3 tips på vad du skall kräva av ditt arbetsordersystem

N

Nicolas Zavala

2021-02-19

3 tips på vad du skall kräva av ditt arbetsordersystem

3-tips-krava-av-arbetsordersystem.png

Behöver du hjälp att välja system?

Starta guiden

På jakt efter ett system för arbetsordrar, som ska minska pappersarbetet och optimera hela arbetsprocessen för alla som är involverade i ett projekt eller arbete? Dags att välja ett arbetsordersystem, som effektiviserar arbetet för alla som jobbar med ett visst uppdrag.

Här kommer tre tips på vad du skall kräva av ditt nya system:

Det ska spara tid

Visst kan det låta som det mest självklara, men ert nya system ska reducera ALL oro, stress och onödigt arbete. Alla tidstjuvar ska kunna plockas bort, tack vare ett arbetsordersystem som är både smidigt och enkelt att använda. Att spara tid betyder att spara pengar, vilket är något som alla företag eftersträvar. Här gäller det att kräva att det nya systemet erbjuder en smart överblick över alla bitar i projektet, så att alla lätt kan förstå status på uppgifterna; vad som har utförts, hur mycket tid det tog och hur mycket det kostade.

Kräv en mobilapp

Framtiden är digital, det vet vi alla. Att därför endast ha ett arbetsordersystem på datorn är att sikta för lågt. Kräv istället att systemet ska finnas som en mobil lösning. Detta är givetvis mer viktigt för ett företag där personalen alltid befinner sig ute på fältet. Appen eller mobillösningen gör att er personal enkelt kan ha kontoret med sig var de än befinner sig, och kan hantera sina uppgifter och ordrar på plats. Här finns ofta möjlighet att med hjälp av gps kunna visa var arbetet har utförts.

Kan integreras med andra system

Kräv ett gränssnitt som enkelt kan integreras med era andra system, som exempelvis ert affärssystem eller lönesystem. Det här gör det så mycket lättare att komma igång med det nya arbetsordersystemet, så att ni kan fortsätta jobba effektivt i de befintliga systemen som företaget har. På marknaden finns leverantörer som smidigt kan hjälpa er med de integrationer ni behöver.

Vi på BusinessWith listar och hjälper er att jämföra de system för arbetsordrar som finns på den svenska marknaden idag! Ta hjälp av vår jämförelsetjänst för att hitta det system som passar just er.

Har du några frågor eller behöver hjälp med ditt systemval? Välkommen att kontakta nicolas.zavala@businesswith.se

5 tips på hur du lyckas med din medarbetarundersökning och pulsmätning

5 tips på hur du lyckas med din medarbetarundersökning och pulsmätning

Grattis! Du har alltså bestämt dig för att göra en medarbetarundersökning – eller bli ännu bättre på det. Det är ett steg som visar att du som arbetsgivare faktiskt bryr dig om medarbetarengagemanget och tror på att nöjda medarbetare leder till bättre produktivitet, vilket i sin tur gynnar affärsresultaten. Men hur ser man till att göra rätt sorts medarbetarenkäter, alltså att man ställer rätt sorts frågor? Kanske vill du göra pulsmätningar av status ”här och nu” ännu oftare, för att säkerställa att verksamheten går i önskvärd riktning? Valet är ditt.

Pulsmätningar

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site