HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Bygglet

Bygglet

Bygglet

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Bygglet?

Bygglet är ett komplett projekthanteringsverktyg anpassat för dig som har ett mindre- eller medelstort företag i byggbranschen. Bygglet hanterar alla dina moment från offert till faktura och uppföljning, tidsrapportering, material, tilläggsarbeten, intäkter och kostnader.

Kort och gott – du har allt i ett överskådligt och lättanvänt verktyg. Eftersom Bygglet är webbaserat kommer du kunna ha med dig ditt viktigaste verktyg vart du än är, via mobiltelefon, dator eller surfplattan!

Tidrapporteringen gör ni enkelt via en app i era smartphones.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOFIEN

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
fr 795 kr/månad

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Bygglet?

Varför väljer man Bygglet?

  • Du får full koll: Med Bygglet får du full koll på era arbetstimmar, inköp och kostnader.
  • Du slipper dubbel­arbete: Du kan bland annat synka fakturor, tid­sredovisning och utlägg. Du sparar tid, får total­koll och minskar risken för fel.
  • Hantera allt i dina projekt på samma ställe: Med Bygglet har du det smidigaste flödet på marknaden där du får koll på allt från offert till faktura. Dina anställda ser alla uppdaterade instruk­tioner i sin mobil – där de även rapporterar in sin tid.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Smidigast på marknaden: Med Bygglet hanterar du dina offerter från start till mål. Du skapar dina offerter online och skickar dem direkt till din kund, som kan godkänna dem – och ett nytt projekt skapas automatiskt i Bygglet.
  • Engagemang: Vårt kundteam är med dig från det att du startar upp ditt konto och fortsatt under tiden när du är bekväm med systemet. Vår support är 2 minuter bort och är alltid kostnadsfri.
  • Inget krångel: I Bygglet gör du enkelt kopplingar till bokföringsprogram som Visma, Fortnox och Björn Lundén, samt exporter till löneprogram eller inläsning av artikelregister från ledande leverantörer.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Bygglet grundar sig på en väldigt enkel idé:

Det ska inte vara ett projekt att driva projekt.

Företag inom bygg, service och entreprenad, oavsett om det är inom måleri, anläggning eller installation och service ska få ägna sig åt det som de är bra på och brinner för.

Därför har vi utvecklat Bygglet för att vara marknadens smidigaste projektverktyg där du kan samla allt på ett ställe och därmed spara både pengar och tid, som du kan lägga på din kärnverksamhet.

Vilka behov och utmaningar är det som Bygglet löser för kunden?

Med effektiv projekthantering får du mer tid till dina kunder!

Bygglet är ett verktyg för projekthantering, speciellt utvecklat för små och medelstora företag i byggbranschen.

Bygglet är helt webbaserat vilket innebär att du kommer åt din information var du än befinner dig – via dator, mobiltelefon eller surfplatta. Och tid rapporterar du via en app i din smartphone.

Kort och gott - allt i ett överskådligt och lättanvänt verktyg, full koll och inga överraskningar

Omdömen om Bygglet

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.545

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Användarvänligt, komplett och modernt system där man kan sköta allt från offert till faktura och resultatöversikt.

Bästa affärssystemet.

Admin/InköpLitet företagVeriferad personSverigeDecember 2022

Vad gillar du mest?

Användarvänligt, komplett och modernt system där man kan sköta allt från offert till faktura och resultatöversikt.

Vad gillar du minst?

Kalendern behöver utvecklas. Kunna skapa enklare tidsplan över projekt.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Slippa leta leverantörsfakturor i pärmar. Enkelt se hur resultatet blir på ett projekt. Tidsregistrering direkt i appen.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Bra team bakom Bygglet!

AdministratörLitet företagVeriferad personSverigeAugusti 2021

Vad gillar du mest?

Att de lyssnar och sättet de bemöter problem! Vi hade en del utmaningar i uppstarten, framförallt för oss administratörer, men vi fick mycket bra support som löste de problem vi hade. Rekommenderar Bygglet, både teamet och systemet!

Vad gillar du minst?

Har ibland upplevt mindre buggar men inget som inte har löst sig när vi hört av oss.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Nöjd kund!

AdministratörLitet företagVeriferad personSverigeJuni 2021

Vad gillar du mest?

Att det är så heltäckande och lätt att använda. Trevlig support.

Vad gillar du minst?

Har ibland blivit fel men inget som inte supporten kunnat hjälpa oss med.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi får hjälp med väldigt många olika delar av verksamhet i ett system.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Bygglet produktfunktionaliteter

Tidrapporteringssystem

Analysverktyg för optimering

Ingår

App

Ingår

Arbetsorder

Ingår

Arbetstidsschema

Ingår

Attestering/ E-signatur

Ingår

Fakturering

Ingår

Frånvaro & flex registrering

Ingår

Integration med olika lönesystem

Ingår

Personaliggare inkl

Ingår

Projektredovisning & rapportering

Ingår

Push notifikationer

Ingår

Rapportering

Ingår

Resor & traktamente

Går att lägga till

Underlag till lön

Ingår

Projekthanteringsverktyg

Checklista

Ingår

Digital signering

Ingår

Dokumenthantering

Ingår

Fakturaunderlag

Ingår

Integration lönesystem/ bokföring

Ingår

Kundtillgång för projektstatus

Ingår

Offertverktyg

Ingår

Personalliggare

Ingår

Projektdashboard/ Gantt

Ingår

Resultatanalys/ kostnadsuppföljning

Ingår

Resursallokering

Ingår

Schemaläggning

Ingår

Tidrapportering

Ingår

Resursplaneringsverktyg

Analays

Ingår

Arbetsordrar

Ingår

Fakturahantering

Ingår

Löneunderlag

Ingår

Projekthantering

Ingår

Schemaläggning

Ingår

Tidsrapportering

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 6000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Bygglet

Bygglet är ett komplett projekthanteringsverktyg anpassat för dig som har ett mindre- eller medelstort företag i byggbranschen.

Bygglet hanterar alla dina moment från offert till faktura och uppföljning, tidsrapportering, material, tilläggsarbeten, intäkter och kostnader.