HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Microsoft Dynamics

Microsoft Dynamics

Microsoft

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Testa systemguiden

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Vad är Microsoft Dynamics?

Microsoft Dynamics är ett ekosystem av affärsapplikationer och produkter som täcker hela organisationens behov, från affärssystem till CRM. Med affärsorienterade applikationer samordnar du verksamheten – från data och personer till processer.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Kundtjänsthantering & support

JANEJ

Helpdesk-ärendehantering

JANEJ

Service management

JANEJ

Avvikelsehantering

JANEJ

Fastighet

JANEJ

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Toppsystem inom Ärendehanteringssystem

Varför gör man affärer med Microsoft?

Varför väljer man Microsoft Dynamics?

Skalbarhet - Dynamics 365 är en plattform med heltäckande produktflora för både CRM- och affärssystemsapplikationer. Med Dynamics 365 kan du skala upp ditt systemstöd i takt med att din organisation växer och/eller nya behov uppstår

Användarvänlighet - många arbetar redan idag med välkända Microsoftprodukter såsom Outlook, Sharepoint och Teams. Dessa produkter är byggda och anpassade för D365-plattformen för en sömlös upplevelse för användaren.

Färre komplexa integrationer då data enkelt delas mellan applikatonerna tack vare Data verse

Automatiserade uppgraderingar - ta del av ny funktionalitet minst två gånger per år via Microsofts release waves. På detta sätt undviker ni kostsamma uppgraderingsprojekt och får ta del av ny funktionalitet på den senaste tekniken.

Varför väljer man er som leverantör?

Experter på CRM: Releye grundades år 2000 och har sedan dess arbetat med CRM, organisationers kundnära processer såsom Sälj, Kundservice, Marknad och Fältservice. Vår långa erfarenhet av dessa frågor har gjort att vi samlat på oss bred kompetens och know how som vi kan dela med oss av när ni väljer oss som implementationspartner.

Kombination av verksamhetsförståelse och djup teknisk kompetens: På Releye kombineras bred verksamhetsförståelse med djup teknisk kompetens inom Dynamicsplattformen. Resultatet blir en av marknadens vassaste CRM-plattformar som anpassas utifrån era behov.

Engagemang: vi älskar det vi gör och de frågeställningar vi arbetar med. Vi vill och ser till att det är kul att implementera ert nya CRM-stöd tillsammans med oss

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Microsoft Dynamics är en av marknadens bästa CRM-plattformar. Den senaste Dynamicsplattformen slår alla sina föregångare tack vare att den är mer affärsorienterad än tidigare. Dessutom är den utvecklad för att du som kund, liten som stor, ska komma långt med standard utan en mängd anpassningar.

Releye är experter på CRM och finns med er från strategi, design och implementation till support och förvaltning.

Vilka behov och utmaningar är det som Microsoft Dynamics löser för kunden?

Kundupplevelse i världsklass med hjälp av Kund 360

Alla i organisationen delar samma bild av kunden när kundinformation, dokument, kommunikation och interaktion med kunden samlas på ett och samma ställe vilket möjliggör för ökad tillgänglighet och transparens.

Stöd för att börja arbeta efter en gemensam ärendehanteringsprocess

Ökad effektivitet i kundservicearbetet - Skapa köer och dirigera ärendena till rätt kanaler

med enkel funktionalitet för köhantering, tilldelning och eskalering av ärenden. Säkerställ att kunden får återkoppling och inget ärende faller mellan stolarna.

Kundservice i flera kanaler

Stöd för omnichannel, dvs service i olika kanaler såsom chat, sms, sociala medier och Teams.

Omdömen om Microsoft Dynamics

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

3.55

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Möjligheterna är enorma.

SäljareMedelstort företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Möjligheterna är enorma.

Vad gillar du minst?

Det är lite för stort för oss. Vi blir begränsade av att avdelningar hela tiden ska förändra processer så ingenting händer istället. Det är dessutom inte speciellt användarvänligt.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Alla i företaget kan vara med vilket är både bra och dåligt. Jag vill mest fokusera på försäljning och då finns det roligare system att jobba i.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Fungerar utmärkt för de organisationer som vill ha det mesta inkluderat i sitt CRM-system

BeslutsfattareMedelstort företagVeriferad personSverige2019

Vad gillar du mest?

Jag personligen gillar Dynamics CRM mycket men det var ofta som folka klagade på det. Om det beroende på oss eller systemet är oklart. Dynamics har ett brett utbud av funktioner som har ett tydlig värde.

Vad gillar du minst?

Att många klagade på det för att det inte var användarvänligt

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Med Dynamics kunde vi få alla jobba i ett system. Alla från sälj och operations samlade sin data i ett system och Dynamics var en utmärkt hub för oss att vara proaktiv med kundleveransen och snabb på telefonen i våra säljprocesser

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Hur nöjd är du överlag?

Mkt bra och innovativt system. Passade oss mkt väl

Head of customer serviceStort företagVeriferad personSverige2019

Vad gillar du mest?

Det kan kundanpassas efter våra processer inom kundservice. Det har verkligen upplevt till förväntningarna.

Vad gillar du minst?

Det jag gillar minst är att det kan faktiskt ta ovanligt lång tid att få hjälp i vissa fall.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Hjälper oss mer eller mindre i alla kundservice process. Från första kontakt till leverans

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Hur nöjd är du överlag?

Microsoft Dynamics förekommer inom följande kategorier

Microsoft Dynamics produktfunktionaliteter

CRM

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kontakt/ prospect hantering

Ingår

Lead score

Ingår

Leadgeneration via webben

Ingår

Marketing automation

Går att lägga till

Områdeshantering

Ingår

Skapa dokument & avtal

Ingår

Sociala Media integration

Ingår

Spåra leads

Ingår

Säljgamification

Ingår

Säljprognoser & data

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Återförsäljare

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Inventarier

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Microsoft

Releye är ett konsultbolag som tillsammans med våra kunder tar fram koncept och lösningar för ökad digitalisering och automatisering av kundnära processer såsom Sälj, Marknad, Kundservice och Fältservice.


Vi har sedan starten år 2000 arbetat med CRM och vår långa erfarenhet av dessa frågor har gjort att vi samlat på oss bred kompetens och know how som gör att vi vet hur man driver lyckade implementationsprojekt.