Vad är SugarCRM?
Med SugarCRM får marknadsförings-, sälj- och kundtjänstteam äntligen en tydlig bild av varje enskild kund vilket hjälper affärsverksamheter att nå nya nivåer inom resultat och prognostisering. Sugar är CRM-plattformen som gör svåra saker enklare.
Tusentals företag i fler än 120 länder använder Sugar för att åstadkomma en högupplöst kundupplevelse genom att låta plattformen göra jobbet. Sugar har sitt huvudkontor i Silicon Valley och stöds av Accel-KKR. Mer information om SugarCRM finns på: www.sugarcrm.com.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500+
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Språk
På vilka språk finns systemet?
SV
DA
NO
FI
EN
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
Global
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
ca 1390kr/mån/anv
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om SugarCRM
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Helt ok CRM
Säljare•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
Januari 2022
Vad gillar du mest?
Jag får bra koll på affärsmöjligheter
Vad gillar du minst?
Det är inte det roligaste systemet att jobba i
Vilka affärskritiska problem upplever du att SugarCRM löser?
Kontroll
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Inte bara ett CRM längre. Nu är det för hela vår verksamhet.
CRM Analytiker•
Medelstort företag (101-500)•
Verifierad person•
Sverige•
December 2021
Vad gillar du mest?
Bytet till Sugar Sell och ännu mer Sugar Serve har tillåtit oss att helt ändra hur vi använder vårt CRM. Nu har vi en databas som vi kan ta fram rapporter från och allokera processer till. Serve med CJP och BPM tillåter en strategisk process med automatiserade steg som behöver följas för att kunna nå nästa steg. Det innebär att viktiga steg inte missas. För användaren är det strömlinjeformat och användarvänligt dessutom. Bra jobbat!
Vad gillar du minst?
De dynamiska rapporterna behöver fler alternativ för grafer. Jag saknar även detaljerade år-till-år rapporter.
Vilka affärskritiska problem upplever du att SugarCRM löser?
Enormt stora vinster i: Tid, effektivitet och att behålla integriteten av data och processer. Automatiseringen av manuella uppgifter där det är möjligt och att göra allt detta praktiskt och transparent i rapporterna jag får ut från systemet.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Tillförlitlig Sugar Serve Recension
Tekniker•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
December 2021
Vad gillar du mest?
Lättanvänt. Att navigera är superenkelt. Användargränssnittet är trevligt. Supporten är fantastisk. Jag tycker om deras Dashboard.
Vad gillar du minst?
Vissa plugins funkar inte så bra. Speciellt tredjeparts plugins. Kostnaden för att komma igång är ganska hög. Det är inte så anpassningsbart, men det finns å andra sidan många features. Ibland kan det lagga lite och ta tid att ladda. Supporten är långsam ibland, men de försöker ändå lösa problemen.
Vilka affärskritiska problem upplever du att SugarCRM löser?
Sugar Serve är ett verktyg som har hjälpt oss automatisera vår kundsupport. Vi har möjlighet att skala upp väldigt snabbt och förbättra vår effektivitet vilket skapar en bättre relation med våra kunder. Det är väldigt kostnadseffektivt totalt sett och har hjälpt oss att nå fler kunder inom rätt tidsram.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Jobbar du
för detta bolaget?
Läs om hur du uppdatera informationen här
SugarCRM förekommer inom följande kategorier
SugarCRM produktfunktionaliteter
CRM
API integration
Dashboard - Säljöversikt
E-post kampanjer
Kalenderintegration & påminnelse
Kontakt/ prospect hantering
Lead score
Leadgeneration via webben
Pipe Management
Påminnelse
Ringa direkt från CRM
Ringlistor
Skapa dokument & avtal
Skicka nyhetsbrev från CRM
Sociala Media integration
Spåra leads
Säljprognoser & data
Utbildning
Marknadsföringsverktyg
Analys & rapporter
Analys av aktiva kunder & prospekt
Automatiserad annonsering
Automatiserade flöden
Dashboard
Designmallar
E-mail marknadsföring
Fysisk reklam
Koppling till sociala medier
Landningssida
Lead Management
Lead score
Lämnad varukorg
Marknadsrapporter
Mobil-marknadsföring
Personanpassad kommunikation
Schemalägga händelser
Segmentera flöden
Skapa formulär
Skapa kampanjer
Smarta rekommendationer
Smarta rekommendationer/ AI
Sociala media
Split testing/ A-B
Undvika spamfilter
Verktyg för att bygga hemsida
Webhook
Website Monitoring
Ärendehanteringssystem
360 vy (oneview i realtid)
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API
Ärende- & svarsmallar
Kundservicesystem
Hanteringstid
Livechat
Prioriteringsfunktion
Sentimentanalys
Självhjälp
Smart arbetsfördelning
Standardsvar
Statistik och Rapporter
Telefon
Tickets
Ärendestatus
Passar detta
systemet mig?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.