Bygglet logo

Bygglet

Bygglet

Alternativ

Vad är Bygglet?

Bygglet är ett komplett projekthanteringsverktyg anpassat för dig som har ett mindre- eller medelstort företag i byggbranschen. Bygglet hanterar alla dina moment från offert till faktura och uppföljning, tidsrapportering, material, tilläggsarbeten, intäkter och kostnader.

Kort och gott – du har allt i ett överskådligt och lättanvänt verktyg. Eftersom Bygglet är webbaserat kommer du kunna ha med dig ditt viktigaste verktyg vart du än är, via mobiltelefon, dator eller surfplattan!

Tidrapporteringen gör ni enkelt via en app i era smartphones.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?

1-100

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?

SV

DA

NO

FI

EN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?

SE

NO

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?

Ja

Nej

Pris från

Listpris från leverantör:

fr 630 kr/månad

Varför gör man affärer med Bygglet?

Varför väljer man Bygglet?

  • Du får full koll: Med Bygglet får du full koll på era arbetstimmar, inköp och kostnader.
  • Du slipper dubbel­arbete: Du kan bland annat synka fakturor, tid­sredovisning och utlägg. Du sparar tid, får total­koll och minskar risken för fel.
  • Hantera allt i dina projekt på samma ställe: Med Bygglet har du det smidigaste flödet på marknaden där du får koll på allt från offert till faktura. Dina anställda ser alla uppdaterade instruk­tioner i sin mobil – där de även rapporterar in sin tid.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Smidigast på marknaden: Med Bygglet hanterar du dina offerter från start till mål. Du skapar dina offerter online och skickar dem direkt till din kund, som kan godkänna dem – och ett nytt projekt skapas automatiskt i Bygglet.
  • Engagemang: Vårt kundteam är med dig från det att du startar upp ditt konto och fortsatt under tiden när du är bekväm med systemet. Vår support är 2 minuter bort och är alltid kostnadsfri.
  • Inget krångel: I Bygglet gör du enkelt kopplingar till bokföringsprogram som Visma, Fortnox och Björn Lundén, samt exporter till löneprogram eller inläsning av artikelregister från ledande leverantörer.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Bygglet grundar sig på en väldigt enkel idé:

Det ska inte vara ett projekt att driva projekt.

Företag inom bygg, service och entreprenad, oavsett om det är inom måleri, anläggning eller installation och service ska få ägna sig åt det som de är bra på och brinner för.

Därför har vi utvecklat Bygglet för att vara marknadens smidigaste projektverktyg där du kan samla allt på ett ställe och därmed spara både pengar och tid, som du kan lägga på din kärnverksamhet.

Vilka behov och utmaningar är det som Bygglet löser för kunden?

Med effektiv projekthantering får du mer tid till dina kunder!

Bygglet är ett verktyg för projekthantering, speciellt utvecklat för små och medelstora företag i byggbranschen.

Bygglet är helt webbaserat vilket innebär att du kommer åt din information var du än befinner dig – via dator, mobiltelefon eller surfplatta. Och tid rapporterar du via en app i din smartphone.

Kort och gott - allt i ett överskådligt och lättanvänt verktyg, full koll och inga överraskningar

Vad tycker andra om systemet?

Recensioner & Omdömen om Bygglet

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Bästa affärssystemet.

Admin/Inköp

Litet företag (11-100)

Verifierad person

Sverige

December 2022

Vad gillar du mest?

Användarvänligt, komplett och modernt system där man kan sköta allt från offert till faktura och resultatöversikt.

Vad gillar du minst?

Kalendern behöver utvecklas. Kunna skapa enklare tidsplan över projekt.

Vilka affärskritiska problem upplever du att Bygglet löser?

Slippa leta leverantörsfakturor i pärmar. Enkelt se hur resultatet blir på ett projekt. Tidsregistrering direkt i appen.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Bra team bakom Bygglet!

Administratör

Litet företag (11-100)

Verifierad person

Sverige

Augusti 2021

Vad gillar du mest?

Att de lyssnar och sättet de bemöter problem! Vi hade en del utmaningar i uppstarten, framförallt för oss administratörer, men vi fick mycket bra support som löste de problem vi hade. Rekommenderar Bygglet, både teamet och systemet!

Vad gillar du minst?

Har ibland upplevt mindre buggar men inget som inte har löst sig när vi hört av oss.

Vilka affärskritiska problem upplever du att Bygglet löser?

-

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Nöjd kund!

Administratör

Litet företag (11-100)

Verifierad person

Sverige

Maj 2021

Vad gillar du mest?

Att det är så heltäckande och lätt att använda. Trevlig support.

Vad gillar du minst?

Har ibland blivit fel men inget som inte supporten kunnat hjälpa oss med.

Vilka affärskritiska problem upplever du att Bygglet löser?

Vi får hjälp med väldigt många olika delar av verksamhet i ett system.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Bygglet produktfunktionaliteter

Tidrapporteringssystem

Analysverktyg för optimering

App

Arbetsorder

Arbetstidsschema

Attestering

Fakturering

Frånvaro & flex registrering

Integration med olika lönesystem

Personaliggare inkl

Projektredovisning & rapportering

Push notifikationer

Rapportering

Resor & traktamente

Underlag till lön

Tidrapportering app

Arbetstidsscheman

Frånvaro & flexregistrering

Personalliggare

Projekthanteringsverktyg

Dokumenthantering

Egenkontroller

Fakturaunderlag

KMA-stöd

Kundtillgång för projektstatus

Leverantörsfaktura

Materialrapporter

Offertverktyg

Personalliggare

Resultatanalys/ kostnadsuppföljning

Schemaläggning

Tidrapportering

Resursplaneringsverktyg

Analays

Arbetsordrar

Fakturahantering

Löneunderlag

Projekthantering

Schemaläggning

Tidsrapportering

Passar detta
systemet mig?

Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Bygglet

Om Bygglet

Bygglet är ett komplett projekthanteringsverktyg anpassat för dig som har ett mindre- eller medelstort företag i byggbranschen.

Bygglet hanterar alla dina moment från offert till faktura och uppföljning, tidsrapportering, material, tilläggsarbeten, intäkter och kostnader.

Vanligaste jämförelser i Projekthanteringsverktyg

MyGizmoBygglet
QBIS ProjectBygglet
Next ProjectBygglet
Trinax Tid & ProjektBygglet

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site