Summera Support
vs
Sweet Systems

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

695 kr/mån

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API
360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API

Produktfunktionaliteter i Fältservice

Artikelregister med priser
Avtalshantering
Checklista
Dashboard & lönsamhetsanalys
Digital signering
Dispatch
Dokumenthantering
GDPR-stöd
GPS-stöd
Integration lönesystem/ bokföring
Kundportal - tillgång till projektstatus
Logga materialförbrukning
Offertverktyg
Projektkopplad utläggsregistrering
Schemaläggning
Tidrapportering
Artikelregister med priser
Avtalshantering
Checklista
Dashboard & lönsamhetsanalys
Digital signering
Dispatch
Dokumenthantering
GDPR-stöd
GPS-stöd
Integration lönesystem/ bokföring
Kundportal - tillgång till projektstatus
Logga materialförbrukning
Offertverktyg
Projektkopplad utläggsregistrering
Schemaläggning
Tidrapportering

Produktfunktionaliteter i Kundservicesystem

Ärendestatus
Hanteringstid
Livechat
Prioriteringsfunktion
Sentimentanalys
Självhjälp
Smart arbetsfördelning
Standardsvar
Statistik och Rapporter
Telefon
Tickets
Ärendestatus
Hanteringstid
Livechat
Prioriteringsfunktion
Sentimentanalys
Självhjälp
Smart arbetsfördelning
Standardsvar
Statistik och Rapporter
Telefon
Tickets

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Enkelt att använda med minimalt utbildningsbehov
  • Skräddarsytt för olika arbetsmetoder och branscher, vilket ger användarna en trygghet

Varför väljer man ert system?

Sweet CRM: Optimera och förbättra produktiviteten med lätthet med Sweet CRM. Automatisera dina verksamhetsprocesser smidigt och enkelt.

Sweet Forms: Onlineverktyget där du skapar och publicerar digitala och automatiserade formulär på nolltid, på ett säkert och enkelt sätt.

Sweet Automation: Enkla och kraftfulla automatiseringar för datadrivna beslut och ökad effektivitet, där du bestämmer reglerna.

Sweet Performance: Mät prestanda och nyckeltal med Sweets lättanvända dashboards där allt faller på plats.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Snabbt att komma igång utan krångel
  • Lyssnar och tillgodoser kundens behov
  • Bra och snabb support

Varför väljer man er som leverantör?

1. Sweet Systems är den svenska aktören som finns med längs vägen och med sin breda erfarenhet har en god insikt i hur verksamheter skiljer sig åt och att förståelse för processerna är nyckeln till en lyckad implementering.

2. Enkelt är grundstenen i våra verktyg som inte kräver stora utvecklingsprocesser och gör det möjligt för verksamheterna att själva konfigurera våra lösningar efter behovens utveckling vilket skapar förutsättningarna för att kunna skala upp utan långa ledtider.

3. Vi växer med våra kunder i fokus och med oss som leverantör är man en del i utvecklingen frammåt och möts utav ett engagerat team som är tillmötesgående och supporten man behöver är alltid nära till hands.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Konkurrenskraftig prissättning, driftsäkert och lättanvänt.

Vi är snabba på bollen och siktar alltid på att hitta den bästa lösningen för er. Med oss som leverantör slipper ni långa projektplaner för att komma igång eller få ändringar implementerade.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Som Sveriges innovativa aktör, ser Sweet till att förenkla och förbättra din kundresa. Genom att sammanföra alla delar av ditt företag – från sälj till support – skapar vi en integrerad och effektiv lösning som resulterar i nöjda kunder. Med en särskild betoning på automatisering av kundprocesser och personliga relationer, blir vi mer än bara en leverantör; vi blir din samarbetspartner. En partner som stöttar och växer med dig genom varje utmaning och framgång.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Summera Support ser till att inga ärenden hamnar mellan stolarna och er personal har alltid en tydlig bild över ärenden som ska utföras. Få en bra överblick av hela kedjan från start av ett ärende till slutrapportering och statistik (koppla på fakturering av ärenden via våra kopplingar till Visma och Fortnox).

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

1. Genom att digitalisera och automatisera verksamhetens processer minskar våra lösningar riskerna för ärenden som glöms bort eller går förlorade. Denna automatisering eliminerar manuella misstag och säkerställer att alla aktiviteter hanteras effektivt.

2. Med vår lösning får kunderna en fullständig överblick som gör det enklare att visualisera, utvärdera och handla. Detta bidrar till att identifiera och minska tidstjuvar och flaskhalsar som tidigare kan ha gått obemärkta.

3. Vi förstår att digitalisering och automatisering kan vara tidskrävande och belasta utvecklingsavdelningen. Därför erbjuder vi "low code"-verktyg som tillåter verksamhetspersonal att självständigt hantera uppgifter. Detta minskar ledtiderna, möjliggör att även lägre prioriterade projekt kan genomföras, och låter IT-avdelningen fokusera på kärnverksamheten.

Omdömen

Baserat på 13 omdömen

Baserat på 7 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Enkelt och självinstruerande samt snabb support
Den enkla men ändå funktionella layouten och funktionen .
Att ni har en öppen och flexibel plattform möjliggör utveckling utifrån specifika önskemål, utan att vara begränsad för mycket av fasta ramar eller förutbestämda funktioner.
Väldigt användarvänligt och smidigt. Känns modernt och enkelt att integrera med till andra system. Stort plus är Form Designer där vi själva kan skapa och redigera våra digitala formulär. Uppskattar dessutom support och personalen på Sweet väldigt mycket som alltid är tillmötesgående, snabba och hjälpsamma.

Omdömen

Nackdelar

Att det saknas möjlighet att bifoga filer till adresser/objekt
Med många kunder/användare blir det i vissa moment lite oövergripligt.
Utmaningar med att hålla tidsplaner och det är långa ledtider vilket skapar onödiga förseningar och ineffektivitet i processen.
Projektet kräver engagemang och att hela organisationen följer med systembytet. Upplärningen kräver att den interna organisationen medverkar.

Summera Support

Summera Support

Läs mer om Summera Support

Sweet Systems

Sweet Systems AB

Läs mer om Sweet Systems

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site