HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Epassi Sverige

Epassi Sverige

Epassi

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Testa systemguiden

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Vad är Epassi Sverige?

EPassi är marknadens smidigaste system för betalning, administration och uppföljning av aktiviteter inom friskvårdsbidraget. Vi vet att friska medarbetare ger framgångsrika verksamheter, men krånglig hantering och otydligt friskvårdsutbud gör att alltför få utnyttjar sina friskvårdsbidrag. Fördelar för er som arbetsgivare: Minimal administration av friskvårdsbidraget. Verktyget bidrar starkt till ett högre nyttjande av bidraget. Många av våra kunder har sett nyttjandet av bidraget öka från 30% till uppemot 90%. Enkelt att följa statistik över nyttjandet. Epassi kommunicerar regelbundet inspiration till era med medarbetare. Fördelar för medarbetaren: Enkelt att använda friskvårdsbidraget, endast legitimation krävs. Medarbetaren slipper göra egna utlägg och ligga ute med pengar. Över 9000 friskvårdspartners att välja bland runtom i hela Sverige.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

SaaS / egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVEN

Hantera administration av friskvårdsbidraget

JANEJ

Statistik av friskvårdsbidraget

JANEJ

Beställa via mobilen

Kan man beställa friskvårdsaktivitet direkt i mobilen?
JANEJ

Utbud av friskvårdsleverantörer

Saknar information

Recensioner & Omdömen om Epassi Sverige

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

1.855

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Ingenting

Inte nöjd någonstans

ArbetstagareStort företagVerifierad personJanuari 2023

Vad gillar du mest?

Ingenting

Vad gillar du minst?

Det går inte att få ut bidraget med kvitto från anslutna leverantörer. Systemet för att registrera kvitton från icke anslutna leverantörer är under all kritik. När du väl har tagit dig igenom att få in ett kvitto i systemet (en process på 15 minuter) så får du till svar att leverantören är "ANSLUTEN" till epassi och därför kan du INTE få ut pengar. Hur DUMT som helst och mycket begränsande. Kundtjänsten svarade snabbt men ursäktade inte helt helhjärtat detta. Varenda beståndsdel av hemsidan och appen fungerar UNDER all kritik. Kartfunktionen till exempel, där du ska kunna hitta anslutna leverantörer (just det, dom som du INTE kan registrera kvitton från), funkar inte alls. Är så trött på epassi att jag funderar på att byta jobb.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Inga för arbetstagaren.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Hur nöjd är du överlag?

Kass för leverantörer, ingen kvittohantering, oproffsig support

LeverantörMedelstort företagVerifierad personNovember 2022

Vad gillar du mest?

Inget

Vad gillar du minst?

Begränsat att Epassi inte tar emot kvitton av anslutna leverantörer och att kvittofunktionen dessutom måste väljas till i avtalet av arbetsgivare (enligt Epassis support), annars kan friskvårdsbidraget hos icke anslutna leverantörer inte utnyttjas alls. Supporten svarar oproffsigt och tar cirka 4 veckor på sig, de innehåller en bra del av intäkterna som motiveras med merförsäljning via deras portal, men mina kunder som använder Epassi kommer till 99% via min egen marknadsföring. De kunder vi har fått från Epassi de senaste 5-10 åren kan räknas på en hand. Utöver det har jag haft strul med felaktiga utbetalningar och en del andra tekniska problem, så det som de påstår att det ska vara smidigare och enklare har för min del varit raka motsatsen. Skulle ur ett leverantörsperspektiv starkt rekommendera Benify som är mycket mer flexibel med kvittohantering etc. Kan inte uttala mig om Wellnet, då jag inte känner till det än.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Saknar flexibilitet

HR Stort företagVerifierad personDecember 2020

Vad gillar du minst?

Att om en anställd hittar ett bra erbjudande för ett medlemskap på gym och det gymmet finns i Actiways utbud kan den anställde inte ta det billigare alternativet utan måste köpa det av Actiway. Att anställda som använt sig friskvårdsbidrag under december inte kan använda sig av innevarande års friskvårdbidrag. På Benify är detta ok. Kvittona skickades i början på januari.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Det klassiska med att ha koll på friskvårdsbidragsanvändningen och hantering av köp och kvitton.

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Epassi Sverige förekommer inom följande kategorier

Epassi Sverige produktfunktionaliteter

Friskvårdsportal

Ingår

Ingår

Attest

Ingår

Beställa via mobilen

Ingår

Digitala kvitton

Ingår

Hanterar administration av friskvårdsbidrag

Ingår

Löneavdrag

Ingår

Privat sjukvård

Ingår

Rabatter på friskvård

Ingår

Statistik av friskvårdsaktivitet

Ingår

Om Epassi

Epassi är det digitala hälsoföretaget med marknadens smidigaste system för betalning, administration och uppföljning av friskvårdsbidraget, med hundratals kunder och över 600 000 användare i alla sektorer. Den helt unika lösningen aktiverar fler medarbetare till ett friskare liv och hjälper dig som HR-ledare maxa både organisationens hälsa och arbetsgivarvarumärke.

Jobbar du för detta bolaget?

Läs om hur du uppdatera informationen här