Visma Severa
vs
Zimplicit

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

Från 270k...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

Aktuell p...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Processverktyg

API
Arbetsfördelning
Automatiska notiser
Avvikelsehantering
Behörigheter
Dashboard
Dokumenthantering
Processkartor
Standardiserade symboler
API
Arbetsfördelning
Automatiska notiser
Avvikelsehantering
Behörigheter
Dashboard
Dokumenthantering
Processkartor
Standardiserade symboler

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Severa är utvecklat specifikt för projektbaserade verksamheter där människor, timmar och intäkter ska gå ihop – utan krångel.

Du får ett användarvänligt och modernt gränssnitt som ger dig koll på hela projektets livscykel, från försäljning till färdig leverans och fakturering.
Allt i ett system – vilket betyder mindre dubbelarbete, bättre kontroll och högre lönsamhet.

Systemet är lätt att anpassa efter bolagets storlek och bransch. Oavsett om du har fem eller femtio anställda är Visma Severa byggt för att växa med dig.

Varför väljer man ert system?

  • Lätt att komma igång
  • Hjälper er arbeta efter och utveckla era processer - på riktigt, slipp processkartor på intranätet och instruktioner ingen läser
  • Companion i era anställdas webbläsare - vår Companion säkerställer att rätt information delas med rätt personer, roll- och processtyrt

Varför väljer man er som leverantör?

Cloud Connection är din samarbetspartner inom ERP, CRM och Lön. Vad menar vi då med ordet “samarbetspartner”?

För oss är god kommunikation och människorna vi jobbar med nyckeln till att lyckas med digitalisering. Utan människorna som ska nyttja systemen vi erbjuder är det begränsat hur långt man kommer med endast teknologin i sig. Vi försöker därför göra det lilla extra för att alltid vara tillgängliga och närvarande för alla våra kunder - oavsett storlek eller behov.

För att fortsätta leverera kvalitet till våra kunder har vi anpassat oss i takt med tiden. Vi har anpassat oss för att kunna behålla det vi menar är det viktigaste i en komplex digital värld - goda samtal, trygghet och tillit samt lång erfarenhet.

Det viktigaste med digitalisering är inte teknologin i sig, det är människan, och vi är stolta över att få jobba med de allra bästa.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Gedigen erfarenhet av att effektivisera och kvalitetssäkra verksamheter samt arbete med ISO-standarder
  • Bred kompetens inom verksamhetsutveckling, förändringsledning, systemutveckling och strategiskt arbete
  • Flexibla och lösningsorienterade

Hur positionerar ni er på marknaden?

Cloud Connection är en trygg, personlig och heltäckande digitaliseringspartner med stark nordisk närvaro. Genom att kombinera djup teknisk kompetens med mänsklig tillgänglighet erbjuder vi skräddarsydda lösningar inom ERP, CRM och lön – inte bara som systemleverantör, utan som en långsiktig samarbetspartner. Med rötter i fem etablerade bolag i Sverige och Norge har vi byggt en bred kunskapsbas som gör oss rustade för allt från småföretag till större koncerner.

Vi särskiljer oss genom att sätta kunddialog, hållbarhet och kvalitet i fokus. Vi lägger stor vikt vid att skapa lösningar som inte bara effektiviserar – utan också förenklar människors vardag. Genom ett starkt ESG-engagemang, hög servicegrad och en proaktiv rådgivningsfilosofi siktar Cloud Connection på att bli det självklara valet för företag som vill framtidssäkra sina verksamheter med hjärta, hjärna och hållbarhet i balans.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Zimplicit behöver ingen konfiguration för att komma igång - logga in och börja arbeta med vårt intuitiva processverkyg
  • Era anställda hittar sina instruktioner när de arbetar, genom vår Companion, en plug-in till er webbläsare
  • Den anstälde behöver bara arbeta i sin Companion, där hittar de information och kan skicka in feedback på en process eller starta en support-ticket
  • Zimplicit tar era processer hela vägen ut till den anstälde - låt inte era processer bli skrivbordsprodukter - börja lev dem

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Många av Cloud Connections kunder vill ha bättre koll på sina projekt, sin personal och sin fakturering – utan att drunkna i administration.
Visma Severa löser detta genom att:

  • Samla sälj, projekt, tid och fakturering i ett flöde
  • Skapa överblick och prognoser över resurser, lönsamhet och beläggning
  • Minska manuellt arbete genom automatiserade och integrerade processer
  • Göra det enklare att följa upp på KPI:er och ta smartare beslut
  • Ge alla i teamet koll – oavsett roll eller plats

Resultatet? Mindre stress, mer kontroll och bättre lönsamhet.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Zimplicit hjälper er att komma igång med eller utveckla ert arbete med processer. Vi gör instruktioner tillgängliga där de används och ger er förutsättningar att arbeta med era processer - på riktigt.

Det är väldigt enkelt att komma igång och vi erbjuder en personlig licens gratis så ni kan testa innan ni bestämmer er (freemium).

Omdömen

Baserat på 1 omdömen

Baserat på 2 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Användarvänligt, pedagogiskt, snabbnavigerat, bredd i funktionalitet med allt från försäljning, fakturering, tidrapportering, projektarbete. Bra variationen av rapporter.
Det var enkelt att komma igång och jag fick bra support från leverantören. Har ritat processer i Visio innan och zimplicit är minst lika enkelt att förstå. Jag är imponerad över att direkt när jag har sparat och publicerat processen och instruktionerna så syns de i sidopanelen i webbläsaren. Mycket bra att kunna se hur en förändring i en process påverkar de som jobbar i den, det har jag saknat tidigare.
Vi använder Zimplicit för att digitalisera våra processer och på ett enkelt sätt sprida processer och instruktioner till våra anstälda. Zimplicit gör det enkelt för oss att leva efter våra processer och våra anstälda gillar att de inte längre måste sitta och läsa långa manualer för att ta reda på hur de ska göra en viss uppgift. En bonus har varit att vår onboarding av nya medarbetare blivit mycket mindre resurskrävande eftersom de har instruktioner direkt i sin webbläsare, via Zimplicits Chrome tillägg. Leverantören är också väldigt tillmötesgående och lyhörd för våra önskemål och utvecklar gärna produkten efter våra förslag.

Omdömen

Nackdelar

Utläggsfunktionerna är inte så välutvecklade ex. hur man lägger in kvitton. Jag saknar fler variabler eller KPI-funktioner i vissa rapporter. Rapporternas utseenden hade gärna kunnat varierats med olika färger etc. Felmeddelanden kan vara svåra att förstå sig på och kan ta tid att lösa.
Just nu finns bara engelska att välja som språk, men jag har fått information av leverantören att svenska snart kommer. Det fungerar för mig just nu, men kommer att vilja ha svenska som språk i systemet över tid.
På vissa ställen är det lite väl många klick för att komma fram dit jag vill. Men detta ska, enligt supporten, bli bättre vid nästa release när man kan lägga in egna favoriter.

Visma Severa

Cloud Connection

Läs mer om Visma Severa

Zimplicit

RE:SOLVR

Läs mer om Zimplicit

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE siteGo to en_GB site