Varför ska jag ha en digital personalliggare och app?
För att du måste, skulle kunna vara ett kort svar på frågan. I exempelvis bryggbranschen finns ett krav på att man från den 1 januari 2016 måste ha digitala personalliggare, där man kan redovisa vem som jobbar och vilka tider. Denna måste finnas tillhands om Skatteverket kommer för att göra en kontroll. Anledningen till att det finns ett regelverk kring digital personalliggare är för att man vill motverka svartarbete och även ha koll på vilka som finns på en arbetsplats. Detta ifall det skulle ske en olycka eller om något annat skulle kunna hända. Här hos oss på BusinessWith kan du hitta ett gediget urval av olika personalliggare som finns på den svenska marknaden. Allt för att du enkelt ska kunna göra en jämförelse, och hitta den bästa personalliggaren för dig. Olika branscher har olika krav på hur personalliggaren bör vara utformad. Allra bäst är att ta del av Skatteverkets krav för att se vad som gäller för just din bransch.
Hur ska jag välja personalliggare?
Det första du bör utgå från i valet av digital personalliggare, är att välja en som passar för ändamålet – det vill säga för din specifika bransch och kraven som gäller just för er. De digitala personalliggarna som finns på den svenska marknaden, är mycket smidiga. Här kan dina medarbetare med enkelhet nå personalliggaren via mobilen, där de kan checka in och ut för dagen, samt fylla i sina respektive uppgifter. Den digitala personalliggaren synkas i realtid till molnet, där all information finns tryggt sparad. BusinessWith har kartlagt de bästa personalliggarna i Sverige – välkommen att hitta och välja personalliggare direkt hos oss. Tveka heller inte att höra av dig om du vill ha mer vägledning eller information.
Snabbguide
Lista på 8 olika Personalliggare
Snabbguide
Vad ska stå i digitala personalliggaren?
För att motverka svartarbete och verka för sunda arbetsförhållanden och arbetsmiljöer, finns det för vissa branscher krav på att ha en personalliggare. Branscherna som det gäller är följande: bygg, fordonsservice, kropps- och skönhetsvård, livsmedel- och tobaksgrossist, restaurang och tvätteri. Skatteverket formulerar tydligt på sin hemsida vilka krav som gäller för respektive bransch.
Men vad ska det då stå i en personalliggare? Företagsnamn, personnummer och organisationsnummer, för- och efternamn samt samordningsnummer — är de vanligaste förekommande uppgifterna i en personalliggare. I de digitala personalliggarna kan medarbetare eller personal själv checka in och ut ur verksamheten själva. Vid exempelvis en arbetsplatsolycka, är det av stort värde att kunna veta vem som arbetat var, när och hur. Personalliggare går ofta att koppla till arbetsordersystem eller ingå i ett verksamhetssystem.
Frågan är då vilken typ av liggare du ska välja? För att göra det enkelt för dig har vi på BusinessWith samlat de bästa personalliggarna I Sverige, för att du ska kunna hitta och välja rätt för just din bransch eller verksamhet. Välkommen till oss för att göra ditt val!
Beskrivning av produktfunktioner
Anpassade meddelanden
Automatisk rapportering
Geografisk positionering
Hantering av flera arbetsplatser
Inloggnings- och utloggning
Integration med andra system
Integration med arbetsorder
Tillståndshantering