Bygglet
Bygglet
Vad är Bygglet?
Bygglet är ett komplett projekthanteringsverktyg anpassat för dig som har ett mindre- eller medelstort företag i byggbranschen. Bygglet hanterar alla dina moment från offert till faktura och uppföljning, tidsrapportering, material, tilläggsarbeten, intäkter och kostnader.
Kort och gott – du har allt i ett överskådligt och lättanvänt verktyg. Eftersom Bygglet är webbaserat kommer du kunna ha med dig ditt viktigaste verktyg vart du än är, via mobiltelefon, dator eller surfplattan!
Tidrapporteringen gör ni enkelt via en app i era smartphones.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
1-100
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Språk
På vilka språk finns systemet?
SV
DA
NO
FI
EN
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
SE
NO
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
fr 630 kr/månad
Varför gör man affärer med Bygglet?
Varför väljer man Bygglet?
- Du får full koll: Med Bygglet får du full koll på era arbetstimmar, inköp och kostnader.
- Du slipper dubbelarbete: Du kan bland annat synka fakturor, tidsredovisning och utlägg. Du sparar tid, får totalkoll och minskar risken för fel.
- Hantera allt i dina projekt på samma ställe: Med Bygglet har du det smidigaste flödet på marknaden där du får koll på allt från offert till faktura. Dina anställda ser alla uppdaterade instruktioner i sin mobil – där de även rapporterar in sin tid.
Varför väljer man er som leverantör?
- Smidigast på marknaden: Med Bygglet hanterar du dina offerter från start till mål. Du skapar dina offerter online och skickar dem direkt till din kund, som kan godkänna dem – och ett nytt projekt skapas automatiskt i Bygglet.
- Engagemang: Vårt kundteam är med dig från det att du startar upp ditt konto och fortsatt under tiden när du är bekväm med systemet. Vår support är 2 minuter bort och är alltid kostnadsfri.
- Inget krångel: I Bygglet gör du enkelt kopplingar till bokföringsprogram som Visma, Fortnox och Björn Lundén, samt exporter till löneprogram eller inläsning av artikelregister från ledande leverantörer.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
Bygglet grundar sig på en väldigt enkel idé:
Det ska inte vara ett projekt att driva projekt.
Företag inom bygg, service och entreprenad, oavsett om det är inom måleri, anläggning eller installation och service ska få ägna sig åt det som de är bra på och brinner för.
Därför har vi utvecklat Bygglet för att vara marknadens smidigaste projektverktyg där du kan samla allt på ett ställe och därmed spara både pengar och tid, som du kan lägga på din kärnverksamhet.
Vilka behov och utmaningar är det som Bygglet löser för kunden?
Med effektiv projekthantering får du mer tid till dina kunder!
Bygglet är ett verktyg för projekthantering, speciellt utvecklat för små och medelstora företag i byggbranschen.
Bygglet är helt webbaserat vilket innebär att du kommer åt din information var du än befinner dig – via dator, mobiltelefon eller surfplatta. Och tid rapporterar du via en app i din smartphone.
Kort och gott - allt i ett överskådligt och lättanvänt verktyg, full koll och inga överraskningar
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om Bygglet
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Bästa affärssystemet.
Admin/Inköp•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
December 2022
Vad gillar du mest?
Användarvänligt, komplett och modernt system där man kan sköta allt från offert till faktura och resultatöversikt.
Vad gillar du minst?
Kalendern behöver utvecklas. Kunna skapa enklare tidsplan över projekt.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Bygglet löser?
Slippa leta leverantörsfakturor i pärmar. Enkelt se hur resultatet blir på ett projekt. Tidsregistrering direkt i appen.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Bra team bakom Bygglet!
Administratör•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
Augusti 2021
Vad gillar du mest?
Att de lyssnar och sättet de bemöter problem! Vi hade en del utmaningar i uppstarten, framförallt för oss administratörer, men vi fick mycket bra support som löste de problem vi hade. Rekommenderar Bygglet, både teamet och systemet!
Vad gillar du minst?
Har ibland upplevt mindre buggar men inget som inte har löst sig när vi hört av oss.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Bygglet löser?
-
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Nöjd kund!
Administratör•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
Maj 2021
Vad gillar du mest?
Att det är så heltäckande och lätt att använda. Trevlig support.
Vad gillar du minst?
Har ibland blivit fel men inget som inte supporten kunnat hjälpa oss med.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Bygglet löser?
Vi får hjälp med väldigt många olika delar av verksamhet i ett system.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Bygglet förekommer inom följande kategorier
Bygglet produktfunktionaliteter
Tidrapporteringssystem
Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Integration med olika lönesystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Underlag till lön
Tidrapportering app
Arbetstidsscheman
Frånvaro & flexregistrering
Personalliggare
Projekthanteringsverktyg
Dokumenthantering
Egenkontroller
Fakturaunderlag
KMA-stöd
Kundtillgång för projektstatus
Leverantörsfaktura
Materialrapporter
Offertverktyg
Personalliggare
Resultatanalys/ kostnadsuppföljning
Schemaläggning
Tidrapportering
Resursplaneringsverktyg
Analays
Arbetsordrar
Fakturahantering
Löneunderlag
Projekthantering
Schemaläggning
Tidsrapportering
Passar detta
systemet mig?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om Bygglet
Bygglet är ett komplett projekthanteringsverktyg anpassat för dig som har ett mindre- eller medelstort företag i byggbranschen.
Bygglet hanterar alla dina moment från offert till faktura och uppföljning, tidsrapportering, material, tilläggsarbeten, intäkter och kostnader.