Acendy
vs
Geins

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

1198kr/mån

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

4500 sek ...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i E-handelsplattform

Analysverktyg
Anpassade produktrekommendationer
Automatisk marknadsföring
CMS/ publiceringsverktyg
Headless
Integration (CRM, affärssystem)
Koppla till externa marknadsplatser
Kundgrupper/ segmentering
Omnikanal funktionalitet
PIM funktionalitet
Plug-ins/ add-ons
Prislistor
SEO verktyg
Stafflade priser
Analysverktyg
Anpassade produktrekommendationer
Automatisk marknadsföring
CMS/ publiceringsverktyg
Headless
Integration (CRM, affärssystem)
Koppla till externa marknadsplatser
Kundgrupper/ segmentering
Omnikanal funktionalitet
PIM funktionalitet
Plug-ins/ add-ons
Prislistor
SEO verktyg
Stafflade priser

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

- Plattformen uppdateras löpande med de senaste funktionerna

- Smidigt att kombinera e-handel och fysisk handel

- Användarvänlig plattform

Varför väljer man ert system?

  • Oslagbar prestanda och byggt för höga ordertoppar och global e-handel.
  • Användarvänligt system.
  • Låg Total cost of ownership (kostnaden för allt ni behöver till er e-handel)
  • Täcker alla delar från produkthantering till innehåll och vidare till utleverans och returhantering.
  • Flexibla licensmodeller.
  • Inbyggd omnikanals-funktionalitet.
  • Välutvecklat PIM som hanterar även de mest komplexa produkterna.
  • Kraftfull kampanjhanterare.
  • Enkelt att integrera med andra system.

Varför väljer man er som leverantör?

- Med allt under samma tak - marknadsföringsteam, fraktavtal, transportadministration, support på svenska och mycket mer

- Vi hjälper dig igång med externa kopplingar

- Kassasystem ingår

Varför väljer man er som leverantör?

  • Trygg och strategisk partner: Vi erbjuder alltifrån strategisk rådgivning till kunskapsdelande från partners i vårt nätverk.
  • Stor vana av att jobba med alltifrån mindre kunder till större enterprise-bolag: Vi vet vad som behöver göras, och i vilken ordning saker bör ske.
  • Vi kommer aldrig låsa in er i ett system: Med Geins är ni fria att jobba med vilka partners ni vill.
  • Support via chat, mail och telefon: Vi är några klick bort och har dessutom jour-bemanning.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Som en lokal partner hjälper vi dig som kund längs hela resan, med allt ifrån en ordentlig onboarding till hjälp med synlighet och konvertering längs vägen. Det ska vara tryggt och enkelt att lyckas med handel!

Hur positionerar ni er på marknaden?

Geins är e-handelsplattformen som gör att allt kring den digitala handeln känns enkel. Via sitt produktbud erbjuder Geins en helhetslösning för alltifrån mindre e-handlare till stora enterprise-bolag med globala ambitioner. I det stora hela så är Geins en trygg och lyhörd partner som finns där för sina kunder och hela tiden utvecklar både teknik och funktionalitet som redan nu ligger långt för sina konkurrenter.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vi vet vilka utmaningar du som kund ställs inför och kan med erfarenhet och intern kompetens hjälpa dig med hela processen, så att du slipper vara en mellanhand. Du får tid över till att utveckla affären!

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Geins är en av få plattformar på marknaden som erbjuder användare möjligheten att kunna ha allting för sin e-handel på ett och samma ställe. Det i kombination med en headless-arkitektur gör att e-handlare och varumärken kan välja hur de vill designa sina kundupplevelser fullt ut utan några som helst begränsningar. Utöver själva produkten erbjuder även Geins tillsammans med sina partners både design & strategiska tjänster för vidareutveckling av e-handelskanalen.

  • Plattformen skalar fullt ut med er försäljning.
  • Möjlighet till att göra varje marknad till er lokala marknad.
  • Ni har full kontroll på var och när ni möter era kunder med era produkter tack vare omni-funktionaliteten.
  • Integrerat med de system ni vill komplettera med.
  • Flera delar i systemet automatiserar delar av utleveransflödet.
  • Enkelt att både hantera produkter i batch och större kampanjer.
  • Kraftfullt PIM som hanterar även de mest komplexa produkterna.

Omdömen

Baserat på 1 omdömen

Baserat på 3 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Intresset och engagemanget i både vår affär men även de värdefulla tipsen längs on-boardingen. Förmågan av WGR att se våra utmaningar och känslan av hur vi tillsammans jobbat fram för oss den bästa lösningen.
Systemet är lättarbetat och flexibelt. Vi har en hel del produkter men är ett litet team och vi kan enkelt administrera många produkter. Vi kan både göra inleveranser, utleveranser och hantera produterna i samma system, behöver ingen separat lagersystem eller webbsystem för att hantera webbsidan, även returer kan man göra i systemet och pengar går tillbaka till kunden utan att behöva logga in i andra system. Det är bra att det är snabbt och effektivt när vi är en liten organisation.
Trots att systemet är kraftfullt med alla moduler så är det förvånansvärt lättanvänt. Vi har flera avdelningar som kan samsas och jobba tätt tillsammans. PIM:et, kampanjhanteraren och att man lätt kan navigera flera marknader i en och samma uppsättning är guld värt.

Omdömen

Nackdelar

Denna är svår att svara på då jag tycker att detta gått långt över vår förväntan.
Det hade varit skönt om systemet skickade nyhetsbrev men för det behöver man använda en extern tjänst, den är kopplad och automatisk men man behöver logga in i den.
Det tog en stund innan man förstod hur mycket man kunde modifiera sina produkter. Men efter ett tag kom vi in i det.

Acendy

WGR E-handel

Läs mer om Acendy

Geins

Carismar Software

Läs mer om Geins

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site