SuperOffice CRM
vs
Sweet Systems

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

ca 430kr/...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i CRM

API integration
Återförsäljare
Dashboard - Säljöversikt
Digital signering
E-post kampanjer
Integrerade säljprocesser
Kalenderintegration & påminnelse
Kontakt/ prospect hantering
Lead score
Leadgeneration via webben
Offertkonfigurator/CPQ
Påminnelse
Pipe Management
Ringa direkt från CRM
Ringlistor
Säljprognoser & data
Skapa dokument & avtal
Skicka nyhetsbrev från CRM
Sociala Media integration
Spåra leads
Utbildning
API integration
Återförsäljare
Dashboard - Säljöversikt
Digital signering
E-post kampanjer
Integrerade säljprocesser
Kalenderintegration & påminnelse
Kontakt/ prospect hantering
Lead score
Leadgeneration via webben
Offertkonfigurator/CPQ
Påminnelse
Pipe Management
Ringa direkt från CRM
Ringlistor
Säljprognoser & data
Skapa dokument & avtal
Skicka nyhetsbrev från CRM
Sociala Media integration
Spåra leads
Utbildning

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Hitta nya affärsmöjligheter

Vi hjälper dig med segmentering och bygga pipeline. ​

Vinn fler kunder​

SuperOffice optimerar dina försäljningsprocesser så att du får mer försäljning. ​

Sälj mer till befintliga kunder

Vi ger dig full kontroll över merförsäljning och korsförsäljning. ​

Minska churn

Vi säkerställer en hög servicenivå och kundnöjdhet genom att använda ett helt integrerat ärendehanteringssystem.

Varför väljer man ert system?

Sweet CRM: Optimera och förbättra produktiviteten med lätthet med Sweet CRM. Automatisera dina verksamhetsprocesser smidigt och enkelt.

Sweet Forms: Onlineverktyget där du skapar och publicerar digitala och automatiserade formulär på nolltid, på ett säkert och enkelt sätt.

Sweet Automation: Enkla och kraftfulla automatiseringar för datadrivna beslut och ökad effektivitet, där du bestämmer reglerna.

Sweet Performance: Mät prestanda och nyckeltal med Sweets lättanvända dashboards där allt faller på plats.

Varför väljer man er som leverantör?

Din Nordiska CRM leverantör: Grundat i Norge med verksamhet i flertalet länder. I Sverige har vi kontor i både Stockholm och Göteborg. ​

Erfarenhet: I över 30 år har vi hjälpt företag i Norden att hitta, vinna och behålla sina kunder.​

Branscher: Fördjupad branschkunskap leder till kundens framgång och en lång rad referenskunder vi är stolta över. ​

Implementering: Vi har stor erfarenhet efter att ha implementerat flera tusen lösningar. Vi tar bort det som är överflödigt och säkerställer strategisk förankring av din CRM-lösning.​

Varför väljer man er som leverantör?

1. Sweet Systems är den svenska aktören som finns med längs vägen och med sin breda erfarenhet har en god insikt i hur verksamheter skiljer sig åt och att förståelse för processerna är nyckeln till en lyckad implementering.

2. Enkelt är grundstenen i våra verktyg som inte kräver stora utvecklingsprocesser och gör det möjligt för verksamheterna att själva konfigurera våra lösningar efter behovens utveckling vilket skapar förutsättningarna för att kunna skala upp utan långa ledtider.

3. Vi växer med våra kunder i fokus och med oss som leverantör är man en del i utvecklingen frammåt och möts utav ett engagerat team som är tillmötesgående och supporten man behöver är alltid nära till hands.

Hur positionerar ni er på marknaden?

En CRM-partner som hjälper dig växa​

Framgångsrika affärsrelationer bygger på människor, inte teknik. Ett CRM-system är bara framgångsrikt om det hjälper människor att arbeta smartare, nå intäktsmålen snabbare och få verksamheten att växa på ett hälsosamt sätt. Och som din CRM-partner är vi redo att hjälpa dig att växa.​

I mer än 30 år har vi hjälpt företag att balansera personalens operativa effektivitet och optimera deras processer med hjälp av CRM-teknik. Oavsett om det gäller strategisk implementering eller online-hjälp ser vi till att du får ut det mesta möjliga av vår programvara och får den support du behöver.​

Hur positionerar ni er på marknaden?

Som Sveriges innovativa aktör, ser Sweet till att förenkla och förbättra din kundresa. Genom att sammanföra alla delar av ditt företag – från sälj till support – skapar vi en integrerad och effektiv lösning som resulterar i nöjda kunder. Med en särskild betoning på automatisering av kundprocesser och personliga relationer, blir vi mer än bara en leverantör; vi blir din samarbetspartner. En partner som stöttar och växer med dig genom varje utmaning och framgång.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

SuperOffice Service ger dina serviceteam möjlighet att fånga upp och hantera alla typer av inkommande förfrågningar i rätt tid och med bästa möjliga lösning, vilket minskar kundbortfallet och ökar lojaliteten.​

SuperOffice Sales ger dig de verktyg du behöver för dina säljprocesser och hjälper dina säljteam att uppfylla sina löften, skapa mervärde, uppnå fler avslut och överträffa sina säljmål. ​

SuperOffice Marketing ger marknadsföringsteam möjlighet att leverera storskalig, personanpassad kommunikation till rätt kund med rätt budskap vid rätt tidpunkt, och på så sätt leverera högre avkastning på marknadsinvesteringarna. ​

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

1. Genom att digitalisera och automatisera verksamhetens processer minskar våra lösningar riskerna för ärenden som glöms bort eller går förlorade. Denna automatisering eliminerar manuella misstag och säkerställer att alla aktiviteter hanteras effektivt.

2. Med vår lösning får kunderna en fullständig överblick som gör det enklare att visualisera, utvärdera och handla. Detta bidrar till att identifiera och minska tidstjuvar och flaskhalsar som tidigare kan ha gått obemärkta.

3. Vi förstår att digitalisering och automatisering kan vara tidskrävande och belasta utvecklingsavdelningen. Därför erbjuder vi "low code"-verktyg som tillåter verksamhetspersonal att självständigt hantera uppgifter. Detta minskar ledtiderna, möjliggör att även lägre prioriterade projekt kan genomföras, och låter IT-avdelningen fokusera på kärnverksamheten.

Omdömen

Baserat på 38 omdömen

Baserat på 6 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

SuperOffice CRM er en fantastisk platform, der har revolutioneret vores kundehåndtering. Med dens intuitive og brugervenlige grænseflade har det aldrig været nemmere at organisere og styre vores kundeinformationer. En af de mest imponerende funktioner ved SuperOffice CRM er dens evne til at give os et 360 graders overblik over vores kunder. Vi kan nemt se deres kontaktoplysninger, tidligere kommunikationer, salgshistorik og endda deres præferencer og interesser. Dette har gjort det muligt for os at levere en mere personlig og skræddersyet service til vores kunder. Desuden har SuperOffice CRM også hjulpet os med at effektivisere vores salgsproces. Vi kan nemt oprette og administrere tilbud, opfølge leads og holde styr på vores salgsmål. Den integrerede rapporteringsfunktion giver os også værdifulde indsigter i vores salgsaktiviteter og hjælper os med at træffe informerede beslutninger. Vi har også været imponerede over SuperOffice CRM's kundesupport. Deres team er altid tilgængeligt og hjælpsomt, og de er hurtige til at løse eventuelle problemer, vi måtte have. Alt i alt er SuperOffice CRM en uundværlig løsning for enhver virksomhed, der ønsker at forbedre deres kundehåndtering og salgsprocesser. Vi kan varmt anbefale det til andre virksomheder, der ønsker at tage deres kundeservice til det næste niveau.
Det agile system, god introduktion og support
Jag har nyligen börjat använda Sweet Systems för vårt företags CRM-behov, och jag kan helhjärtat säga att det har revolutionerat vårt sätt att hantera kundrelationer. Deras användarvänliga gränssnitt har gjort det enkelt för vårt team att spåra, analysera och hantera kundinteraktioner på ett effektivt sätt.
Väldigt användarvänligt och smidigt. Känns modernt och enkelt att integrera med till andra system. Stort plus är Form Designer där vi själva kan skapa och redigera våra digitala formulär. Uppskattar dessutom support och personalen på Sweet väldigt mycket som alltid är tillmötesgående, snabba och hjälpsamma.

Omdömen

Nackdelar

Lidt gammeldags platform og mangler bedre mulighed for intergration til andre platforme
Da det er en stor og agil løsning, medfølger der selvfølgelig et stort set up arbejde - kan dog tilkøbes
Projektet kräver engagemang och att hela organisationen följer med systembytet. Upplärningen kräver att den interna organisationen medverkar.
Kan inte komma på någonting

SuperOffice CRM

SuperOffice

Läs mer om SuperOffice CRM

Sweet Systems

Sweet Systems AB

Läs mer om Sweet Systems

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site