HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Sweet Systems eller Membrain

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:0-1790 SEK/anv/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?

Sweet CRM: Optimera och förbättra produktiviteten med lätthet med Sweet CRM. Automatisera dina verksamhetsprocesser smidigt och enkelt.

Sweet Forms: Onlineverktyget där du skapar och publicerar digitala och automatiserade formulär på nolltid, på ett säkert och enkelt sätt.

Sweet Automation: Enkla och kraftfulla automatiseringar för datadrivna beslut och ökad effektivitet, där du bestämmer reglerna.

Sweet Performance: Mät prestanda och nyckeltal med Sweets lättanvända dashboards där allt faller på plats.

Membrain väljer man om man är ett företag som är intresserat av att verkligen förbättra sina säljprocesser, få ett effektivt säljteam och mätbarhet i det man spenderar sin tid på.

Membrain bygger på följande grundpelare:

Personlighet och skalbarhet

Låt dina säljprocesser få liv och skapa därmed skalbarhet i din säljorganisation. Få kontroll på all typ av försäljning i samma system, från prospektering till customer success.

Driv rätt beteenden

Identifiera och guida till rätt beteenden genom att göra stödmaterial tillgängligt för säljarna i rätt tid och i rätt del av säljprocessen.

Gör ditt säljteam till din konkurrensfördel

Säljare är inte födda till säljare, de skapas genom rätt stöd, coaching och träning. Ge dina säljare möjlighet att nå sin maximala prestanda med rätt verktyg.

Väx med varje affär

Lär av dina erfarenheter och utveckla din säljprocess kontinuerligt för en långsiktig förutsägbar tillväxt.

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?

1. Sweet Systems är den svenska aktören som finns med längs vägen och med sin breda erfarenhet har en god insikt i hur verksamheter skiljer sig åt och att förståelse för processerna är nyckeln till en lyckad implementering.

2. Enkelt är grundstenen i våra verktyg som inte kräver stora utvecklingsprocesser och gör det möjligt för verksamheterna att själva konfigurera våra lösningar efter behovens utveckling vilket skapar förutsättningarna för att kunna skala upp utan långa ledtider.

3. Vi växer med våra kunder i fokus och med oss som leverantör är man en del i utvecklingen frammåt och möts utav ett engagerat team som är tillmötesgående och supporten man behöver är alltid nära till hands.

Membrain ska man välja om man värderar att ha en leverantör som ständigt utvecklar och utmanar, som lyssnar på kundernas önskemål och förstår vad som krävs för att lyckas skapa tillväxt.

Medan säljbranschen lägger miljarder på säljträning, kickoffer och mjukvaror som gör liten (eller ingen) skillnad i resultat, finns en liten minoritet av säljteam som i tysthet itererar sin säljprocess år efter år, för att ständigt ligga steget före konkurrenterna.

De har gått bortom antaganden, punktlösningar och säljtrender och istället gett sitt team en strukturerat säljmetod, utbildning, verktyg, coachning och ständigt lärande.

Skulle du inte vilja vara bland dem?

DET är varför man väljer Membrain.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

1. Genom att digitalisera och automatisera verksamhetens processer minskar våra lösningar riskerna för ärenden som glöms bort eller går förlorade. Denna automatisering eliminerar manuella misstag och säkerställer att alla aktiviteter hanteras effektivt.

2. Med vår lösning får kunderna en fullständig överblick som gör det enklare att visualisera, utvärdera och handla. Detta bidrar till att identifiera och minska tidstjuvar och flaskhalsar som tidigare kan ha gått obemärkta.

3. Vi förstår att digitalisering och automatisering kan vara tidskrävande och belasta utvecklingsavdelningen. Därför erbjuder vi "low code"-verktyg som tillåter verksamhetspersonal att självständigt hantera uppgifter. Detta minskar ledtiderna, möjliggör att även lägre prioriterade projekt kan genomföras, och låter IT-avdelningen fokusera på kärnverksamheten.

Membrain är byggt för att hjälpa B2B företag att skapa tillväxt. Vi vet att en säljchef idag brottas med en mängd utmaningar, som i många fall går att lösa med rätt säljstöd.

Några av de behov som Membrain löser hos våra kunder idag:

  • Hantering av pipeline
  • Implementering och efterlevnad av säljprocess
  • Onboarding av nya säljare
  • Merförsäljning hos befintlig kund
  • Kraftfulla analyser
  • Kvalificering av prospects och affärsmöjligheter
  • Omhändertagande av befintlig kund via Customer Success

Produktfunktionaliteter i CRM

  • API integration:
    Ingår
  • Dashboard - Säljöversikt:
    Ingår
  • Digital signering :
    Ingår
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Integrerade säljprocesser:
    Ingår
  • Kalenderintegration & påminnelse:
    Ingår
  • Kontakt/ prospect hantering:
    Ingår
  • Lead score:
    Ingår
  • Leadgeneration via webben:
    Ingår
  • Offertkonfigurator/CPQ :
    Ingår
  • Pipe Management:
    Ingår
  • Påminnelse:
    Ingår
  • Ringa direkt från CRM:
    Ingår
  • Ringlistor:
    Ingår
  • Skapa dokument & avtal:
    Ingår
  • Skicka nyhetsbrev från CRM:
    Ingår
  • Sociala Media integration:
  • Spåra leads:
    Ingår
  • Säljprognoser & data:
    Ingår
  • Utbildning:
  • Återförsäljare:
    Ingår
  • API integration:
    Ingår
  • Dashboard - Säljöversikt:
    Ingår
  • Digital signering :
    Ingår
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Integrerade säljprocesser:
    Ingår
  • Kalenderintegration & påminnelse:
    Ingår
  • Kontakt/ prospect hantering:
    Ingår
  • Lead score:
    Ingår
  • Leadgeneration via webben:
    Ingår
  • Offertkonfigurator/CPQ :
    Ingår
  • Pipe Management:
    Ingår
  • Påminnelse:
    Ingår
  • Ringa direkt från CRM:
    Går att lägga till
  • Ringlistor:
    Ingår
  • Skapa dokument & avtal:
    Går att lägga till
  • Skicka nyhetsbrev från CRM:
    Ingår
  • Sociala Media integration:
  • Spåra leads:
    Ingår
  • Säljprognoser & data:
    Ingår
  • Utbildning:
  • Återförsäljare:

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Jag har nyligen börjat använda Sweet Systems för vårt företags CRM-behov, och jag kan helhjärtat säga att det har revolutionerat vårt sätt att hantera kundrelationer. Deras användarvänliga gränssnitt har gjort det enkelt för vårt team att spåra, analysera och hantera kundinteraktioner på ett effektivt sätt.
Väldigt användarvänligt och smidigt. Känns modernt och enkelt att integrera med till andra system. Stort plus är Form Designer där vi själva kan skapa och redigera våra digitala formulär. Uppskattar dessutom support och personalen på Sweet väldigt mycket som alltid är tillmötesgående, snabba och hjälpsamma.

Nackdelar

Projektet kräver engagemang och att hela organisationen följer med systembytet. Upplärningen kräver att den interna organisationen medverkar.
Kan inte komma på någonting

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Anpassningsmöjligheten - Membrain ger en möjligheten att skapa och designa en perfekt kundresa, genom detta kan medarbetare utföra rätt aktiviteter i rätt tid.
Flexibelt! Allt kan ändras, t.ex. man kan ändra namn/telefonnummer på en person i mer eller vilken dialogruta som helst - Användarvänligheten är Topp!

Nackdelar

Har svårt att säga faktiskt! Mer än att den stundvis hänger sig i ett par sekunder, men det händer bara en gång om dagen... så det är knappast märkvärdigt.
Helt ärligt inget alls!

Sweet Systems

Sweet Systems AB

Membrain

Membrain