HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Oneflow eller eAvtal

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:180
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:från 950 kr/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Du kan redigera avtalet i realtid direkt i webbläsaren
  • Signera dina avtal med BankID, eller med mejl- och SMS-autentisering
  • Plattformen har hög säkerhet och du följer GDPR
  • Du får en helhetslösning som tar hand om varje steg i avtalsprocessen
  • Du kan spåra avtalsstatus
  • Du kan snabbt skapa avtal från färdigbyggda mallar
  • Enkelheten - Tydligt flöde vid registrering, sökning och signering.
  • Anpassningsbar - Stora möjligheter att anpassa lösningen efter era behov. Snabb åtkomst var du än befinner dig.
  • Signeringen – Avancerad signering enligt eIDAS. BankID eller SMS-kod med mallar eller PDF:er.
  • Behörigheter - Behörighetsstyrning avgör vilka inom företaget som har tillgång, kan redigera avtal eller skicka för signering. Styr efter grupp eller på individnivå.
  • Lagring – All lagring sker i Sverige hos ISO-certifierad leverantör.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Vår plattform är lika älskad av enterprise-team som av startups. Vi hjälper företag att växa fortare med färre risker, smidigare arbetsflöden och smartare beslut som leder till snabbare affärer.
  • Du sparar tid och pengar med Oneflow genom att riva ner silorna mellan kommunikation kring avtalet, manuella processer och olika system.
  • Plattformen är enkel att använda, ger dig en tydlig överblick över pågående affärer och låter dig signera med ett knapptryck. Och om det skulle behövas får du alltid snabb hjälp av vår lokala support.
  • Expertis - Erfaren leverantör som har funnits länge på marknaden. Erbjuder mer än bara digital signering. Vilket är nödvändigt för många företag.
  • Närheten - Vi leverar inte bara en molntjänst, utan vill vara en del av er utveckling med en nära personlig kontakt. Utveckling och lösningar sker i Sverige av QNOVA.
  • Enkelheten - Det ska vara enkelt och tydligt för alla användare att jobba i QNOVA.
  • Säkerhet - Allt i Sverige på en högt säkerhetsklassad nivå.
  • Anpassningar - QNOVA är genom sin erfarenhet en del i kundens utveckling. Oavsett om det är egenanpassade behov eller om det behövs projektledare för implementering.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Minskad administration

”Med Oneflow har jag lyckats dra ner på min administration avsevärt. Varje timme som jag inte behöver lägga på admin, kan jag använda till att sälja istället!”
Mattias Johnson, Key Account Manager på Sweco

Snabbare avtalsprocesser

“Tidigare var säljarna tvungna att lägga mycket tid på admin och skicka vidare avtalen till en, två eller tre personer i olika ordning. Allt detta har försvunnit eftersom de nu kan använda digitala avtal för att få signaturer på plats. Och istället lägga tid på att sälja mer”

Osvaldo Filliettaz, CRM Expert, Samhall

Överblick och kontroll

”Just att Oneflow är 100% digitalt gör det så enkelt och flexibelt. Det ger oss trygghet genom full kontroll och översikt över våra avtalsprocesser.”

Elin Skoglund, HR Business Partner, Hedin Bil

  • Automatiska påminnelser eller smarta alarm när avtal löper ut, avslutas eller registreras.
  • Se värdet på avtal, nästa faktureringsdatum, belopp och kontaktuppgifter etc.
  • Enkelt att söka fram avtal när någon ber om det. Slipp hanteringen i pärmar, mappserver och Excel-filer.
  • Integrerat med ekonomisystem för automatisk fakturering.
  • Full kontroll på att alla GDPR-krav är uppfyllda.
  • Enkelt och säkert behörighetssystem för avtal, avtalsmallar, och avtalsregister.
  • Skicka avtal för signering och lagra dem direkt i QNOVA.

Produktfunktionaliteter i Avtalshanteringssystem

  • Administrativa behörighetsnivåer:
    Ingår
  • Automatiska påminnelser:
    Ingår
  • Avtalsmallar:
    Ingår
  • Avtalsöverblick:
    Ingår
  • E-Signering:
    Ingår
  • Integrerbarhet med Officepaket:
    Ingår
  • Juridisk rådgivning:
  • Krypterad lagring av avtal:
    Ingår
  • Statistik:
    Ingår
  • Sökfunktion:
    Ingår
  • Verktyg för avtalsgranskning:
    Ingår
  • Vidareutbildning:
    Ingår
  • Administrativa behörighetsnivåer:
    Ingår
  • Automatiska påminnelser:
    Ingår
  • Avtalsmallar:
    Ingår
  • Avtalsöverblick:
    Ingår
  • E-Signering:
    Ingår
  • Integrerbarhet med Officepaket:
  • Juridisk rådgivning:
  • Krypterad lagring av avtal:
    Ingår
  • Statistik:
    Ingår
  • Sökfunktion:
    Ingår
  • Verktyg för avtalsgranskning:
    Ingår
  • Vidareutbildning:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Digital signering

  • API:
    Ingår
  • Branding av mallar:
    Ingår
  • Chatt-funktion:
    Ingår
  • Färdiga mallar:
    Ingår
  • Integration med CRM/ERP:
    Ingår
  • KPI & analys dashboard:
    Ingår
  • Multipla identifieringsmetoder:
    Ingår
  • Redigeringsverktyg:
    Ingår
  • Skicka SMS:
    Ingår
  • Språksupport:
    Ingår
  • Spåra händelser:
    Ingår
  • Videopresentation:
    Ingår
  • API:
    Går att lägga till
  • Branding av mallar:
    Ingår
  • Chatt-funktion:
  • Färdiga mallar:
    Går att lägga till
  • Integration med CRM/ERP:
    Går att lägga till
  • KPI & analys dashboard:
    Ingår
  • Multipla identifieringsmetoder:
    Ingår
  • Redigeringsverktyg:
    Ingår
  • Skicka SMS:
    Ingår
  • Språksupport:
    Ingår
  • Spåra händelser:
    Ingår
  • Videopresentation:
    Går att lägga till

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Integrationen till Hubspot som Oneflow verkar vara ensamma om på marknaden gillar jag mest. Den har en tvåvägskoppling till avtalet, så jag behöver aldrig vara osäker på om värden som jag hittar i Hubspot är rätt eller fel - de kommer alltid vara samma som står i avtalet.
Snabb support och enkelt gränssnitt.

Nackdelar

Tyvärr har vi inte alltid haft Oneflow och Hubspot kombinationen, så vi har ju ett gäng avtal som vi inte till 100% kan lita på att värdet i Hubspot är korrekt för. Det hade varit fantastiskt om det på något sätt hade gått att exportera alla befintliga avtal till Oneflow och konvertera dem på något magiskt sätt till att kunna skicka värden tillbaka till Hubspot. Tror dock att det är lite för mycket att begära... Priset är en annan sak som jag inte älskar. Det är inte den billigaste lösningen, men det är helt klart värt pengarna för att få den här integrationen till vårt CRM!
Skulle kunna vara bättre rapportering och summering av avtal.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Systemet är relativt lätt att lära sig och guidar dig genom processerna. Qnova är lätta att samarbeta med och snabba med lösningar när du vill lösa ett problem eller implementera nya funktioner.
Qnova är ett väldigt användarvänligt och "enkelt" system med väldigt många möjligheter.

Nackdelar

Jag har inget jag ogillar!
Att man ännu inte kan branda sidan med företagets logga och design.

Oneflow

Oneflow