HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Membrain

Membrain

Membrain

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Membrain?

Membrain är CRM:et för B2B företag som vill växa. Membrain bygger på att stödja, uppmuntra och återskapa framgångsrika beteenden istället för att logga data i efterhand, som traditionella CRM-system. Membrain fokuserar på HUR du säljer för att uppnå förutsägbar, långsiktig lönsamhet.

Genom beteendestöd och processtänk stöttar Membrain säljteamet till bättre prestation, samtidigt som säljledningen får rätt verktyg och insikter för att kunna stödja, coacha och ha kontroll på både forecasts och pipelines. Processerna är 100% modifierbara, utan involvering av dyra konsulter, för att passa er unika affär.

Boka en guidad tur, och se hur Membrain kan hjälpa er att nå era tillväxtmål!

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
11-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?
ENSV

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
GlobalSEDKNOFI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
0-1790 SEK/anv/mån

Varför gör man affärer med Membrain?

Varför väljer man Membrain?

Membrain väljer man om man är ett företag som är intresserat av att verkligen förbättra sina säljprocesser, få ett effektivt säljteam och mätbarhet i det man spenderar sin tid på.

Membrain bygger på följande grundpelare:

Personlighet och skalbarhet

Låt dina säljprocesser få liv och skapa därmed skalbarhet i din säljorganisation. Få kontroll på all typ av försäljning i samma system, från prospektering till customer success.

Driv rätt beteenden

Identifiera och guida till rätt beteenden genom att göra stödmaterial tillgängligt för säljarna i rätt tid och i rätt del av säljprocessen.

Gör ditt säljteam till din konkurrensfördel

Säljare är inte födda till säljare, de skapas genom rätt stöd, coaching och träning. Ge dina säljare möjlighet att nå sin maximala prestanda med rätt verktyg.

Väx med varje affär

Lär av dina erfarenheter och utveckla din säljprocess kontinuerligt för en långsiktig förutsägbar tillväxt.

Varför väljer man er som leverantör?

Membrain ska man välja om man värderar att ha en leverantör som ständigt utvecklar och utmanar, som lyssnar på kundernas önskemål och förstår vad som krävs för att lyckas skapa tillväxt.

Medan säljbranschen lägger miljarder på säljträning, kickoffer och mjukvaror som gör liten (eller ingen) skillnad i resultat, finns en liten minoritet av säljteam som i tysthet itererar sin säljprocess år efter år, för att ständigt ligga steget före konkurrenterna.

De har gått bortom antaganden, punktlösningar och säljtrender och istället gett sitt team en strukturerat säljmetod, utbildning, verktyg, coachning och ständigt lärande.

Skulle du inte vilja vara bland dem?

DET är varför man väljer Membrain.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Membrain vänder sig till företag inom B2B, med komplexa säljprocesser som är ute efter tillväxt.

Med Membrain på plats får man processtyrda arbetsflöden från prospektering till customer success. Detta gör att behovet av olika system för olika delar inom sälj elimineras och därmed både kostnaden och komplexiteten.

Huvudkontor och utveckling Sverige - Support på Svenska

Membrain är grundat och utvecklat i Sverige och har givetvis support för våra svenska kunder på svenska.

Vilka behov och utmaningar är det som Membrain löser för kunden?

Membrain är byggt för att hjälpa B2B företag att skapa tillväxt. Vi vet att en säljchef idag brottas med en mängd utmaningar, som i många fall går att lösa med rätt säljstöd.

Några av de behov som Membrain löser hos våra kunder idag:

  • Hantering av pipeline
  • Implementering och efterlevnad av säljprocess
  • Onboarding av nya säljare
  • Merförsäljning hos befintlig kund
  • Kraftfulla analyser
  • Kvalificering av prospects och affärsmöjligheter
  • Omhändertagande av befintlig kund via Customer Success

Recensioner & Omdömen om Membrain

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Membrain - självklara valet för beteendeförändring

Revenu Operations SpecialistMikroföretagVerifierad personSverigeMars 2024

Vad gillar du mest?

Anpassningsmöjligheten - Membrain ger en möjligheten att skapa och designa en perfekt kundresa, genom detta kan medarbetare utföra rätt aktiviteter i rätt tid.

Vad gillar du minst?

Ingen kommentar

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Affärsvärlden förändras snabbt. Med den förändringen krävs det beteendeförändring i säljorganisationen. Membrain löser en av dom största utmaningarna som företagsledare står inför - Förändra och anpassa beteenden som krävs för att öka intäkterna.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Otroligt bra verktyg...

FörsäljareLitet företagVerifierad personSverigeFebruari 2024

Vad gillar du mest?

Flexibelt! Allt kan ändras, t.ex. man kan ändra namn/telefonnummer på en person i mer eller vilken dialogruta som helst - Användarvänligheten är Topp!

Vad gillar du minst?

Har svårt att säga faktiskt! Mer än att den stundvis hänger sig i ett par sekunder, men det händer bara en gång om dagen... så det är knappast märkvärdigt.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Den gör så att man följer försäljnings processen. Appen fungerar kanon när man är ute på vägarna!

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Membrain: The Ultimate

Account ManagerMikroföretagVerifierad personSverigeDecember 2023

Vad gillar du mest?

Dashboarden och simpliciteten

Vad gillar du minst?

Ingen dailer

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Förståelse för marknaden

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?
FörsäljningsassistentMikroföretagVerifierad personSverigeNovember 2023

Vad gillar du mest?

Det är väldigt många funktioner som jag gillar, men om jag skulle välja en så skulle det nog vara funktionen som spårar när någon har öppnat ditt mejl som du skickat till dom.

Vad gillar du minst?

Helt ärligt inget alls!

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Anpassningsbart och effektivt.

KundcenteransvarigLitet företagVerifierad personSverigeNovember 2023

Vad gillar du mest?

Det bästa med Membrain är att det är otroligt anpassningsbart. Du kan få ut nästan vad som helst när du lärt känna systemet. Ändå enkelt, bara att klicka runt för att lära sig själv tycker jag. Uppskattar att det inte finns laddningstider, känns effektivt att jobba, vilket ju är avgörande. Bra support.

Vad gillar du minst?

När jag trots allt saknar någon funktion och måste gå en omväg. Men det har varit små saker hittills. Älskar själv inte senaste förändringen av sökfunktionen, men flera kollegor gillar den eller har inte märkt någon skillnad.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Givetvis att systematisera vår försäljning men membrain är dessutom det absolut bästa alternativet vi testat för att hantera vår kundsupport. Det sparas massor av tid och vi får bättre data att analysera jämfört med renodlade ticketsystem.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Membrain förekommer inom följande kategorier

Membrain produktfunktionaliteter

CRM

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

Digital signering

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Integrerade säljprocesser

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kontakt/ prospect hantering

Ingår

Lead score

Ingår

Leadgeneration via webben

Ingår

Offertkonfigurator/CPQ

Ingår

Pipe Management

Ingår

Påminnelse

Ingår

Ringa direkt från CRM

Går att lägga till

Ringlistor

Ingår

Skapa dokument & avtal

Går att lägga till

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Spåra leads

Ingår

Säljprognoser & data

Ingår

Utbildning

Ingår

Customer Success system

Automatiska analyser och rapporter

Ingår

Automatiska Call to Actions

Ingår

Customer 360

Ingår

Customer Health Scores

Ingår

Dashboard

Ingår

Erbjuder egen Customer Success Manager

Ingår

Integreringsmoduler

Går att lägga till

Playbook

Ingår

Räknar ut kundbortfallsrisk

Ingår

Synkronisering med E-mail

Ingår

Säljstödssystem

Dashboard

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration och påminnelser

Ingår

Kontakt och prospect hantering

Ingår

Pipe management

Ingår

Skapa dokument och avtal

Ingår

Statistik och rapporter

Ingår

Säljprognoser

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Membrain

Med kunder i över 80 länder är Membrain det ledande säljstöds CRM:et för företag inom B2B.


Membrain gör det enkelt för säljteam att exekvera sin säljstrategi och därmed uppnå konsekvent, repeterbart säljresultat. Membrain ger säljare kontinuerlig vägledning genom hela säljprocessen, samtidigt som det gör det möjligt för säljledare att coacha sitt team till en ökad prestation. Optimera kontinuerligt din säljprocess och gör dina säljare till din konkurrensfördel.

Membrain har vunnit flera utmärkelser, inklusive Top Sales Awards, och är den enda programvaran som utnämnts till G2 Crowd High Performer i var och en av kategorierna CRM, Sales Enablement, Sales Coaching och Sales Performance Management.