
Vad är Akita?
- Växande SaaS-företag förlitar sig på Akita när det kommer till att motverka kundbortfall, öka tillväxt och andra nyckeltal som Net Revenue Retention (NRR). Customer Success Managers förlitar sig på Akita att hjälpa dem att agera på rätt sätt vid rätt tidpunkt för att säkerställa att kunderna är hälsosamma och uppnår sina mål.
- Vi gör det enkelt och prisvärt att påbörja resan mot en hälsosammare kundbas med vårt Quick Start program ($99/månad i 3 månader | komplett uppstart | obegränsat antal användare och integrationer | avsluta när som helst)
- Akita levererar en 360-vy över varje kund, vilket eliminerar informationssilos och gör det möjligt för Customer Success Managers att förbereda kundsamtal på några sekunder i stället för timmar. Vi möjliggör detta eftersom du kan koppla nästan vilken datakälla som helst till Akitas plattform.
- När du har integrerat din data kommer du kunna skapa och spara kundsegment som ger dig viktig information i realtid, till exempel stora förändringar i kundprofilen, beteende eller kundhälsa.
- Akitas enkla och intuitiva Health Score betyder att du kan designa en modell för kundhälsa som visar vilket skick dina kunder faktiskt är i.
- Akitas Playbooks kan triggas automatiskt för att guida ditt team genom viktiga kundprocesser eller att skicka ut meddelande till kunder.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?1-500
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?Språk
På vilka språk finns systemet?EN
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?Global
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?JANEJ
Pris från
Listpris från leverantör:Get Started for $99/month
Varför gör man affärer med Akita?
Varför väljer man Akita?
- Resultat - Vår typkund ser en reduktion av churn rate på 40%+ och en utökning av merförsäljning på över 35% inom det första året med Akita.
- Produkt - Vi har skapat en kärnprodukt som är extremt kraftfull och flexibel, med specifika funktioner för Customer Success som gör dina CSM’s supereffektiva. Är vi klara…? Nej! Vi utvecklar konstant vår produkt och vi vill ha Dig ombord för att guida oss att bygga en ännu bättre lösning.
- Kostnad - Vi tror inte att teknologin bakom Customer Success behöver vara dyr och svår att implementera, tvärtom. Vår filosofi är att leverera en game-changer inom Customer Success teknologin som ger omedelbar effekt till vettiga priser.
Varför väljer man er som leverantör?
- Geografisk placering. Akita grundades och är baserat i EU, med medarbetare i sverige så vi är på plats och redo att hjälpa till om det behövs. Vi tycker det är jätteroligt att åka på besök hos våra kunder, du bestämmer när och vart så tar vi med fikat!
- Kundfokus. Alla påstår att de är kundfokuserade men vi är ett Customer Success företag, kundfokus är i vårt DNA! Vi stoltserar med att leverera superb support och guidning till våra kunder, snabbt som blixten.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
Vi grundades inom EU och har vårt huvudkontor där, med medarbetare i Sverige. Vi kan försäkra er om att vi kommer tillgodose era behov vid rätt tidpunkt och på era villkor.
Vilka behov och utmaningar är det som Akita löser för kunden?
- Reducera takten av kundbortfall (churn rate) med 40%+ inom 6 månader
- Merförsäljning/kund med 35%+ inom 1 år
- Utöka antal kunder per Customer Success Manager x3
- Utöka Net Recurring Revenue (NRR) med 2% i snitt på 1 år
Recensioner & Omdömen om Akita
Vad tycker andra om systemet?
Samlat omdömesbetyg
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Akita förekommer inom följande kategorier
Akita produktfunktionaliteter
Customer Success system
Automatiska analyser och rapporter
Ingår
Automatiska Call to Actions
Ingår
Customer 360
Ingår
Customer Health Scores
Ingår
Dashboard
Ingår
Erbjuder egen Customer Success Manager
Ingår
Integreringsmoduler
Ingår
Playbook
Ingår
Räknar ut kundbortfallsrisk
Ingår
Synkronisering med E-mail
Ingår