HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Sweet Systems eller webCRM

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:299kr/anv/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?

Sweet CRM: Optimera och förbättra produktiviteten med lätthet med Sweet CRM. Automatisera dina verksamhetsprocesser smidigt och enkelt.

Sweet Forms: Onlineverktyget där du skapar och publicerar digitala och automatiserade formulär på nolltid, på ett säkert och enkelt sätt.

Sweet Automation: Enkla och kraftfulla automatiseringar för datadrivna beslut och ökad effektivitet, där du bestämmer reglerna.

Sweet Performance: Mät prestanda och nyckeltal med Sweets lättanvända dashboards där allt faller på plats.

  • Du vill ha ett lagom stort CRM-system som inte väller över av funktioner.
  • Du vill snabbt komma igång - det som normalt tar veckor, tar endast timmar eller dagar hos oss.
  • Du som kund sätter värde på den personliga relationen och vill ha mer än bara ett system.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?

1. Sweet Systems är den svenska aktören som finns med längs vägen och med sin breda erfarenhet har en god insikt i hur verksamheter skiljer sig åt och att förståelse för processerna är nyckeln till en lyckad implementering.

2. Enkelt är grundstenen i våra verktyg som inte kräver stora utvecklingsprocesser och gör det möjligt för verksamheterna att själva konfigurera våra lösningar efter behovens utveckling vilket skapar förutsättningarna för att kunna skala upp utan långa ledtider.

3. Vi växer med våra kunder i fokus och med oss som leverantör är man en del i utvecklingen frammåt och möts utav ett engagerat team som är tillmötesgående och supporten man behöver är alltid nära till hands.

webCRM är en del av efficy-gruppen.

  • Vi sätter oss in i kundens behov och försöker alltid hitta bra lösningar som fungerar över tid.
  • Vi är snabba, effektiva och proaktiva.
  • Vi är transparenta och säger till i de fall vi ser risker eller där vi anser att vår kund ska tänka annorlunda.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

1. Genom att digitalisera och automatisera verksamhetens processer minskar våra lösningar riskerna för ärenden som glöms bort eller går förlorade. Denna automatisering eliminerar manuella misstag och säkerställer att alla aktiviteter hanteras effektivt.

2. Med vår lösning får kunderna en fullständig överblick som gör det enklare att visualisera, utvärdera och handla. Detta bidrar till att identifiera och minska tidstjuvar och flaskhalsar som tidigare kan ha gått obemärkta.

3. Vi förstår att digitalisering och automatisering kan vara tidskrävande och belasta utvecklingsavdelningen. Därför erbjuder vi "low code"-verktyg som tillåter verksamhetspersonal att självständigt hantera uppgifter. Detta minskar ledtiderna, möjliggör att även lägre prioriterade projekt kan genomföras, och låter IT-avdelningen fokusera på kärnverksamheten.

webCRM är ett effektivt kontohanteringsverktyg för hela teamet:

  • Säljare kan enkelt följa arbetsflöde genom automatiska processer och informationshantering.
  • Chefer kan enkelt följa affärer mot budget och skapa avtal, offerter och rapporter direkt i systemet.
  • Marknadsförare kan dra nytta av data och information för bättre kampanjer.
  • Kundservice kan enkelt få tillgång till all kundrelaterad information.

Vi ser till att säkra din investering genom att hjälpa dig hela vägen till mål.

Produktfunktionaliteter i CRM

  • API integration:
    Ingår
  • Dashboard - Säljöversikt:
    Ingår
  • Digital signering :
    Ingår
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Integrerade säljprocesser:
    Ingår
  • Kalenderintegration & påminnelse:
    Ingår
  • Kontakt/ prospect hantering:
    Ingår
  • Lead score:
    Ingår
  • Leadgeneration via webben:
    Ingår
  • Offertkonfigurator/CPQ :
    Ingår
  • Pipe Management:
    Ingår
  • Påminnelse:
    Ingår
  • Ringa direkt från CRM:
    Ingår
  • Ringlistor:
    Ingår
  • Skapa dokument & avtal:
    Ingår
  • Skicka nyhetsbrev från CRM:
    Ingår
  • Sociala Media integration:
  • Spåra leads:
    Ingår
  • Säljprognoser & data:
    Ingår
  • Utbildning:
  • Återförsäljare:
    Ingår
  • API integration:
    Ingår
  • Dashboard - Säljöversikt:
    Ingår
  • Digital signering :
    Ingår
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Integrerade säljprocesser:
    Ingår
  • Kalenderintegration & påminnelse:
    Ingår
  • Kontakt/ prospect hantering:
    Ingår
  • Lead score:
    Går att lägga till
  • Leadgeneration via webben:
    Går att lägga till
  • Offertkonfigurator/CPQ :
  • Pipe Management:
    Ingår
  • Påminnelse:
    Ingår
  • Ringa direkt från CRM:
    Ingår
  • Ringlistor:
    Går att lägga till
  • Skapa dokument & avtal:
    Ingår
  • Skicka nyhetsbrev från CRM:
    Ingår
  • Sociala Media integration:
  • Spåra leads:
    Ingår
  • Säljprognoser & data:
    Ingår
  • Utbildning:
  • Återförsäljare:
    Går att lägga till

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Jag har nyligen börjat använda Sweet Systems för vårt företags CRM-behov, och jag kan helhjärtat säga att det har revolutionerat vårt sätt att hantera kundrelationer. Deras användarvänliga gränssnitt har gjort det enkelt för vårt team att spåra, analysera och hantera kundinteraktioner på ett effektivt sätt.
Väldigt användarvänligt och smidigt. Känns modernt och enkelt att integrera med till andra system. Stort plus är Form Designer där vi själva kan skapa och redigera våra digitala formulär. Uppskattar dessutom support och personalen på Sweet väldigt mycket som alltid är tillmötesgående, snabba och hjälpsamma.

Nackdelar

Projektet kräver engagemang och att hela organisationen följer med systembytet. Upplärningen kräver att den interna organisationen medverkar.
Kan inte komma på någonting

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

løsning er både brukervennlig og lett å komme i gang med
Enkelheten och att deras support är bra

Nackdelar

Mister nån funksjon inom product modulen
att man inte på ett enkelt sätt kan se vilka mejl som inte skickas ut eller inte tas med vid massutskick.

Sweet Systems

Sweet Systems AB

webCRM

Efficy