Agda PS
vs
Timetjek

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Lönesystem

API integrationer
Automatisk beräkning av rörlig ersättning
Banköverföringsfil
Bemanningsplanering
Bokföringsunderlag i flera format
Dashboard
Digital lönespecifikation
Fakturahantering & underlag
Förmånshanteringen (bas)
Frånvarohantering
Hantering av flertal kollektivavtal
Hantering av personalhandboken
HR system
Importfil till ERP system
Lönerevision
Lönestatistik
Outsourcing av lön
Rapportgenerator
Rekryteringsfunktion
Reseräkninghantering
Schemaläggning
Semesterberäkning
Självservice
Skatteuträkningar
Tidrapportering
API integrationer
Automatisk beräkning av rörlig ersättning
Banköverföringsfil
Bemanningsplanering
Bokföringsunderlag i flera format
Dashboard
Digital lönespecifikation
Fakturahantering & underlag
Förmånshanteringen (bas)
Frånvarohantering
Hantering av flertal kollektivavtal
Hantering av personalhandboken
HR system
Importfil till ERP system
Lönerevision
Lönestatistik
Outsourcing av lön
Rapportgenerator
Rekryteringsfunktion
Reseräkninghantering
Schemaläggning
Semesterberäkning
Självservice
Skatteuträkningar
Tidrapportering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Användarvänlig, flexibel och säker lönehantering.
  • Automatiserade arbetsflöden och effektiva processer.
  • Smidiga integrationer och möjligheter att växa med företaget.

Varför väljer man ert system?

  • Digitalisering: Fördelarna är många när arbetstider registreras digital istället för manuellt på papper eller i Excel. Korrekt tidrapportering ger ett ärlig och lönsamt arbetsförhållande för både arbetsgivare och anställd.
  • Spara tid och pengar: När man samlar schema, tid och lön i ett system sparas mycket administration, men även kostnader när man undviker att ha flera system.
  • Smidiga integrationer: Med integrationer till b.la. Fortnox överförs bokföringsunderlag automatiskt. Eller via olika kassasystem hämtas försäljningsdata för ekonomiska verktyg vid schemaläggning och drickshantering.

Varför väljer man er som leverantör?

  • 40 års erfarenhet och ständig produktutveckling för en enklare vardag.
  • Kvalitetssäkrad och automatiserad funktionalitet inom lön, HR, schemaläggning och bemanning.
  • En pålitlig partner för företag som vill digitalisera sina löneprocesser.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Personlig relation & Support: Vi värnar högt om varje kund och erbjuder förstklassig support utan kompromisser.
  • Kontinuerliga uppdateringar: Vår produkt blir bara bättre och bättre. Vi lanserar nya funktioner på löpande band och arbetar outtröttligt för att leverera det våra kunder efterfrågar.
  • Kompetens och kvalité: Vi som jobbar med Timetjek brinner för utveckling och har en bred kompetens inom arbetsrätt och personalhantering. Vi säkerställer att vår produkt är "up to date" med kollektivavtal och lagstiftning. Detta så att du som användare ska med trygghet hantera din personal på rätt sätt.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi riktar oss mot privata företag och organisationer med 50 anställda och uppåt. Med kapacitet att hantera 450 kollektivavtal, är vårt lönesystem anpassat för de flesta branscher.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Timetjek är en pålitlig aktör på den svenska marknaden och har hjälpt företag över hela landet att spara både tid och pengar sedan 2018. Med fokus på att effektivisera personalhantering och erbjuda smarta funktioner skapar vi betydande värde för våra kunder, oavsett storlek.

Våra kunder sträcker sig från mindre verksamheter med ett par anställda till större organisationer med över 300 anställda, verksamma inom hotell och restaurang, serviceentreprenad, tillverkning, logistik och nöje. Timetjeks styrka ligger i vår flexibilitet och vårt personliga engagemang – vi bygger starka relationer för att anpassa lösningen efter varje kunds unika behov och leverera maximal nytta och upplevelse.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vi tar hand om tekniken så att du kan fokusera på kärnverksamheten. Allt för lön finns samlat i ett system, utan extra licenskostnader. Du får även tillgång till vår aktiva kund-community för att dela erfarenheter med andra användare.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Smart schemaläggning:

All personal schemaläggs så att rätt person är på rätt plats. Timetjek säkerställer även att personal schemaläggs med rätt arbetstid och att personalkostnaden är inom önskad budget. Vid justeringar, behövs endast ett fåtal klick och personalen är alltid uppdaterad.

Digital tidrapportering:

Personalens arbetstider rapporteras digitalt i en stämpelklocka. Vid lagrav av personalliggare från Skatteverket, ersätts den fysiska pappersboken och manuell renskrivning av tider är ett minne blott. Arbetstiderna kontrolleras så att personal varken jobbar för mycket eller för lite. Det går även att aktivera timbank för ökad flexibilitet och kostnadskontroll.

Korrekt lön:

Löner skapas med ett knapptryck efter rådande kollektivavtal eller svensk lag. Timetjek sammanställer rapporterade arbetstimmar, frånvaro- eller semesterregistreringar, OB-ersättning eller andra tillägg. Något som normalt kan ta flera timmar och svårt att få rätt på görs nu med ett knapptryck. Allt blir korrekt och inga externa konsulter eller system behövs. Vid godkännande skapas en betalfil till banken och kopia på lönesedel skickas till de anställda. Arbetsgivardeklaration laddas upp till Skatteverket och bokföringsunderlag skapas. Använder man Fortnox för bokföring går det att läsa in underlaget automatiskt.

Omdömen

Baserat på 15 omdömen

Baserat på 7 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Att AGDA har en stor kapacitet för lösningar för den villige att lära sig och den kreative. Man kan skapa uppsättningar och rapportpaket enligt eget önskemål. Det är som ett legobygge och begränsningarna finns ofta hos individen. Brukar säga att AGDA är "Rolls - Royce" när det gäller lönesystem.
Flexibilitet att bygga formler och automat konteringar
Vi tycker det är en otroligt smidig personalplanering, både för oss som företag och våra anställda. Ger ett bra överblick i både personalplanering och personalkostnad. Lätt och använderevänligt!
Skulle nog säga användarvänligheten samt servicenivån är det som jag tycker utmärker sig

Omdömen

Nackdelar

När det gäller själva systemet så önskar jag att bokföringsmodulen var bättre sammankopplad med lönetransaktionsmodulen. Skulle kunna utvecklas och användas för t ex lite mer komplexa analysmetoder för controlling på ett företag. Detta är inget jag "ogillar" hos AGDA men för att bli bra på systemet och nyttja det fullt ut behöver individen intresse för system och problemlösningar. Upplever att många löneadministratörer som säger att AGDA är ett dåligt system, är individer som egentligen inte tycker om att lära sig system och lösa mer komplexa lösningar. Därför passar AGDA individer med högre kompetens - men med rätt förare får du ut mycket mer av detta system än de flesta andra.
Ställa tid för publicering av Lönebesked
Vi har inte hittat ngt!
Har inte haft något negativt o säga om Timetjek

Tyvärr, ingen data än.

Agda PS

Visma Enterprise AB

Läs mer om Agda PS

Timetjek

Timetjek

Läs mer om Timetjek

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site