HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Sweet Systems eller Salesforce

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:750kr/mån/anv
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?

Sweet CRM: Optimera och förbättra produktiviteten med lätthet med Sweet CRM. Automatisera dina verksamhetsprocesser smidigt och enkelt.

Sweet Forms: Onlineverktyget där du skapar och publicerar digitala och automatiserade formulär på nolltid, på ett säkert och enkelt sätt.

Sweet Automation: Enkla och kraftfulla automatiseringar för datadrivna beslut och ökad effektivitet, där du bestämmer reglerna.

Sweet Performance: Mät prestanda och nyckeltal med Sweets lättanvända dashboards där allt faller på plats.

Möjliggör tillväxt. Med Salesforce får du ett användarvänligt och skalbart system som hjälper din affär att växa.
Användarvänligt. Salesforce ett av världens mest älskade CRM-system just för att det är enkelt att arbeta i.
Kunden i centrum. I Salesforce kan du samla information om dina kunder från flera olika system, vilket förenklar vardagen för såväl säljare, kundservice och marknadsavdelningen.

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?

1. Sweet Systems är den svenska aktören som finns med längs vägen och med sin breda erfarenhet har en god insikt i hur verksamheter skiljer sig åt och att förståelse för processerna är nyckeln till en lyckad implementering.

2. Enkelt är grundstenen i våra verktyg som inte kräver stora utvecklingsprocesser och gör det möjligt för verksamheterna att själva konfigurera våra lösningar efter behovens utveckling vilket skapar förutsättningarna för att kunna skala upp utan långa ledtider.

3. Vi växer med våra kunder i fokus och med oss som leverantör är man en del i utvecklingen frammåt och möts utav ett engagerat team som är tillmötesgående och supporten man behöver är alltid nära till hands.

Trygghet. Ett och samma team som följer dig hela vägen – från start till support.
Innovation. På Releye vågar vi ifrågasätta gamla mönster för att skapa nya digitala lösningar.
Engagemang. Vårt engagemang är det som förenar oss och utgör drivkraften i företaget. Vi är en lyhörd organisation som alltid genomför det vi tar oss an.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

1. Genom att digitalisera och automatisera verksamhetens processer minskar våra lösningar riskerna för ärenden som glöms bort eller går förlorade. Denna automatisering eliminerar manuella misstag och säkerställer att alla aktiviteter hanteras effektivt.

2. Med vår lösning får kunderna en fullständig överblick som gör det enklare att visualisera, utvärdera och handla. Detta bidrar till att identifiera och minska tidstjuvar och flaskhalsar som tidigare kan ha gått obemärkta.

3. Vi förstår att digitalisering och automatisering kan vara tidskrävande och belasta utvecklingsavdelningen. Därför erbjuder vi "low code"-verktyg som tillåter verksamhetspersonal att självständigt hantera uppgifter. Detta minskar ledtiderna, möjliggör att även lägre prioriterade projekt kan genomföras, och låter IT-avdelningen fokusera på kärnverksamheten.

En bild av kunden. Genom att anpassa Salesforce efter er verksamhet kan vi göra medarbetarnas vardag enklare och samla all information på ett och samma ställe trots att data finns på flera ställen.
Skalbarhet. Tillsammans skapar vi en skalbar plattform för tillväxt och ökad försäljning. Plattformen blir grunden för alla era kundnära aktiviteter och processer.
Effektivitet. Med Salesforce kan vi automatisera och digitalisera arbetsuppgifter som tar tid och är tråkiga att göra.

Produktfunktionaliteter i CRM

  • API integration:
    Ingår
  • Dashboard - Säljöversikt:
    Ingår
  • Digital signering :
    Ingår
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Integrerade säljprocesser:
    Ingår
  • Kalenderintegration & påminnelse:
    Ingår
  • Kontakt/ prospect hantering:
    Ingår
  • Lead score:
    Ingår
  • Leadgeneration via webben:
    Ingår
  • Offertkonfigurator/CPQ :
    Ingår
  • Pipe Management:
    Ingår
  • Påminnelse:
    Ingår
  • Ringa direkt från CRM:
    Ingår
  • Ringlistor:
    Ingår
  • Skapa dokument & avtal:
    Ingår
  • Skicka nyhetsbrev från CRM:
    Ingår
  • Sociala Media integration:
  • Spåra leads:
    Ingår
  • Säljprognoser & data:
    Ingår
  • Utbildning:
  • Återförsäljare:
    Ingår
  • API integration:
    Ingår
  • Dashboard - Säljöversikt:
    Ingår
  • Digital signering :
    Ingår
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Integrerade säljprocesser:
    Ingår
  • Kalenderintegration & påminnelse:
    Ingår
  • Kontakt/ prospect hantering:
    Ingår
  • Lead score:
    Ingår
  • Leadgeneration via webben:
    Ingår
  • Offertkonfigurator/CPQ :
    Ingår
  • Pipe Management:
    Ingår
  • Påminnelse:
    Ingår
  • Ringa direkt från CRM:
    Ingår
  • Ringlistor:
    Ingår
  • Skapa dokument & avtal:
    Går att lägga till
  • Skicka nyhetsbrev från CRM:
    Ingår
  • Sociala Media integration:
    Går att lägga till
  • Spåra leads:
    Ingår
  • Säljprognoser & data:
    Ingår
  • Utbildning:
  • Återförsäljare:

Produktfunktionaliteter i Ärendehanteringssystem

  • 360 vy (oneview i realtid):
    Ingår
  • Avvikelsehantering:
    Ingår
  • Chat support:
  • Delegera & återkoppling av delärenden:
    Ingår
  • Digitala formulär & självbetjäning:
    Ingår
  • Helpdesk-ärendehantering:
    Ingår
  • Integration med ERP/ CRM:
    Ingår
  • Inventarier:
  • Kundanpassa & modellera rapporter:
    Ingår
  • Kundtjänsthantering & support:
    Ingår
  • Kunskapsdatabas:
  • Mobilanpassad gränsnitt:
    Ingår
  • Service management:
    Ingår
  • Självbetjäningsportal:
    Ingår
  • SLA & eskalering:
    Ingår
  • Statistik & uppföljningsmodul:
    Ingår
  • Triggers:
    Ingår
  • Webhooks & API:
    Ingår
  • Ärende- & svarsmallar:
    Ingår
  • 360 vy (oneview i realtid):
    Ingår
  • Avvikelsehantering:
    Ingår
  • Chat support:
    Går att lägga till
  • Delegera & återkoppling av delärenden:
    Ingår
  • Digitala formulär & självbetjäning:
    Ingår
  • Helpdesk-ärendehantering:
    Ingår
  • Integration med ERP/ CRM:
    Ingår
  • Inventarier:
    Ingår
  • Kundanpassa & modellera rapporter:
    Ingår
  • Kundtjänsthantering & support:
    Ingår
  • Kunskapsdatabas:
    Ingår
  • Mobilanpassad gränsnitt:
    Ingår
  • Service management:
    Ingår
  • Självbetjäningsportal:
    Går att lägga till
  • SLA & eskalering:
    Ingår
  • Statistik & uppföljningsmodul:
    Ingår
  • Triggers:
    Ingår
  • Webhooks & API:
    Ingår
  • Ärende- & svarsmallar:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Jag har nyligen börjat använda Sweet Systems för vårt företags CRM-behov, och jag kan helhjärtat säga att det har revolutionerat vårt sätt att hantera kundrelationer. Deras användarvänliga gränssnitt har gjort det enkelt för vårt team att spåra, analysera och hantera kundinteraktioner på ett effektivt sätt.
Väldigt användarvänligt och smidigt. Känns modernt och enkelt att integrera med till andra system. Stort plus är Form Designer där vi själva kan skapa och redigera våra digitala formulär. Uppskattar dessutom support och personalen på Sweet väldigt mycket som alltid är tillmötesgående, snabba och hjälpsamma.

Nackdelar

Projektet kräver engagemang och att hela organisationen följer med systembytet. Upplärningen kräver att den interna organisationen medverkar.
Kan inte komma på någonting

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Enkelheten och proffsigheten i samarbetet. Projekten drivs på ett strukturerat, noggrant och lösningsorienterat sätt. Projektledare och utvecklare är noga med att sätta sig in i, och förstå, vår verksamhet och affärslogik.
Flexibiliteten i lösningar och möjlighet till utveckling av funktionalitet. Transparensen i ärenden och återspegling i rapporter och dashboards.

Nackdelar

Ibland svårt att veta hur man ska tillgodogöra sig ALL information.
Kan i bland bli utmaningar med att få alla att jobba i systemet men med engagemang så kan man lösa det mesta.

Sweet Systems

Sweet Systems AB

Salesforce

Releye