HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Akita eller STAMP

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Get Started for $99/month
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Resultat - Vår typkund ser en reduktion av churn rate på 40%+ och en utökning av merförsäljning på över 35% inom det första året med Akita.
  • Produkt - Vi har skapat en kärnprodukt som är extremt kraftfull och flexibel, med specifika funktioner för Customer Success som gör dina CSM’s supereffektiva. Är vi klara…? Nej! Vi utvecklar konstant vår produkt och vi vill ha Dig ombord för att guida oss att bygga en ännu bättre lösning.
  • Kostnad - Vi tror inte att teknologin bakom Customer Success behöver vara dyr och svår att implementera, tvärtom. Vår filosofi är att leverera en game-changer inom Customer Success teknologin som ger omedelbar effekt till vettiga priser.
Tyvärr, ingen data än.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Geografisk placering. Akita grundades och är baserat i EU, med medarbetare i sverige så vi är på plats och redo att hjälpa till om det behövs. Vi tycker det är jätteroligt att åka på besök hos våra kunder, du bestämmer när och vart så tar vi med fikat!
  • Kundfokus. Alla påstår att de är kundfokuserade men vi är ett Customer Success företag, kundfokus är i vårt DNA! Vi stoltserar med att leverera superb support och guidning till våra kunder, snabbt som blixten.
Tyvärr, ingen data än.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
  • Reducera takten av kundbortfall (churn rate) med 40%+ inom 6 månader
  • Merförsäljning/kund med 35%+ inom 1 år
  • Utöka antal kunder per Customer Success Manager x3
  • Utöka Net Recurring Revenue (NRR) med 2% i snitt på 1 år
Tyvärr, ingen data än.

Produktfunktionaliteter i Customer Success system

  • Automatiska analyser och rapporter:
    Ingår
  • Automatiska Call to Actions:
    Ingår
  • Customer 360:
    Ingår
  • Customer Health Scores:
    Ingår
  • Dashboard:
    Ingår
  • Erbjuder egen Customer Success Manager:
    Ingår
  • Integreringsmoduler:
    Ingår
  • Playbook:
    Ingår
  • Räknar ut kundbortfallsrisk:
    Ingår
  • Synkronisering med E-mail:
    Ingår
  • Automatiska analyser och rapporter:
    Ingår
  • Automatiska Call to Actions:
    Ingår
  • Customer 360:
    Ingår
  • Customer Health Scores:
    Ingår
  • Dashboard:
    Ingår
  • Erbjuder egen Customer Success Manager:
  • Integreringsmoduler:
    Ingår
  • Playbook:
    Ingår
  • Räknar ut kundbortfallsrisk:
    Ingår
  • Synkronisering med E-mail:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Vi har många kunder men få Customer Success Managers som tar hand om dem. Den största fördelen med Akita för mig som chef är att jag närsomhelst kan se statusinformation för en specifik kund, i realtid. Jag kan till exempel se rörelse i MMR, eller nyligen tillagda aktiviteter från våra CSMs. Samtidigt kan jag få en övergripande bild av kundsegmenten genom Dashboard-funktionen för att se vilka segment som växer och vilka som har problem innan jag gör en mer ingående analys. Andra funktioner, såsom Playbooks, har hjälpt oss att automatisera många processer som vi förut utförde manuellt. Där har vi sparat tid både på själva processen, men också på att inte längre behöva följa upp och säkerställa att den genomförs.

Nackdelar

Jag kunde koppla samman mitt CRM-system och supportplattform själv, men behövde involvera IT-avdelningen att lägga upp loggar och användarstatistik som försenade saker och ting med ett par dagar.

Tyvärr, inga omdömen än.