Kontek HRM Employee
vs
Timetjek
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
offert
-
Produktfunktionaliteter i Personalsystem
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
✔ Kontek HRM Employee underlättar personaladministrationen för hela organisationen
✔ Webbaserat HR-system som maximerar tillgängligheten
✔ Effektivt verktyg för arbetsledningen
✔ Goda integrationsmöjligheter mot andra system
✔ Anpassningsbart efter företagets behov
✔ Bra stöd för kompetensinventeringen av personalen
✔ Färdiga transaktioner – säkrare administration
✔ Bra stöd för on- resp. off boarding
✔ Användarvänligt
Varför väljer man ert system?
- Digitalisering: Fördelarna är många när arbetstider registreras digital istället för manuellt på papper eller i Excel. Korrekt tidrapportering ger ett ärlig och lönsamt arbetsförhållande för både arbetsgivare och anställd.
- Spara tid och pengar: När man samlar schema, tid och lön i ett system sparas mycket administration, men även kostnader när man undviker att ha flera system.
- Smidiga integrationer: Med integrationer till b.la. Fortnox överförs bokföringsunderlag automatiskt. Eller via olika kassasystem hämtas försäljningsdata för ekonomiska verktyg vid schemaläggning och drickshantering.
Varför väljer man er som leverantör?
- vår gedigna specialistkunskap inom löneområdet
- vår flexibilitet - som kund väljer du önskad tjänstenivå; från ett molntjänstavtal där du själv utför löneadministrationen till en komplett outsourcinglösning för hela löneprocessen
- systemportfölj i teknisk framkant; allt är webbaserat och möjliggör drift i molnet
- goda integrationsmöjligheter med andra system
- kompletta outsourcinglösningar för hela löneprocessen
- vi har en personlig support
- kvalitetssäkrad utbildningsverksamhet.
⭐Hör gärna av dig för fortsatt dialog kring hur vi kan hjälpa dig och ditt företag på bästa möjliga sätt!⭐
Varför väljer man er som leverantör?
- Personlig relation & Support: Vi värnar högt om varje kund och erbjuder förstklassig support utan kompromisser.
- Kontinuerliga uppdateringar: Vår produkt blir bara bättre och bättre. Vi lanserar nya funktioner på löpande band och arbetar outtröttligt för att leverera det våra kunder efterfrågar.
- Kompetens och kvalité: Vi som jobbar med Timetjek brinner för utveckling och har en bred kompetens inom arbetsrätt och personalhantering. Vi säkerställer att vår produkt är "up to date" med kollektivavtal och lagstiftning. Detta så att du som användare ska med trygghet hantera din personal på rätt sätt.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Kontek är ett ledande specialistbolag inom hantering av lön- och HR-processer.
Vi fortsätter inkludera smart teknik och erbjuder helt webbaserade lösningar oavsett vilken bransch du är verksam inom. Med Kontek väljer du som kund önskad tjänstenivå; från molntjänstavtal där du själv utför löneadministrationen till en komplett outsourcinglösning. Vill du ha specialisthjälp kring HR-processerna är du också varmt välkommen att kontakta oss!
Kontek erbjuder lönehantering på tre sätt;
Du gör jobbet och administrerar lönearbetet med våra molnbaserade systemlösningar
Vi gör jobbet och tar hand om hela ditt företags lönehantering via våra flexibla outsourcinglösningar
Vi hjälps åt och du väljer själv vilka delar av lönehanteringen du vill sköta och vad du vill ha hjälp med
Hur positionerar ni er på marknaden?
Timetjek är en pålitlig aktör på den svenska marknaden och har hjälpt företag över hela landet att spara både tid och pengar sedan 2018. Med fokus på att effektivisera personalhantering och erbjuda smarta funktioner skapar vi betydande värde för våra kunder, oavsett storlek.
Våra kunder sträcker sig från mindre verksamheter med ett par anställda till större organisationer med över 300 anställda, verksamma inom hotell och restaurang, serviceentreprenad, tillverkning, logistik och nöje. Timetjeks styrka ligger i vår flexibilitet och vårt personliga engagemang – vi bygger starka relationer för att anpassa lösningen efter varje kunds unika behov och leverera maximal nytta och upplevelse.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
HR-systemet Kontek HRM Employee ger dig goda möjligheter att utveckla din personal. Du kan hantera framtida, aktuella och historiska uppgifter gällande personal, anställning, lön och förmåner. Du kan kompetensinventera, hantera on- och offboarding få stöd få stöd för hela processen vid en lönerevision mm.
Med Konteks specialistkunskap och molntjänstlösningar står du väl rustad för framtiden. Vår drivkraft är att effektivisera, avlasta och utveckla.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Smart schemaläggning:
All personal schemaläggs så att rätt person är på rätt plats. Timetjek säkerställer även att personal schemaläggs med rätt arbetstid och att personalkostnaden är inom önskad budget. Vid justeringar, behövs endast ett fåtal klick och personalen är alltid uppdaterad.
Digital tidrapportering:
Personalens arbetstider rapporteras digitalt i en stämpelklocka. Vid lagrav av personalliggare från Skatteverket, ersätts den fysiska pappersboken och manuell renskrivning av tider är ett minne blott. Arbetstiderna kontrolleras så att personal varken jobbar för mycket eller för lite. Det går även att aktivera timbank för ökad flexibilitet och kostnadskontroll.
Korrekt lön:
Löner skapas med ett knapptryck efter rådande kollektivavtal eller svensk lag. Timetjek sammanställer rapporterade arbetstimmar, frånvaro- eller semesterregistreringar, OB-ersättning eller andra tillägg. Något som normalt kan ta flera timmar och svårt att få rätt på görs nu med ett knapptryck. Allt blir korrekt och inga externa konsulter eller system behövs. Vid godkännande skapas en betalfil till banken och kopia på lönesedel skickas till de anställda. Arbetsgivardeklaration laddas upp till Skatteverket och bokföringsunderlag skapas. Använder man Fortnox för bokföring går det att läsa in underlaget automatiskt.
Omdömen
Baserat på 16 omdömen
Baserat på 7 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen
Nackdelar
Tyvärr, ingen data än.