Membrain eller Zendesk
Företagsstorlek
- Mikroföretag (1-10):
- Småföretag (11-100):
- Medelstora företag (101-500):
- Storföretag (500+):
- Mikroföretag (1-10):
- Småföretag (11-100):
- Medelstora företag (101-500):
- Storföretag (500+):
Plattform
- Molntjänst:Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
- On-premises:Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
- Mobilapp:
- Molntjänst:Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
- On-premises:Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
- Mobilapp:
Prisinformation
- Gratis testperiod:
- Pris från:0-1790 SEK/anv/mån
- Prismodell modul:Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
- Prismodell abonnemang:Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
- Prismodell licens:En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
- Gratis testperiod:
- Pris från:$79/mån/användare
- Prismodell modul:Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
- Prismodell abonnemang:Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
- Prismodell licens:En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
Varför väljer företag er?
Membrain väljer man om man är ett företag som är intresserat av att verkligen förbättra sina säljprocesser, få ett effektivt säljteam och mätbarhet i det man spenderar sin tid på.
Membrain bygger på följande grundpelare:
Personlighet och skalbarhet
Låt dina säljprocesser få liv och skapa därmed skalbarhet i din säljorganisation. Få kontroll på all typ av försäljning i samma system, från prospektering till customer success.
Driv rätt beteenden
Identifiera och guida till rätt beteenden genom att göra stödmaterial tillgängligt för säljarna i rätt tid och i rätt del av säljprocessen.
Gör ditt säljteam till din konkurrensfördel
Säljare är inte födda till säljare, de skapas genom rätt stöd, coaching och träning. Ge dina säljare möjlighet att nå sin maximala prestanda med rätt verktyg.
Väx med varje affär
Lär av dina erfarenheter och utveckla din säljprocess kontinuerligt för en långsiktig förutsägbar tillväxt.
Membrain ska man välja om man värderar att ha en leverantör som ständigt utvecklar och utmanar, som lyssnar på kundernas önskemål och förstår vad som krävs för att lyckas skapa tillväxt.
Medan säljbranschen lägger miljarder på säljträning, kickoffer och mjukvaror som gör liten (eller ingen) skillnad i resultat, finns en liten minoritet av säljteam som i tysthet itererar sin säljprocess år efter år, för att ständigt ligga steget före konkurrenterna.
De har gått bortom antaganden, punktlösningar och säljtrender och istället gett sitt team en strukturerat säljmetod, utbildning, verktyg, coachning och ständigt lärande.
Skulle du inte vilja vara bland dem?
DET är varför man väljer Membrain.
Membrain är byggt för att hjälpa B2B företag att skapa tillväxt. Vi vet att en säljchef idag brottas med en mängd utmaningar, som i många fall går att lösa med rätt säljstöd.
Några av de behov som Membrain löser hos våra kunder idag:
- Hantering av pipeline
- Implementering och efterlevnad av säljprocess
- Onboarding av nya säljare
- Merförsäljning hos befintlig kund
- Kraftfulla analyser
- Kvalificering av prospects och affärsmöjligheter
- Omhändertagande av befintlig kund via Customer Success
Produktfunktionaliteter i Säljstödssystem
- Dashboard:Ingår
- E-post kampanjer:Ingår
- Kalenderintegration och påminnelser:Ingår
- Kontakt och prospect hantering:Ingår
- Pipe management:Ingår
- Skapa dokument och avtal:Ingår
- Statistik och rapporter:Ingår
- Säljprognoser:Ingår
- Dashboard:
- E-post kampanjer:Ingår
- Kalenderintegration och påminnelser:Ingår
- Kontakt och prospect hantering:Ingår
- Pipe management:Ingår
- Skapa dokument och avtal:
- Statistik och rapporter:Ingår
- Säljprognoser:
Produktfunktionaliteter i Customer Success system
- Automatiska analyser och rapporter:Ingår
- Automatiska Call to Actions:Ingår
- Customer 360:Ingår
- Customer Health Scores:Ingår
- Dashboard:Ingår
- Erbjuder egen Customer Success Manager:Ingår
- Integreringsmoduler:Går att lägga till
- Playbook:Ingår
- Räknar ut kundbortfallsrisk:Ingår
- Synkronisering med E-mail:Ingår
- Automatiska analyser och rapporter:
- Automatiska Call to Actions:
- Customer 360:
- Customer Health Scores:
- Dashboard:
- Erbjuder egen Customer Success Manager:
- Integreringsmoduler:
- Playbook:
- Räknar ut kundbortfallsrisk:
- Synkronisering med E-mail:
Omdömen
Samlat omdömesbetyg
Fördelar
Nackdelar
Tyvärr, inga omdömen än.