åt din information var du än befinner dig – via dator, mobiltelefon eller surfplatta. Och tid rapporterar du via en app i din smartphone.

Kort och gott - allt i ett överskådligt och lättanvänt verktyg, full koll och inga överraskningar

Omdömen

Baserat på 6 omdömen

Baserat på 3 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Smidigt och lätt arbetat system, snabb servis och svarar alltid när man har frågor.
Lätthanterligt och överskådligt personalsystem.
Användarvänligt, komplett och modernt system där man kan sköta allt från offert till faktura och resultatöversikt.
Att de lyssnar och sättet de bemöter problem! Vi hade en del utmaningar i uppstarten, framförallt för oss administratörer, men vi fick mycket bra support som löste de problem vi hade. Rekommenderar Bygglet, både teamet och systemet!

Omdömen

Nackdelar

Än så länge har jag inget jag/vi inte gillar
När jag skulle göra arbetsgivarintyg kunde jag inte göra 2 separata, ett för tiden som timanställd och ett för tiden som fastanställd. Detta eftersom när tillsvidareanställningen övergick till behovsanställd ( personen skulle sluta för studier och jobba vid lov/helger) ändrade jag anställningen till tillfällig anställning. Kanske kunde jag gjort på annat sätt och fått ut 2 arbetsgivarintyg, men hittade inte lösningen just då, så ett gjorde jag i Time Tjek och det andra för hand.
Kalendern behöver utvecklas. Kunna skapa enklare tidsplan över projekt.
Har ibland upplevt mindre buggar men inget som inte har löst sig när vi hört av oss.

Timetjek

Timetjek

Läs mer om Timetjek

Bygglet

Bygglet

Läs mer om Bygglet

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site