Populum
Populum
Vad är Populum?
Populum mäter medarbetarupplevelsen i stora organisationer. Genom att kombinera korta, regelbundna medarbetarundersökningar (pulsmätningar) och HR masterdata skapas en detaljerad resultatanalys av medarbetarupplevelsen. I analysen framkommer viktiga insikter och rekommendationer för att ta effektiv handling och förbättra de områden som kräver ett större fokus.
Alla i organisationen får automatisk tillgång till mätresultaten, insikter och rekommendationer direkt när en mätning stängt. Den öppna processen gör att alla känner sig delaktiga i arbetet med ständiga förbättringar.
Plattformen använder neurovetenskapliga rön och artificiell intelligens.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
101-500+
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Språk
På vilka språk finns systemet?
SV
NO
FI
EN
DA
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
NO
FI
SE
Global
DK
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
Från 39 SEK per medarbetare.
Varför gör man affärer med Populum?
Varför väljer man Populum?
Hos Populum får du:
- Sammanhängande resultat i teamet: Möjliggör att ha teambaserade förbättringsdialoger.
- Återkommande frågor: Att ställa samma frågor för hela team gör att man kan arbeta med trender och utveckling över tid. Fördjupningsfrågor läggs enkelt in som tilläggsfrågor.
- Transparens och öppenhet: Eftersom alla i organisationen är delaktiga i att ge feedback och få tillgång till mätresultat, insikter och rekommendationer skapas en känsla av delaktighet och medarbetaransvar för förbättringar.
- Resultat i organisationens egen Powerpoint-design: Gör det enkelt och flexibelt för cheferna att använda mätresultaten i sina befintliga möten.
- Marknadsledande analytics (inklusive AI av alla textkommentarer): Ger en tydlig bild över nuläget i organisationen och var ledningen bör rikta ett större fokus.
- Personliga förbättringsrekommendationer till varje medarbetare: Alla medarbetare får något konkret tillbaka som de kan använda i sin utveckling och självledarskap.
- Populum fungerar att använda i alla enheter (dator, mobil, iPad): Utan krav på installation.
Varför väljer man er som leverantör?
Populums robusta plattform är byggd för att göra det enkelt och smidigt att samla hela organisationen runt de viktigaste fokusområdena. Plattformen vidareutvecklas ständigt med den senaste teknologin, relevant forskning, våra kunders input och branschens utveckling.
Populums kunder får ett customer success team som bryr sig om kundens utvecklingsresa.
Många av våra kunder finns i större organisationer. Plattformen fungerar smidigt för både kontorsarbetare och i "deskless" miljöer.
Vår medarbetarundersökning/pulsmätning finns för närvarande på 27 språk.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
VÄLBEFINNANDE OCH ENGAGEMANG: Säkra era medarbetares och ledares möjlighet att prestera
Prestation går hand i hand med välbefinnande och engagemang. Med Populum-plattformen känner ni till era medarbetares och ledares nuvarande status och kan involvera hela organisationen i ständiga förbättringar. Vidta effektiva åtgärder med störst inverkan att öka välbefinnande och engagemang.
ORGANISATIONSKULTUR: Släpp fram styrkan i er organisationskultur
Möjliggör för era medarbetare och ledare att uppnå sin fulla potential genom att säkra att organisationskulturen främjar prestation. När du använder Populum-plattformen mäter ni er kultur regelbundet och får viktiga insikter och rekommenderade effektiva förbättringsåtgärder.
TRANSFORMATION: Säkerställ att era transformationsprojekt är framgångsrika
De flesta transformationsprojekten misslyckas fortfarande. En kritisk del av att lyckas är att se till att människor tar ägarskap och arbetar enligt det nya sättet. När du mäter hur dina medarbetare och ledare upplever ert transformationsinitiativ i Populum-plattformen vet du vad som fungerar bra, hur du bör rikta om fokus och var du måste lägga till mer stöd.
Vilka behov och utmaningar är det som Populum löser för kunden?
Våra kunder använder plattformen för olika ändamål, bland annat för att:
- Öka välbefinnande och engagemang
- Få medarbetare att stanna längre
- Förstå och förbättra medarbetarupplevelsen
- Stärka medarbetares självledarskap
- Arbeta med rätt ledarskapsbeteenden
- Förflytta ansvar och ägarskap av förändring till teammedlemmar
- Samutveckla kulturen
- Stärk employer brand inifrån organisationen
- Förutse sjukskrivningar och när medarbetare säger upp sig
- Framgångsrikare transformationsinitiativ
- Stärk tvärfunktionella och virtuella team
- Högre produktivitet
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om Populum
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Smart verktyg & enkelt för cheferna
CHRO•
Stort företag (500+)•
Verifierad person•
Sverige•
Juni 2024
Vad gillar du mest?
Enkelt att skala ut i organisationen, det var lätt för cheferna att ta till sig av verktyget och det skapade värde omgående.
Vad gillar du minst?
Delar av organisationen upplevde att transparensen som verktyget medför var något skrämmande. Det ska dock tilläggas att vi fick bra verktyg och tips från Populum för att hantera detta.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Populum löser?
Mäta och förbättra medarbetarupplevelsen på ett enkelt, skalbart och automatiserat sätt. Ger våra chefer möjlighet att fatta datadrivna beslut för att främja välbefinnande, engagemang och tillväxt.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Effektiv och Användarvänlig Plattform
Projektledare•
Stort företag (500+)•
Verifierad person•
Sverige•
Maj 2024
Vad gillar du mest?
Jag uppskattar Populums enkla användarvänliga gränssnitt och deras utmärkta kundsupport. Det gör vårt Engagemansarbete smidigare och vi kan fokusera mer på vår kärnverksamhet.
Vad gillar du minst?
Det finns väldigt lite att ogilla med Populum.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Populum löser?
Populum hjälper oss att effektivt hantera och analysera stora mängder data i form av kommentarer och resultat, vilket förbättrar vår beslutsfattning. Dessutom underlättar det kommunikation och samarbete inom teamet, vilket har varit avgörande för oss sedan inköpet av Populum 2022.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Mycket nöjd
HR chef•
Stort företag (500+)•
Verifierad person•
Sverige•
Februari 2024
Vad gillar du mest?
Enkelt att få våra medarbetare ute i butikerna att delta i våra kvartalspulsar. Bra stöd för cheferna direkt i plattformen att jobba med förbättringar.
Vad gillar du minst?
I början saknade vi stöd för pappersenkäter men det löstes mycket bättre med QR-koder.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Populum löser?
Att få direkt feedback från hela organisationen på för områden som är viktiga för att skapa bra förutättningar för alla att må bra och prestera.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Populum förekommer inom följande kategorier
Populum produktfunktionaliteter
Pulsmätningar
AI-assistans
API Technical support
Automatiska utskick
Employee Net Promoter Score (eNPS)
Feedback
Forskningsbaserade frågor
Förslag till åtgärder
Ge beröm
Heatmap Analys
Kontinuerligt pulsmätning
KPI:s/ NYCKELTAL
NPS benchmarks
Olika språk
Realtids data
Synk av personaldata
Medarbetarundersökning
API uppsatt
Automatiska påminnelser
Automatiska rekommendationer
Benchmarking
Chattfunktion
Färdiga mallar
Krypterad information
Segmentera data
SMS
Valbar design
Verktyg för statistik & analys
Passar detta
systemet mig?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om Populum
Populum startade 2015 med smarta medarbetarundersökningar. Idag använder organisationer Populum internt för att gemensamt arbeta med förbättringar av välbefinnande, engagemang, kultur och transformationsinitiativ. Genom att regelbundet mäta organisationens viktigaste områden riktas fokus mot det som har störst inverkan på att medarbetare och chefer mår och presterar som bäst.
Populum mäter medarbetarupplevelsen genom korta, regelbundna medarbetarundersökningar (pulsmätningar) och kombinerar mätsvaren med HR masterdata för en detaljerad resultatanalys. I analysen framkommer viktiga insikter och rekommendationer för att ta effektiv handling och förbättra de områden som kräver ett större fokus.
Alla i organisationen får automatisk tillgång till mätresultaten, insikter och rekommendationer direkt när en mätning stängt. Den öppna processen gör att alla känner sig delaktiga i arbetet med ständiga förbättringar.
Plattformen använder neurovetenskapliga rön och artificiell intelligens.