HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

SuperOffice CRM eller Membrain

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:ca 430kr/mån/anv
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:0-1790 SEK/anv/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?

Hitta nya affärsmöjligheter

Vi hjälper dig med segmentering och bygga pipeline. ​

Vinn fler kunder​

SuperOffice optimerar dina försäljningsprocesser så att du får mer försäljning. ​

Sälj mer till befintliga kunder

Vi ger dig full kontroll över merförsäljning och korsförsäljning. ​

Minska churn

Vi säkerställer en hög servicenivå och kundnöjdhet genom att använda ett helt integrerat ärendehanteringssystem.

Membrain väljer man om man är ett företag som är intresserat av att verkligen förbättra sina säljprocesser, få ett effektivt säljteam och mätbarhet i det man spenderar sin tid på.

Membrain bygger på följande grundpelare:

Personlighet och skalbarhet

Låt dina säljprocesser få liv och skapa därmed skalbarhet i din säljorganisation. Få kontroll på all typ av försäljning i samma system, från prospektering till customer success.

Driv rätt beteenden

Identifiera och guida till rätt beteenden genom att göra stödmaterial tillgängligt för säljarna i rätt tid och i rätt del av säljprocessen.

Gör ditt säljteam till din konkurrensfördel

Säljare är inte födda till säljare, de skapas genom rätt stöd, coaching och träning. Ge dina säljare möjlighet att nå sin maximala prestanda med rätt verktyg.

Väx med varje affär

Lär av dina erfarenheter och utveckla din säljprocess kontinuerligt för en långsiktig förutsägbar tillväxt.

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?

Din Nordiska CRM leverantör: Grundat i Norge med verksamhet i flertalet länder. I Sverige har vi kontor i både Stockholm och Göteborg. ​

Erfarenhet: I över 30 år har vi hjälpt företag i Norden att hitta, vinna och behålla sina kunder.​

Branscher: Fördjupad branschkunskap leder till kundens framgång och en lång rad referenskunder vi är stolta över. ​

Implementering: Vi har stor erfarenhet efter att ha implementerat flera tusen lösningar. Vi tar bort det som är överflödigt och säkerställer strategisk förankring av din CRM-lösning.​

Membrain ska man välja om man värderar att ha en leverantör som ständigt utvecklar och utmanar, som lyssnar på kundernas önskemål och förstår vad som krävs för att lyckas skapa tillväxt.

Medan säljbranschen lägger miljarder på säljträning, kickoffer och mjukvaror som gör liten (eller ingen) skillnad i resultat, finns en liten minoritet av säljteam som i tysthet itererar sin säljprocess år efter år, för att ständigt ligga steget före konkurrenterna.

De har gått bortom antaganden, punktlösningar och säljtrender och istället gett sitt team en strukturerat säljmetod, utbildning, verktyg, coachning och ständigt lärande.

Skulle du inte vilja vara bland dem?

DET är varför man väljer Membrain.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

SuperOffice Service ger dina serviceteam möjlighet att fånga upp och hantera alla typer av inkommande förfrågningar i rätt tid och med bästa möjliga lösning, vilket minskar kundbortfallet och ökar lojaliteten.​

SuperOffice Sales ger dig de verktyg du behöver för dina säljprocesser och hjälper dina säljteam att uppfylla sina löften, skapa mervärde, uppnå fler avslut och överträffa sina säljmål. ​

SuperOffice Marketing ger marknadsföringsteam möjlighet att leverera storskalig, personanpassad kommunikation till rätt kund med rätt budskap vid rätt tidpunkt, och på så sätt leverera högre avkastning på marknadsinvesteringarna. ​

Membrain är byggt för att hjälpa B2B företag att skapa tillväxt. Vi vet att en säljchef idag brottas med en mängd utmaningar, som i många fall går att lösa med rätt säljstöd.

Några av de behov som Membrain löser hos våra kunder idag:

  • Hantering av pipeline
  • Implementering och efterlevnad av säljprocess
  • Onboarding av nya säljare
  • Merförsäljning hos befintlig kund
  • Kraftfulla analyser
  • Kvalificering av prospects och affärsmöjligheter
  • Omhändertagande av befintlig kund via Customer Success

Produktfunktionaliteter i CRM

  • API integration:
    Ingår
  • Dashboard - Säljöversikt:
    Ingår
  • Digital signering :
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Integrerade säljprocesser:
  • Kalenderintegration & påminnelse:
    Ingår
  • Kontakt/ prospect hantering:
    Ingår
  • Lead score:
    Ingår
  • Leadgeneration via webben:
    Ingår
  • Offertkonfigurator/CPQ :
  • Pipe Management:
    Ingår
  • Påminnelse:
    Ingår
  • Ringa direkt från CRM:
    Ingår
  • Ringlistor:
    Ingår
  • Skapa dokument & avtal:
    Ingår
  • Skicka nyhetsbrev från CRM:
    Ingår
  • Sociala Media integration:
    Ingår
  • Spåra leads:
    Går att lägga till
  • Säljprognoser & data:
    Ingår
  • Utbildning:
  • Återförsäljare:
    Ingår
  • API integration:
    Ingår
  • Dashboard - Säljöversikt:
    Ingår
  • Digital signering :
    Ingår
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Integrerade säljprocesser:
    Ingår
  • Kalenderintegration & påminnelse:
    Ingår
  • Kontakt/ prospect hantering:
    Ingår
  • Lead score:
    Ingår
  • Leadgeneration via webben:
    Ingår
  • Offertkonfigurator/CPQ :
    Ingår
  • Pipe Management:
    Ingår
  • Påminnelse:
    Ingår
  • Ringa direkt från CRM:
    Går att lägga till
  • Ringlistor:
    Ingår
  • Skapa dokument & avtal:
    Går att lägga till
  • Skicka nyhetsbrev från CRM:
    Ingår
  • Sociala Media integration:
  • Spåra leads:
    Ingår
  • Säljprognoser & data:
    Ingår
  • Utbildning:
  • Återförsäljare:

Produktfunktionaliteter i Säljstödssystem

  • Dashboard:
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Kalenderintegration och påminnelser:
    Ingår
  • Kontakt och prospect hantering:
    Ingår
  • Pipe management:
    Ingår
  • Skapa dokument och avtal:
    Ingår
  • Statistik och rapporter:
    Ingår
  • Säljprognoser:
  • Dashboard:
    Ingår
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Kalenderintegration och påminnelser:
    Ingår
  • Kontakt och prospect hantering:
    Ingår
  • Pipe management:
    Ingår
  • Skapa dokument och avtal:
    Ingår
  • Statistik och rapporter:
    Ingår
  • Säljprognoser:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

At alt vi har vedr vores biler, er samlet. Vi slipper for at skulle sidde med mapper og fysiske papirer. Her samler Super Office alle vores ting.
Systemet er utrolig let at tilgå, og man kan gradvis udvide og benytte de mange muligheder i systemet. Det er yderst intuitivt at tilgå for alle brugere i vores virksomhed.

Nackdelar

Da det er et "system" så opleves der enkelte udfald hvor den ikke gemmer ordentligt. Support-delen kan være lidt tung, og langsommelig.
Vi savner genvejstaster.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Anpassningsmöjligheten - Membrain ger en möjligheten att skapa och designa en perfekt kundresa, genom detta kan medarbetare utföra rätt aktiviteter i rätt tid.
Flexibelt! Allt kan ändras, t.ex. man kan ändra namn/telefonnummer på en person i mer eller vilken dialogruta som helst - Användarvänligheten är Topp!

Nackdelar

Har svårt att säga faktiskt! Mer än att den stundvis hänger sig i ett par sekunder, men det händer bara en gång om dagen... så det är knappast märkvärdigt.
Helt ärligt inget alls!

SuperOffice CRM

SuperOffice

Membrain

Membrain