HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Sweet Systems-logo

Sweet Systems

Sweet Systems AB

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Sweet Systems?

Vi automatiserar kundprocesser och eliminerar onödigt krångel. Istället skapar vi en sömlös upplevelse som förbättrar både ditt arbetsflöde och dina kunders upplevelse.

Oavsett om det handlar om försäljning, service, ärendehantering, marknadsföring eller support, låter Sweet dig hantera allt från en centraliserad plattform.

Vårt mål är att ge dig alla verktyg du behöver för att nå ”The Sweet Spot,” där alla bitar faller på plats.

Säkerhet är av yttersta vikt för Sweet Systems och våra kunder. Vi är stolta över att vara ISO 27001-certifierade, vilket bekräftar vårt åtagande att upprätthålla högsta nivå av informationssäkerhet för att skydda våra system och våra kunders data.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
11-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOEN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SENO

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Varför gör man affärer med Sweet Systems AB?

Varför väljer man Sweet Systems?

Sweet CRM: Optimera och förbättra produktiviteten med lätthet med Sweet CRM. Automatisera dina verksamhetsprocesser smidigt och enkelt.

Sweet Forms: Onlineverktyget där du skapar och publicerar digitala och automatiserade formulär på nolltid, på ett säkert och enkelt sätt.

Sweet Automation: Enkla och kraftfulla automatiseringar för datadrivna beslut och ökad effektivitet, där du bestämmer reglerna.

Sweet Performance: Mät prestanda och nyckeltal med Sweets lättanvända dashboards där allt faller på plats.

Varför väljer man er som leverantör?

1. Sweet Systems är den svenska aktören som finns med längs vägen och med sin breda erfarenhet har en god insikt i hur verksamheter skiljer sig åt och att förståelse för processerna är nyckeln till en lyckad implementering.

2. Enkelt är grundstenen i våra verktyg som inte kräver stora utvecklingsprocesser och gör det möjligt för verksamheterna att själva konfigurera våra lösningar efter behovens utveckling vilket skapar förutsättningarna för att kunna skala upp utan långa ledtider.

3. Vi växer med våra kunder i fokus och med oss som leverantör är man en del i utvecklingen frammåt och möts utav ett engagerat team som är tillmötesgående och supporten man behöver är alltid nära till hands.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Som Sveriges innovativa aktör, ser Sweet till att förenkla och förbättra din kundresa. Genom att sammanföra alla delar av ditt företag – från sälj till support – skapar vi en integrerad och effektiv lösning som resulterar i nöjda kunder. Med en särskild betoning på automatisering av kundprocesser och personliga relationer, blir vi mer än bara en leverantör; vi blir din samarbetspartner. En partner som stöttar och växer med dig genom varje utmaning och framgång.

Vilka behov och utmaningar är det som Sweet Systems löser för kunden?

1. Genom att digitalisera och automatisera verksamhetens processer minskar våra lösningar riskerna för ärenden som glöms bort eller går förlorade. Denna automatisering eliminerar manuella misstag och säkerställer att alla aktiviteter hanteras effektivt.

2. Med vår lösning får kunderna en fullständig överblick som gör det enklare att visualisera, utvärdera och handla. Detta bidrar till att identifiera och minska tidstjuvar och flaskhalsar som tidigare kan ha gått obemärkta.

3. Vi förstår att digitalisering och automatisering kan vara tidskrävande och belasta utvecklingsavdelningen. Därför erbjuder vi "low code"-verktyg som tillåter verksamhetspersonal att självständigt hantera uppgifter. Detta minskar ledtiderna, möjliggör att även lägre prioriterade projekt kan genomföras, och låter IT-avdelningen fokusera på kärnverksamheten.

Recensioner & Omdömen om Sweet Systems

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Sweet Systems Transformering av CRM och Digitala Lösningar

Co-founderMedelstort företagVerifierad personSverigeSeptember 2023

Vad gillar du mest?

Jag har nyligen börjat använda Sweet Systems för vårt företags CRM-behov, och jag kan helhjärtat säga att det har revolutionerat vårt sätt att hantera kundrelationer. Deras användarvänliga gränssnitt har gjort det enkelt för vårt team att spåra, analysera och hantera kundinteraktioner på ett effektivt sätt.

Vad gillar du minst?

Projektet kräver engagemang och att hela organisationen följer med systembytet. Upplärningen kräver att den interna organisationen medverkar.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Dessutom har deras digitala formulärlösningar effektiviserat vår insamlingsprocess av kundinformation. Det var otroligt lätt att anpassa dessa formulär efter våra specifika behov. Men den riktiga stjärnan i deras erbjudande är utan tvekan automatiseringen. Rutinuppgifter som tidigare tog timmar att genomföra kan nu automatiseras, vilket frigör värdefull tid för vårt team att fokusera på mer komplexa uppgifter. Supporten från Sweet Systems har varit exemplarisk, och de har varit där vid varje steg för att säkerställa att vår övergång till deras system var så smidig som möjligt.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Sweet har hjälpt oss ta stora kliv i vår digitaliseringsresa!

Head of Digital OperationsLitet företagVerifierad personSverigeSeptember 2023

Vad gillar du mest?

Väldigt användarvänligt och smidigt. Känns modernt och enkelt att integrera med till andra system. Stort plus är Form Designer där vi själva kan skapa och redigera våra digitala formulär. Uppskattar dessutom support och personalen på Sweet väldigt mycket som alltid är tillmötesgående, snabba och hjälpsamma.

Vad gillar du minst?

Nöjd med det mesta

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Med Sweet har vi lyckats skapa en sömlös process för vår ärendehantering och även tagit stora kliv i digitaliseringen av våra blanketter, som numera inte bara är digitala utan även integrerade och automatiserade via Sweet Automation.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Enkelt att arbeta i

Key Account ManagerLitet företagVerifierad personSverigeSeptember 2023

Vad gillar du mest?

Enkelt att jobba i. Snabb översikt över vad kollegor har för ärenden och affärsmöjligheter på gemensamma kunder.

Vad gillar du minst?

Kan inte komma på någonting

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Alla på bolaget använder systemet vilket gör att inget "trillar" mellan stolarna. Dessutom får vi ett gemensamt sätt att följa upp kundarbetet på.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Fullt flexibelt och ibland lite svårbegripligt system

IT FörvaltningsledareMedelstort företagVerifierad personSverigeSeptember 2023

Vad gillar du mest?

Automation och möjligheten till att kunna utforma arbetsflödena precis som vi vill ha dem.

Vad gillar du minst?

Dokumenthantering som skulle kunna vara mycket snabbare, interaktiv, integrerad med andra system.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Intern kommunikation och samarbete.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Bra ärendehanteringssystem

SupportchefMedelstort företagVerifierad personSverigeFebruari 2022

Vad gillar du mest?

Alla som har med kunden att göra får rätt information vid rätt tillfälle

Vad gillar du minst?

Kan inte komma på något

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Tillåter oss att ha en snabb svarsfrekvens till våra kunder, men även för interna ärenden

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Sweet Systems produktfunktionaliteter

CRM

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

Digital signering

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Integrerade säljprocesser

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kontakt/ prospect hantering

Ingår

Lead score

Ingår

Leadgeneration via webben

Ingår

Offertkonfigurator/CPQ

Ingår

Pipe Management

Ingår

Påminnelse

Ingår

Ringa direkt från CRM

Ingår

Ringlistor

Ingår

Skapa dokument & avtal

Ingår

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Spåra leads

Ingår

Säljprognoser & data

Ingår

Utbildning

Ingår

Återförsäljare

Ingår

Helpdesk system

Automatiserad ärendehantering

Ingår

Behörighetsstyrning

Ingår

Dashboard med live-tracking

Ingår

Externt HelpDesk

Ingår

Integrationsstöd

Ingår

Internt HelpDesk

Ingår

Kunskapsbank

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Påminnelsefunktion

Ingår

SLA-hantering

Ingår

Statistik & Uppföljning

Ingår

RPA-system

API

Ingår

Avancerad analys

Ingår

Drag och släpp funktioner

Ingår

Färdiga kod-moduler

Ingår

Low-code funktionaliteter

Ingår

Visualiserade processer

Ingår

Digitala formulär

API-Integration

Ingår

Dokumentmallar

Ingår

e-signering

Ingår

Flexibla formulär

Ingår

Skapa formulär

Ingår

Statistik och Analys

Ingår

Verifiera med BankID

Ingår

Fältservice

Artikelregister med priser

Ingår

Avtalshantering

Ingår

Checklista

Ingår

Dashboard & lönsamhetsanalys

Ingår

Digital signering

Ingår

Dispatch

Ingår

Dokumenthantering

Ingår

GDPR-stöd

Ingår

GPS-stöd

Ingår

Integration lönesystem/ bokföring

Ingår

Kundportal - tillgång till projektstatus

Ingår

Logga materialförbrukning

Ingår

Offertverktyg

Ingår

Projektkopplad utläggsregistrering

Ingår

Schemaläggning

Ingår

Tidrapportering

Ingår

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Automatiseringsverktyg

Analyser och rapporter

Ingår

API

Ingår

Low code

Ingår

Monitorering

Ingår

Processhantering

Ingår

Utlösare

Ingår

Kundservicesystem

Hanteringstid

Ingår

Livechat

Går att lägga till

Prioriteringsfunktion

Ingår

Självhjälp

Ingår

Smart arbetsfördelning

Ingår

Standardsvar

Ingår

Statistik och Rapporter

Ingår

Tickets

Ingår

Ärendestatus

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 12000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Sweet Systems AB

Sweet Systems hjälper företag att få en 360 vy för sälj, marknad och kundservice. Vi sparar tid internt genom att automatisera och digitalisera tunga administrativa arbetsuppgifter. Vi erbjuder en samarbetsportal ämnad för att tillgängliggöra information och underlätta kommunikation.