
Nyehandel
Nyehandel Sverige AB
Nyehandel förekommer inom följande kategorier
Vad är Nyehandel?
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500+
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
Från 1500 kr/mån
Språk
På vilka språk finns systemet?
SV
DA
NO
FI
EN
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
SE
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om Nyehandel
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Man känner sig helt lurad
ägare•
Mikroföretag (1-10)•
Verifierad person•
Sverige•
November 2025
Vad gillar du mest?
Har enbart dåliga erfarenheter av dom
Vad gillar du minst?
De här nissarna sabbade stora delar av vårt företag Funderar ni att byta till Nyehandel? Fundera då verkligen en gång till. Det finns klart bättre,billigare och mer kompetenta lösningar. Det har vi surt fått erfara. Vi har aldrig någonsin blivit så missledda av en leverantör i något vi gjort förut. Vi ville ha en leverantör man kunde ha ett bra och nära samarbete med och full support när det var problem. Därför valde vi efter ett tag en mindre aktör för alla våra webshopar som Nyehandel. Ägaren och grundaren själv utlovade massor av saker de inte höll. Det blev rena kaoset av allt med bytet till Nyehandel. Grundaren talade sig varm om att de var så duktiga på Seo och drev multishopar redan. Det första de gjorde vid migrationen var att skriva över varenda text i varje shop. Vi upptäckte tyvärr inte detta direkt för det var så mycket annat strul som vi fick släcka bränder på så det tog nån vecka och då var det försent. Vi hade lagt stora pengar och hundratals timmar på allt Seo arbete. Det visade sig också att vi var pilotprojekt för Multishopar och de hade inte arbetat med det förut. De utlovade också att fixa det vi behövde som att vi skulle kunna sköta vårt mailsystem genom dom men det blev aldrig av och efter 8 månader hade de fortfarande inte fixat det och då bytte vi till deras,det visade sig då att det inte heller fungerade som det skulle med tex en sån grundläggande funkion som övergiven varukorg. Våra olika fraktalternativ fick vi skrota och enbart ha postnord då de även lovade instabox i samband med migreingen men det tog 6-7 månader innan det var klart. Cdon lovade ägaren själv att det fungerade men sen när de migrerat så visade det sig att det inte gjorde det som det skulle och vi tjatade om detta i 2 månader. Då ville de ha 75 tusen för att lösa det. De satte också in fel algoritmer för googletrackingen i samband med bytet. Vi felsökte och försökte få ordning på det och de sa allt var rätt. I slutändan tog vi in en extern expert och det visade sig att de hade satt in fel och de hade helt andra algortimer som skulle ha skrivits in. Enbart detta blev en otroligt kostsam historia med all utebliven försälning pga detta. Lagersysemet kraschade oräkneliga gånger vilket skapade kaos för oss och i manstimmar räknat var det hundratals vi fick lägga på detta för att håklla på att rätta till allt hela tiden. De har tyvärr inte tillräcklig kompetens för att åta sig mer komplexa saker och det går inte heller lita på vad de utlovar. Varje gång vi kontaktade dom och supporten om fel som uppstod hela tiden kunde de inte förstå det eller återskapa det enligt dom. De försökte mer skylla på oss att vi gjorde fel. Men vi har drivit många shopar och hållt på med detta i många år så felet låg i deras system tyvärr. Summa sumarum har det kostat oss flera miljoner och tusentals manstimmar pga av deras inkompetens,missledande information och falska löften när vi bestämde med dom att migrera över dit.Vi har enbart tagit upp en del större saker här men listan kan göras mycket längre med allt som uppstod.Allt kan gå fel när det gäller teknik och det är vi medvetna om och har varit med om olika saker under årens lopp. Så är det bara men vi har aldrig varit med om en leveranör som vait mindre villig att rsätta det dom skadat sin uppdragsgivare. De ersatte oss med ca 100 tkr i form av kredit på faktura så det kostade dom inte direkt nåt så ändå men slutnotan är en bra bit över 3 milj kr. De har en tvist i rätten att vänta sig av allt detta. Har aldig varit mer besviken och frustrerad över en leverantör än Nyhandel.Vi har idag bytt till Quickbuik som är mer komptenta,bättre och klart billigare också. Nyehandel har en saftig månadskostnad som de höjde under tiden vi var där med nästan 70% mot vad som också var avtalat. Det tar också betalt per fraktbokning och per swishbetalning vilket blir dyrt i längden.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Nyehandel löser?
De löste inte nåt åt oss utan ställde till massor av problem för oss
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Grymt bra system!
Kundtjänst & inköp•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
Februari 2024
Vad gillar du mest?
Vi bytte från Quickbutik till Ny E-handel då vi växer snabbt och behövde ett bättre system. Det som vi mest gillar är deras pack och plock system som är väldigt enkelt och svårt att göra fel.
Vad gillar du minst?
Kommer inte på något.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Nyehandel löser?
Vi har aldrig haft sån nära och snabb/bra support med killarna på Ny E-handel som vi tidigare haft då de hjälper oss snabbt om de är någon bugg eller annat support ärende. Sammanfattat så har de ett grymt system med bra medarbetare som gör jobbet som en e-handlare roligare, stabilare och bättre!
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
5 Stjärnor
E-handlare•
Mikroföretag (1-10)•
Verifierad person•
Sverige•
Februari 2024
Vad gillar du mest?
NyEhandel har överträffat alla mina förväntningar. Jag har nog testat alla svenska aktörer inom samma nisch och kan enkelt säga att dessa är de mest professionella jagjobbat med. Hade det funnits fler än 5 stjärnor hade ni fått dem också, jag är helnöjd! :)
Vad gillar du minst?
--
Vilka affärskritiska problem upplever du att Nyehandel löser?
De har alla plugins och verktyg man behöver för att lyckas med sin e-handel och en fantastiskt snabb och trevlig support! Använder deras e-handelstjänst för flera butiker och hoppas på många fler!
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Jobbar du
för detta bolaget?
Läs om hur du uppdatera informationen här
Nyehandel förekommer inom följande kategorier
Nyehandel produktfunktionaliteter
E-handelsplattform
AI-drivna Produktrekommendationer
Automatiserad Marknadsföring
Avancerad Prissättning & Staffling
Försäljningsanalys & Rapportering
Headless/Decoupled Stöd
Inbyggt CMS (Publiceringsverktyg)
Koppla till externa marknadsplatser
Kundsegmentering & Grupper
Omnikanal/Unifierad Handel
PIM-Integration (Produktinformation)
Plug-in & App Marketplace
Prislistor
Sökoptimering (SEO)
Passar detta
systemet mig?
Gör som 19000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.