Sweet Systems
Sweet Systems AB
Vad är Sweet Systems?
Vi automatiserar kundprocesser och eliminerar onödigt krångel. Istället skapar vi en sömlös upplevelse som förbättrar både ditt arbetsflöde och dina kunders upplevelse.
Oavsett om det handlar om försäljning, service, ärendehantering, marknadsföring eller support, låter Sweet dig hantera allt från en centraliserad plattform.
Vårt mål är att ge dig alla verktyg du behöver för att nå ”The Sweet Spot,” där alla bitar faller på plats.
Säkerhet är av yttersta vikt för Sweet Systems och våra kunder. Vi är stolta över att vara ISO 27001-certifierade, vilket bekräftar vårt åtagande att upprätthålla högsta nivå av informationssäkerhet för att skydda våra system och våra kunders data.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
11-500+
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Språk
På vilka språk finns systemet?
SV
DA
NO
EN
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
SE
NO
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Varför gör man affärer med Sweet Systems AB?
Varför väljer man Sweet Systems?
Sweet CRM: Optimera och förbättra produktiviteten med lätthet med Sweet CRM. Automatisera dina verksamhetsprocesser smidigt och enkelt.
Sweet Forms: Onlineverktyget där du skapar och publicerar digitala och automatiserade formulär på nolltid, på ett säkert och enkelt sätt.
Sweet Automation: Enkla och kraftfulla automatiseringar för datadrivna beslut och ökad effektivitet, där du bestämmer reglerna.
Sweet Performance: Mät prestanda och nyckeltal med Sweets lättanvända dashboards där allt faller på plats.
Varför väljer man er som leverantör?
1. Sweet Systems är den svenska aktören som finns med längs vägen och med sin breda erfarenhet har en god insikt i hur verksamheter skiljer sig åt och att förståelse för processerna är nyckeln till en lyckad implementering.
2. Enkelt är grundstenen i våra verktyg som inte kräver stora utvecklingsprocesser och gör det möjligt för verksamheterna att själva konfigurera våra lösningar efter behovens utveckling vilket skapar förutsättningarna för att kunna skala upp utan långa ledtider.
3. Vi växer med våra kunder i fokus och med oss som leverantör är man en del i utvecklingen frammåt och möts utav ett engagerat team som är tillmötesgående och supporten man behöver är alltid nära till hands.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
Som Sveriges innovativa aktör, ser Sweet till att förenkla och förbättra din kundresa. Genom att sammanföra alla delar av ditt företag – från sälj till support – skapar vi en integrerad och effektiv lösning som resulterar i nöjda kunder. Med en särskild betoning på automatisering av kundprocesser och personliga relationer, blir vi mer än bara en leverantör; vi blir din samarbetspartner. En partner som stöttar och växer med dig genom varje utmaning och framgång.
Vilka behov och utmaningar är det som Sweet Systems löser för kunden?
1. Genom att digitalisera och automatisera verksamhetens processer minskar våra lösningar riskerna för ärenden som glöms bort eller går förlorade. Denna automatisering eliminerar manuella misstag och säkerställer att alla aktiviteter hanteras effektivt.
2. Med vår lösning får kunderna en fullständig överblick som gör det enklare att visualisera, utvärdera och handla. Detta bidrar till att identifiera och minska tidstjuvar och flaskhalsar som tidigare kan ha gått obemärkta.
3. Vi förstår att digitalisering och automatisering kan vara tidskrävande och belasta utvecklingsavdelningen. Därför erbjuder vi "low code"-verktyg som tillåter verksamhetspersonal att självständigt hantera uppgifter. Detta minskar ledtiderna, möjliggör att även lägre prioriterade projekt kan genomföras, och låter IT-avdelningen fokusera på kärnverksamheten.
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om Sweet Systems
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Sweet Systems Transformering av CRM och Digitala Lösningar
Co-founder•
Medelstort företag•
Verifierad person•
Sverige•
September 2023
Vad gillar du mest?
Jag har nyligen börjat använda Sweet Systems för vårt företags CRM-behov, och jag kan helhjärtat säga att det har revolutionerat vårt sätt att hantera kundrelationer. Deras användarvänliga gränssnitt har gjort det enkelt för vårt team att spåra, analysera och hantera kundinteraktioner på ett effektivt sätt.
Vad gillar du minst?
Projektet kräver engagemang och att hela organisationen följer med systembytet. Upplärningen kräver att den interna organisationen medverkar.
Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?
Dessutom har deras digitala formulärlösningar effektiviserat vår insamlingsprocess av kundinformation. Det var otroligt lätt att anpassa dessa formulär efter våra specifika behov. Men den riktiga stjärnan i deras erbjudande är utan tvekan automatiseringen. Rutinuppgifter som tidigare tog timmar att genomföra kan nu automatiseras, vilket frigör värdefull tid för vårt team att fokusera på mer komplexa uppgifter. Supporten från Sweet Systems har varit exemplarisk, och de har varit där vid varje steg för att säkerställa att vår övergång till deras system var så smidig som möjligt.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Sweet har hjälpt oss ta stora kliv i vår digitaliseringsresa!
Head of Digital Operations•
Litet företag•
Verifierad person•
Sverige•
September 2023
Vad gillar du mest?
Väldigt användarvänligt och smidigt. Känns modernt och enkelt att integrera med till andra system. Stort plus är Form Designer där vi själva kan skapa och redigera våra digitala formulär. Uppskattar dessutom support och personalen på Sweet väldigt mycket som alltid är tillmötesgående, snabba och hjälpsamma.
Vad gillar du minst?
Nöjd med det mesta
Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?
Med Sweet har vi lyckats skapa en sömlös process för vår ärendehantering och även tagit stora kliv i digitaliseringen av våra blanketter, som numera inte bara är digitala utan även integrerade och automatiserade via Sweet Automation.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Enkelt att arbeta i
Key Account Manager•
Litet företag•
Verifierad person•
Sverige•
September 2023
Vad gillar du mest?
Enkelt att jobba i. Snabb översikt över vad kollegor har för ärenden och affärsmöjligheter på gemensamma kunder.
Vad gillar du minst?
Kan inte komma på någonting
Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?
Alla på bolaget använder systemet vilket gör att inget "trillar" mellan stolarna. Dessutom får vi ett gemensamt sätt att följa upp kundarbetet på.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Sweet Systems förekommer inom följande kategorier
Sweet Systems produktfunktionaliteter
CRM
API integration
Dashboard - Säljöversikt
Digital signering
E-post kampanjer
Integrerade säljprocesser
Kalenderintegration & påminnelse
Kontakt/ prospect hantering
Lead score
Leadgeneration via webben
Offertkonfigurator/CPQ
Pipe Management
Påminnelse
Ringa direkt från CRM
Ringlistor
Skapa dokument & avtal
Skicka nyhetsbrev från CRM
Spåra leads
Säljprognoser & data
Utbildning
Återförsäljare
Helpdesk system
Automatiserad ärendehantering
Behörighetsstyrning
Dashboard med live-tracking
Externt HelpDesk
Integrationsstöd
Internt HelpDesk
Kunskapsbank
Prioriteringsfunktion
Påminnelsefunktion
SLA-hantering
Statistik & Uppföljning
RPA-system
API
Avancerad analys
Drag och släpp funktioner
Färdiga kod-moduler
Low-code funktionaliteter
Visualiserade processer
Digitala formulär
API-Integration
Dokumentmallar
e-signering
Flexibla formulär
Skapa formulär
Statistik och Analys
Verifiera med BankID
Fältservice
Artikelregister med priser
Avtalshantering
Checklista
Dashboard & lönsamhetsanalys
Digital signering
Dispatch
Dokumenthantering
GDPR-stöd
GPS-stöd
Integration lönesystem/ bokföring
Kundportal - tillgång till projektstatus
Logga materialförbrukning
Offertverktyg
Projektkopplad utläggsregistrering
Schemaläggning
Tidrapportering
Ärendehanteringssystem
360 vy (oneview i realtid)
Avvikelsehantering
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API
Ärende- & svarsmallar
Automatiseringsverktyg
Analyser och rapporter
API
Low code
Monitorering
Processhantering
Utlösare
Kundservicesystem
Hanteringstid
Livechat
Prioriteringsfunktion
Självhjälp
Smart arbetsfördelning
Standardsvar
Statistik och Rapporter
Tickets
Ärendestatus
Passar detta
systemet mig?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om Sweet Systems AB
Sweet Systems hjälper företag att få en 360 vy för sälj, marknad och kundservice. Vi sparar tid internt genom att automatisera och digitalisera tunga administrativa arbetsuppgifter. Vi erbjuder en samarbetsportal ämnad för att tillgängliggöra information och underlätta kommunikation.