Membrain
vs
SugarCRM

Företagsstorlek

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

0-1790 SE...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

ca 1390kr...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i CRM

API integration
Återförsäljare

Dashboard - Säljöversikt
Digital signering
E-post kampanjer
Integrerade säljprocesser
Kalenderintegration & påminnelse
Kontakt/ prospect hantering
Lead score
Leadgeneration via webben
Offertkonfigurator/CPQ
Påminnelse
Pipe Management
Ringa direkt från CRM
Ringlistor
Säljprognoser & data
Skapa dokument & avtal
Skicka nyhetsbrev från CRM
Sociala Media integration
Spåra leads
Utbildning
API integration
Återförsäljare

Exsitec

Dashboard - Säljöversikt
Digital signering
E-post kampanjer
Integrerade säljprocesser
Kalenderintegration & påminnelse
Kontakt/ prospect hantering
Lead score
Leadgeneration via webben
Offertkonfigurator/CPQ
Påminnelse
Pipe Management
Ringa direkt från CRM
Ringlistor
Säljprognoser & data
Skapa dokument & avtal
Skicka nyhetsbrev från CRM
Sociala Media integration
Spåra leads
Utbildning

Omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Excellent tool with easy to use functions. It has all the right dashboards, tracking etc, and it all can be highly personalized. Help to manage your contacts, processes, emails in a much better way than other systems I have been using.
Att man kan se när kunder öppnar mejl som man har skickat till de.
Sugar Serve är ett verktyg som har hjälpt oss att förbättra sättet vi hjälper våra kunder på. Vi valde Sugar Serve på grund av dess långa räckvid, många funktionaliteter och bra funktioner. Att arbeta med ärenden och lösa kundfrågor har blivit mycket lättare på grund av att jag har all information jag behöver i vår dashboard vilket gör att det blir lättnavigerat.
Bytet till Sugar Sell och ännu mer Sugar Serve har tillåtit oss att helt ändra hur vi använder vårt CRM. Nu har vi en databas som vi kan ta fram rapporter från och allokera processer till. Serve med CJP och BPM tillåter en strategisk process med automatiserade steg som behöver följas för att kunna nå nästa steg. Det innebär att viktiga steg inte missas. För användaren är det strömlinjeformat och användarvänligt dessutom. Bra jobbat!

Nackdelar

Uploading of existing data/info. But think that is only organizing issue.
Har svårt att säga faktiskt! Mer än att den stundvis hänger sig i ett par sekunder, men det händer bara en gång om dagen... så det är knappast märkvärdigt.
Än så länge har jag inte hittat någonting jag inte tycker om. Systemet har gjort alla som jobbar mot kund mer produktiva.
De dynamiska rapporterna behöver fler alternativ för grafer. Jag saknar även detaljerade år-till-år rapporter.

Membrain

Membrain

Läs mer om Membrain

SugarCRM

SugarCRM

Läs mer om SugarCRM

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI site