HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Bygglet eller Timeplan

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:fr 795 kr/månad
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:60 kr/aktiv användare/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Du får full koll: Med Bygglet får du full koll på era arbetstimmar, inköp och kostnader.
  • Du slipper dubbel­arbete: Du kan bland annat synka fakturor, tid­sredovisning och utlägg. Du sparar tid, får total­koll och minskar risken för fel.
  • Hantera allt i dina projekt på samma ställe: Med Bygglet har du det smidigaste flödet på marknaden där du får koll på allt från offert till faktura. Dina anställda ser alla uppdaterade instruk­tioner i sin mobil – där de även rapporterar in sin tid.
  • Flexibilitet: Timeplan kan anpassas efter din verksamhet med hjälp av moduler, och bli precis så stort eller litet du vill. Vi har kunder mellan 5 anställda och 1500 anställda.
  • Kollektivavtal: vi gör kopplingar till ert kollektivavtal, såklart med lokala anpassningar. Beroende på hur ni valt att jobba.
  • Ett system för hela personalhanteringsbehovet. Schema, tid, löneberäkning, semesterplanering - Timeplan gör allt.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Smidigast på marknaden: Med Bygglet hanterar du dina offerter från start till mål. Du skapar dina offerter online och skickar dem direkt till din kund, som kan godkänna dem – och ett nytt projekt skapas automatiskt i Bygglet.
  • Engagemang: Vårt kundteam är med dig från det att du startar upp ditt konto och fortsatt under tiden när du är bekväm med systemet. Vår support är 2 minuter bort och är alltid kostnadsfri.
  • Inget krångel: I Bygglet gör du enkelt kopplingar till bokföringsprogram som Visma, Fortnox och Björn Lundén, samt exporter till löneprogram eller inläsning av artikelregister från ledande leverantörer.
  • Hjälp att komma igång: våra kompetenta supportmedarbetare sitter i Göteborg och ser till så att ni alltid får snabb och kunnig hjälp.
  • Inga mellanhänder: Utveckling, sälj, uppstart och support – vi gör allt själva, vilket betyder snabbare hjälp, bättre programvara och en smidigare upplevelse.
  • Lång erfarenhet: Vi på Timeplan har hjälpt flertalet olika branscher sedan 2006 med schemaläggningsprogram, så med oss är ert företag i trygga händer, oavsett vilken bransch ni tillhör.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Med effektiv projekthantering får du mer tid till dina kunder!

Bygglet är ett verktyg för projekthantering, speciellt utvecklat för små och medelstora företag i byggbranschen.

Bygglet är helt webbaserat vilket innebär att du kommer åt din information var du än befinner dig – via dator, mobiltelefon eller surfplatta. Och tid rapporterar du via en app i din smartphone.

Kort och gott - allt i ett överskådligt och lättanvänt verktyg, full koll och inga överraskningar

Vi erbjuder ett komplett system från anställningsavtal till lönefiler, allt för att förenkla era interna processer. Med Timeplan slipper ni lägga tid på att beräkna OB, komp och sjukledigheter, det gör systemet automatiskt åt er. Alla attesteringar görs enkelt i Timeplan och lönefilerna för ni enkelt över till ert lönesystem.

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

  • Analysverktyg för optimering:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Arbetsorder:
    Ingår
  • Arbetstidsschema:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flex registrering:
    Ingår
  • Hanterar flertal kollektivavtal:
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
  • Modul i affärssystem:
  • Personaliggare inkl:
    Ingår
  • Projektredovisning & rapportering:
    Ingår
  • Push notifikationer:
    Ingår
  • Rapportering:
    Ingår
  • Resor & traktamente:
    Går att lägga till
  • Underlag till lön:
    Ingår
  • Analysverktyg för optimering:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Arbetsorder:
  • Arbetstidsschema:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Går att lägga till
  • Frånvaro & flex registrering:
    Ingår
  • Hanterar flertal kollektivavtal:
    Ingår
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
  • Modul i affärssystem:
    Ingår
  • Personaliggare inkl:
    Ingår
  • Projektredovisning & rapportering:
    Ingår
  • Push notifikationer:
    Ingår
  • Rapportering:
    Ingår
  • Resor & traktamente:
  • Underlag till lön:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Användarvänligt, komplett och modernt system där man kan sköta allt från offert till faktura och resultatöversikt.
Att de lyssnar och sättet de bemöter problem! Vi hade en del utmaningar i uppstarten, framförallt för oss administratörer, men vi fick mycket bra support som löste de problem vi hade. Rekommenderar Bygglet, både teamet och systemet!

Nackdelar

Kalendern behöver utvecklas. Kunna skapa enklare tidsplan över projekt.
Har ibland upplevt mindre buggar men inget som inte har löst sig när vi hört av oss.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Smidigheten i att lägga till pass, skicka meddelande etc. Mycket användarvänligt
Väldigt lättöverskådligt och enkelt att lära sig.

Nackdelar

Jag hade önskat att kunna använda olika färger på olika personer/roller på mitt schema. Det kan ha att göra med vår version av timeplan att göra också.
Skulle vilja kunna välja specifika personer att titta på i veckoöversikten inte bara avdelningar

Bygglet

Bygglet

Timeplan

Exsens AB