HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Membrain eller Akita

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:0-1790 SEK/anv/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Get Started for $99/month
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?

Membrain väljer man om man är ett företag som är intresserat av att verkligen förbättra sina säljprocesser, få ett effektivt säljteam och mätbarhet i det man spenderar sin tid på.

Membrain bygger på följande grundpelare:

Personlighet och skalbarhet

Låt dina säljprocesser få liv och skapa därmed skalbarhet i din säljorganisation. Få kontroll på all typ av försäljning i samma system, från prospektering till customer success.

Driv rätt beteenden

Identifiera och guida till rätt beteenden genom att göra stödmaterial tillgängligt för säljarna i rätt tid och i rätt del av säljprocessen.

Gör ditt säljteam till din konkurrensfördel

Säljare är inte födda till säljare, de skapas genom rätt stöd, coaching och träning. Ge dina säljare möjlighet att nå sin maximala prestanda med rätt verktyg.

Väx med varje affär

Lär av dina erfarenheter och utveckla din säljprocess kontinuerligt för en långsiktig förutsägbar tillväxt.

  • Resultat - Vår typkund ser en reduktion av churn rate på 40%+ och en utökning av merförsäljning på över 35% inom det första året med Akita.
  • Produkt - Vi har skapat en kärnprodukt som är extremt kraftfull och flexibel, med specifika funktioner för Customer Success som gör dina CSM’s supereffektiva. Är vi klara…? Nej! Vi utvecklar konstant vår produkt och vi vill ha Dig ombord för att guida oss att bygga en ännu bättre lösning.
  • Kostnad - Vi tror inte att teknologin bakom Customer Success behöver vara dyr och svår att implementera, tvärtom. Vår filosofi är att leverera en game-changer inom Customer Success teknologin som ger omedelbar effekt till vettiga priser.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?

Membrain ska man välja om man värderar att ha en leverantör som ständigt utvecklar och utmanar, som lyssnar på kundernas önskemål och förstår vad som krävs för att lyckas skapa tillväxt.

Medan säljbranschen lägger miljarder på säljträning, kickoffer och mjukvaror som gör liten (eller ingen) skillnad i resultat, finns en liten minoritet av säljteam som i tysthet itererar sin säljprocess år efter år, för att ständigt ligga steget före konkurrenterna.

De har gått bortom antaganden, punktlösningar och säljtrender och istället gett sitt team en strukturerat säljmetod, utbildning, verktyg, coachning och ständigt lärande.

Skulle du inte vilja vara bland dem?

DET är varför man väljer Membrain.

  • Geografisk placering. Akita grundades och är baserat i EU, med medarbetare i sverige så vi är på plats och redo att hjälpa till om det behövs. Vi tycker det är jätteroligt att åka på besök hos våra kunder, du bestämmer när och vart så tar vi med fikat!
  • Kundfokus. Alla påstår att de är kundfokuserade men vi är ett Customer Success företag, kundfokus är i vårt DNA! Vi stoltserar med att leverera superb support och guidning till våra kunder, snabbt som blixten.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Membrain är byggt för att hjälpa B2B företag att skapa tillväxt. Vi vet att en säljchef idag brottas med en mängd utmaningar, som i många fall går att lösa med rätt säljstöd.

Några av de behov som Membrain löser hos våra kunder idag:

  • Hantering av pipeline
  • Implementering och efterlevnad av säljprocess
  • Onboarding av nya säljare
  • Merförsäljning hos befintlig kund
  • Kraftfulla analyser
  • Kvalificering av prospects och affärsmöjligheter
  • Omhändertagande av befintlig kund via Customer Success
  • Reducera takten av kundbortfall (churn rate) med 40%+ inom 6 månader
  • Merförsäljning/kund med 35%+ inom 1 år
  • Utöka antal kunder per Customer Success Manager x3
  • Utöka Net Recurring Revenue (NRR) med 2% i snitt på 1 år

Produktfunktionaliteter i Customer Success system

  • Automatiska analyser och rapporter:
    Ingår
  • Automatiska Call to Actions:
    Ingår
  • Customer 360:
    Ingår
  • Customer Health Scores:
    Ingår
  • Dashboard:
    Ingår
  • Erbjuder egen Customer Success Manager:
    Ingår
  • Integreringsmoduler:
    Går att lägga till
  • Playbook:
    Ingår
  • Räknar ut kundbortfallsrisk:
    Ingår
  • Synkronisering med E-mail:
    Ingår
  • Automatiska analyser och rapporter:
    Ingår
  • Automatiska Call to Actions:
    Ingår
  • Customer 360:
    Ingår
  • Customer Health Scores:
    Ingår
  • Dashboard:
    Ingår
  • Erbjuder egen Customer Success Manager:
    Ingår
  • Integreringsmoduler:
    Ingår
  • Playbook:
    Ingår
  • Räknar ut kundbortfallsrisk:
    Ingår
  • Synkronisering med E-mail:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Anpassningsmöjligheten - Membrain ger en möjligheten att skapa och designa en perfekt kundresa, genom detta kan medarbetare utföra rätt aktiviteter i rätt tid.
Flexibelt! Allt kan ändras, t.ex. man kan ändra namn/telefonnummer på en person i mer eller vilken dialogruta som helst - Användarvänligheten är Topp!

Nackdelar

Har svårt att säga faktiskt! Mer än att den stundvis hänger sig i ett par sekunder, men det händer bara en gång om dagen... så det är knappast märkvärdigt.
Helt ärligt inget alls!

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Vi har många kunder men få Customer Success Managers som tar hand om dem. Den största fördelen med Akita för mig som chef är att jag närsomhelst kan se statusinformation för en specifik kund, i realtid. Jag kan till exempel se rörelse i MMR, eller nyligen tillagda aktiviteter från våra CSMs. Samtidigt kan jag få en övergripande bild av kundsegmenten genom Dashboard-funktionen för att se vilka segment som växer och vilka som har problem innan jag gör en mer ingående analys. Andra funktioner, såsom Playbooks, har hjälpt oss att automatisera många processer som vi förut utförde manuellt. Där har vi sparat tid både på själva processen, men också på att inte längre behöva följa upp och säkerställa att den genomförs.

Nackdelar

Jag kunde koppla samman mitt CRM-system och supportplattform själv, men behövde involvera IT-avdelningen att lägga upp loggar och användarstatistik som försenade saker och ting med ett par dagar.

Membrain

Membrain