ServIT Center
vs
SugarCRM

Företagsstorlek

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

320 kr/anv/mån

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

ca 1390kr...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API
360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Användarvänligt. Kort startsträcka, lätt att förstå och att komma i gång via ett elegant gränssnitt. Svensk ingenjörskonst när den är som bäst.
  • Prisvärt. Innehåller allt du behöver till lägre kostnad än våra konkurrenter.
  • Tryggt. En beprövad lösning som växer med behoven som används av många välkända företag.

Varför väljer man ert system?

Tyvärr, ingen data än.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Kompetens. Vi har mycket kunnig svensk personal som hjälper er komma i gång snabbt och smidigt.
  • Jordnära. Vi levererar det ni behöver och anpassar med ert behov i centrum.
  • Trygghet. ServIT är en trygg leverantör med god lönsamhet som funnits på marknaden mer än 20 år.

Varför väljer man er som leverantör?

Tyvärr, ingen data än.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Kundupplevelse. Era kunder får en bra kundupplevelse och upplever ett professionellt bemötande.
  • Effektivisera. Med kompetent och lättarbetat verktyg effektiviserar men verksamheten internt.
  • Spårbarhet och uppföljning. Ta fram underlag för att förbättra och trimma er kundtjänst.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Tyvärr, ingen data än.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Behöver man anpassningar eller integrationer har vi kompetensen att snabbt och effektivt utföra jobbet.

Ingår regelbunden uppföljning, rådgivning och utbildning för att kunden ska ha bästa förutsättningar att jobba i plattformen.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Lätthanterligt och att det går att skräddarsy efter företagets behov.
Användargränssnittet och användarvänligheten
Sugar Serve är ett verktyg som har hjälpt oss att förbättra sättet vi hjälper våra kunder på. Vi valde Sugar Serve på grund av dess långa räckvid, många funktionaliteter och bra funktioner. Att arbeta med ärenden och lösa kundfrågor har blivit mycket lättare på grund av att jag har all information jag behöver i vår dashboard vilket gör att det blir lättnavigerat.
Bytet till Sugar Sell och ännu mer Sugar Serve har tillåtit oss att helt ändra hur vi använder vårt CRM. Nu har vi en databas som vi kan ta fram rapporter från och allokera processer till. Serve med CJP och BPM tillåter en strategisk process med automatiserade steg som behöver följas för att kunna nå nästa steg. Det innebär att viktiga steg inte missas. För användaren är det strömlinjeformat och användarvänligt dessutom. Bra jobbat!

Nackdelar

Det enda som jag kan kommentera på är att det uppdateras med en viss fördröjning, så om min kollega öppnat ett ärende, men jag själv skall svara kunden, så måste jag vänta ca 10 min innan jag får åtkomst till skrivfönstret i ärendet. Ett önskemål är också att det bland de fyra ikonerna högst upp (dvs "att hantera"; "hant. idag"; "inkomna idag"; "stängda idag") läggs till "mina ärenden" där man snabbt kan se hur många man själv har.
Korsa ärenden med varandra kan bli tydligare, funktionen finns men skulle kunna förtydligas en aning.
Än så länge har jag inte hittat någonting jag inte tycker om. Systemet har gjort alla som jobbar mot kund mer produktiva.
De dynamiska rapporterna behöver fler alternativ för grafer. Jag saknar även detaljerade år-till-år rapporter.

ServIT Center

ServIT

Läs mer om ServIT Center

SugarCRM

SugarCRM

Läs mer om SugarCRM

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI site