Timetjek
vs
Kontek Lön

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

offert

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Lönesystem

API integrationer
Automatisk beräkning av rörlig ersättning
Banköverföringsfil
Bemanningsplanering
Bokföringsunderlag i flera format
Dashboard
Digital lönespecifikation
Fakturahantering & underlag
Förmånshanteringen (bas)
Frånvarohantering
Hantering av flertal kollektivavtal
Hantering av personalhandboken
HR system
Importfil till ERP system
Lönerevision
Lönestatistik
Outsourcing av lön
Rapportgenerator
Rekryteringsfunktion
Reseräkninghantering
Schemaläggning
Semesterberäkning
Självservice
Skatteuträkningar
Tidrapportering
API integrationer
Automatisk beräkning av rörlig ersättning
Banköverföringsfil
Bemanningsplanering
Bokföringsunderlag i flera format
Dashboard
Digital lönespecifikation
Fakturahantering & underlag
Förmånshanteringen (bas)
Frånvarohantering
Hantering av flertal kollektivavtal
Hantering av personalhandboken
HR system
Importfil till ERP system
Lönerevision
Lönestatistik
Outsourcing av lön
Rapportgenerator
Rekryteringsfunktion
Reseräkninghantering
Schemaläggning
Semesterberäkning
Självservice
Skatteuträkningar
Tidrapportering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Digitalisering: Fördelarna är många när arbetstider registreras digital istället för manuellt på papper eller i Excel. Korrekt tidrapportering ger ett ärlig och lönsamt arbetsförhållande för både arbetsgivare och anställd.
  • Spara tid och pengar: När man samlar schema, tid och lön i ett system sparas mycket administration, men även kostnader när man undviker att ha flera system.
  • Smidiga integrationer: Med integrationer till b.la. Fortnox överförs bokföringsunderlag automatiskt. Eller via olika kassasystem hämtas försäljningsdata för ekonomiska verktyg vid schemaläggning och drickshantering.

Varför väljer man ert system?

☁ molnbaserat lönesystem

🔗 API:er ger goda integrationsmöjligheter med andra system

📊 gott stöd för rapportering till myndigheter

👑 flexibelt och anpassningsbart

🤝🏼 avtalsoberoende

📈 väl utbyggd rapportgenerator

👦🏼 användarvänligt

🦸‍♀️ personlig support

Varför väljer man er som leverantör?

  • Personlig relation & Support: Vi värnar högt om varje kund och erbjuder förstklassig support utan kompromisser.
  • Kontinuerliga uppdateringar: Vår produkt blir bara bättre och bättre. Vi lanserar nya funktioner på löpande band och arbetar outtröttligt för att leverera det våra kunder efterfrågar.
  • Kompetens och kvalité: Vi som jobbar med Timetjek brinner för utveckling och har en bred kompetens inom arbetsrätt och personalhantering. Vi säkerställer att vår produkt är "up to date" med kollektivavtal och lagstiftning. Detta så att du som användare ska med trygghet hantera din personal på rätt sätt.

Varför väljer man er som leverantör?

vår gedigna specialistkunskap inom Lön & HR

vår flexibilitet - som kund väljer du önskad tjänstenivå; från ett molntjänstavtal där du själv utför löneadministrationen till en komplett outsourcinglösning för hela löne- och HR-processen

systemportfölj i teknisk framkant; allt är webbaserat och möjliggör drift i molnet

goda integrationsmöjligheter med andra system

kompletta outsourcinglösningar för hela löneprocessen

vår personliga support

✅ kvalitetssäkrad utbildningsverksamhet.

Hör gärna av dig för demo och avstämning - fyll i kontaktformuläret eller slå oss en signal, 0372-890 00. ⭐Vi ser fram emot att höra från dig!⭐

Hur positionerar ni er på marknaden?

Timetjek är en pålitlig aktör på den svenska marknaden och har hjälpt företag över hela landet att spara både tid och pengar sedan 2018. Med fokus på att effektivisera personalhantering och erbjuda smarta funktioner skapar vi betydande värde för våra kunder, oavsett storlek.

Våra kunder sträcker sig från mindre verksamheter med ett par anställda till större organisationer med över 300 anställda, verksamma inom hotell och restaurang, serviceentreprenad, tillverkning, logistik och nöje. Timetjeks styrka ligger i vår flexibilitet och vårt personliga engagemang – vi bygger starka relationer för att anpassa lösningen efter varje kunds unika behov och leverera maximal nytta och upplevelse.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Kontek är ett ledande specialistbolag inom hantering av lön- och HR-processer.

Vi fortsätter inkludera smart teknik och erbjuder helt webbaserade lösningar oavsett vilken bransch du är verksam inom. Med Kontek väljer du som kund önskad tjänstenivå; från molntjänstavtal där du själv utför löneadministrationen till en komplett outsourcinglösning.

Vill du ha specialisthjälp kring HR-processerna är du också varmt välkommen att kontakta oss!

Vi på Kontek erbjuder lönehantering på tre sätt;

Du gör jobbet och administrerar lönearbetet med våra molnbaserade systemlösningar

Vi gör jobbet och tar hand om hela ditt företags lönehantering via våra flexibla outsourcinglösningar

Vi hjälps åt och du väljer själv vilka delar av lönehanteringen du vill sköta och vad du vill ha hjälp med

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Smart schemaläggning:

All personal schemaläggs så att rätt person är på rätt plats. Timetjek säkerställer även att personal schemaläggs med rätt arbetstid och att personalkostnaden är inom önskad budget. Vid justeringar, behövs endast ett fåtal klick och personalen är alltid uppdaterad.

Digital tidrapportering:

Personalens arbetstider rapporteras digitalt i en stämpelklocka. Vid lagrav av personalliggare från Skatteverket, ersätts den fysiska pappersboken och manuell renskrivning av tider är ett minne blott. Arbetstiderna kontrolleras så att personal varken jobbar för mycket eller för lite. Det går även att aktivera timbank för ökad flexibilitet och kostnadskontroll.

Korrekt lön:

Löner skapas med ett knapptryck efter rådande kollektivavtal eller svensk lag. Timetjek sammanställer rapporterade arbetstimmar, frånvaro- eller semesterregistreringar, OB-ersättning eller andra tillägg. Något som normalt kan ta flera timmar och svårt att få rätt på görs nu med ett knapptryck. Allt blir korrekt och inga externa konsulter eller system behövs. Vid godkännande skapas en betalfil till banken och kopia på lönesedel skickas till de anställda. Arbetsgivardeklaration laddas upp till Skatteverket och bokföringsunderlag skapas. Använder man Fortnox för bokföring går det att läsa in underlaget automatiskt.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vår kombination av att ha lönebranschens modernaste, helt webbaserade systemportfölj tillsammans med vår specialistkunskap inom Lön & HR och ett mycket flexibelt tjänsteutbud gör oss unika på marknaden.

⭐ Med Kontek väljer du som kund önskad tjänstenivå; från ett molntjänstavtal där du själv utför löneadministrationen till outsourcing av hela eller delar av lönearbetet. Och oavsett vilken tjänstenivå du väljer så kan du enkelt, vid behov, byta lösning hos oss utan att behöva byta system.

Omdömen

Baserat på 6 omdömen

Baserat på 22 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Smidigt och lätt arbetat system, snabb servis och svarar alltid när man har frågor.
Lätthanterligt och överskådligt personalsystem.
Systemet är lätt att använda och förstå. Gillar hjälpknapparna för vissa moment som finns där det också finns korta videos på hur man gör.
Det är användarvänligt.

Omdömen

Nackdelar

Än så länge har jag inget jag/vi inte gillar
När jag skulle göra arbetsgivarintyg kunde jag inte göra 2 separata, ett för tiden som timanställd och ett för tiden som fastanställd. Detta eftersom när tillsvidareanställningen övergick till behovsanställd ( personen skulle sluta för studier och jobba vid lov/helger) ändrade jag anställningen till tillfällig anställning. Kanske kunde jag gjort på annat sätt och fått ut 2 arbetsgivarintyg, men hittade inte lösningen just då, så ett gjorde jag i Time Tjek och det andra för hand.
Hade önskat att man kunde ha personalregistret öppen i en egen flik samtidigt som en lönekörning. Skulle önska manualer för hur man kan använda rapportgeneratorn på bästa sätt.
Rapportgeneratorn och information hur man skapar rapporter. Hade önskat att man kan ha löneberedning och tex personregistret öppet samtidigt. Det är mycket klickande

Timetjek

Timetjek

Läs mer om Timetjek

Kontek Lön

Kontek

Läs mer om Kontek Lön

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site