Jämför Sveriges bästa verktyg för e-signering

Hjälp till rätt system?

Antal anställda

Systemguiden

Vilket verktyg för e-signering passar ditt företag?

De senaste åren har efterfrågan på digital signering (eID) ökat stadigt, när allt fler företag upptäckt hur smidigt, enkelt och tidsbesparande det är att låta avtalshanteringen, offerter och även årsredovisningar signeras elektroniskt , istället för med traditionell bläckpenna. Det kan låta simpelt, men är ett led i något större – att effektivisera arbetsprocesserna för både er, era kunder och även anställda. Dessutom blir det enklare för dig att få kontroll över att dokument signeras i rätt ordning och av rätt person. EU har juridiska krav på hur man får signera digitalt, något som leverantörerna av den här typen av tjänster måste följa (dock finns det olika nivåer). Säkerheten kring lagring av digitala signaturer är otroligt viktig, och särskilt viktigt är det för årsredovisningar.

Vissa leverantörer erbjuder en helhetslösning för digital signering som kan integreras med andra system på företaget, andra är av det enklare och mer generella slaget och fokuserar endast på själva signeringsförfarandet. Du jämför enkelt olika verktyg för e-signering här för att hitta den som matchar era behov och krav. På BusinessWith rekommenderar vi dig även att kartlägga vad som är viktigt för ert företag och vilka formkrav för digital signering som eventuellt gäller för er bransch .

Hur ska jag tänka när jag väljer digital signering?

Som alltid när du ska välja system eller verktyg till ert företag, bör du lägga lite tid på att noggrant jämföra de olika alternativen. Vad har ni för formkrav? Hur ser säkerhetskraven ut på ert bolag? Att först och främst utforma någon form av kravspecifikation är att rekommendera. För att du ska bli klokare har vi på BusinessWith kartlagt de olika verktygen för e-signering direkt här hos oss. Vår jämförelsetjänst gör det lättare att förstå de olika funktionerna, samt fördelarna med respektive verktyg. Välkommen till BusinessWith – rätt verktyg för e-signering hittar du när du jämför här.

Varför är e-signering bra för dig?

Lista på 18 olika Digital signering

Snabbguide

Varför är e-signering bra för dig?

Slipp vänta på att postgubben ska leverera ditt dokument, affärsavtal, din offert eller årsredovisning till dörren. Med e-signering (eID) sparar du oceaner av tid och du behöver aldrig mer hitta en lucka i kalendern för att ses fysiskt för att tillsammans signera ett avtal. Den digitala signeringen gör att allt går så mycket smidigare, vilket snabbar upp processer och avtalshantering där det är viktigt att säkerställa en signatur så fort det bara går. Digital signering är säker och många leverantörer gör det även möjligt för dig att bestämma en viss ordning som dokumentet ska signeras i. Tänk dig själv att kunna få ett ping i din dator när ditt avtal har signerats av en viss person. Du får bättre koll på hela processen.

Viktigt att tänka på som användare är att underlätta för säkerheten genom att se till att du använder en krypterad webbläsaranslutning. Se till att fråga din valda leverantör om säkerhetstänket – deras uppgift är att tillgodose en hög säkerhet, men det skadar inte att fråga hur just deras lösning är byggd och hur varje persons e-signatur verifieras på ett bra och tryggt sätt.

I och med digital signering försvinner pappershanteringen och du får ett juridiskt bindande avtal tillbaka. Den digitala signeringen förenklar administrationen – och visst känns det bra att även göra miljön en tjänst och bidra till ert företags miljömål. BusinessWiths systemguide gör det enkelt för dig att hitta rätt verktyg för digital signering för just er.

Beskrivning av digital signeringsfunktioner

API

Ger möjlighet att integrera digital signering direkt i era egna system via ett API.

Branding av mallar

Anpassa mallar med egen branding för ett enhetligt varumärkesuttryck.

Chattfunktion

Möjlighet att chatta direkt med kunder i verktyget, vilket minskar behovet av e-post fram och tillbaka.

Integration med CRM/ERP

Koppla systemet till ert CRM/ERP för automatiserad dokument- och avtalsdata.

KPI & analys dashboard

Tillgång till en dashboard som visar nyckeltal på hur det går med dina avtal.

Multipla identifieringsmetoder

Flera alternativ för att identifiera sig vid signering, vilket ökar säkerheten

Redigeringsverktyg

Möjlighet att direkt redigera avtal i verktyget och anpassa innehållet.

Skicka SMS

Skicka avtalsnotifieringar via SMS för snabbare respons.

Språksupport

Stöd för flera språk i verktyget för att underlätta användning globalt.

Spåra händelser

Spåra när kunder öppnar, läser och signerar avtal för full insyn.

Videopresentation

Skapa videopresentationer som skickas med avtalet för tydligare kommunikation.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE siteGo to en_GB site