eAvtal
vs
Oneflow

Företagsstorlek

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

från 950 ...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

180

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Digital signering

API
Branding av mallar
Chatt-funktion
Färdiga mallar
Integration med CRM/ERP
KPI & analys dashboard
Multipla identifieringsmetoder
Redigeringsverktyg
Skicka SMS
Spåra händelser
Språksupport
Videopresentation
API
Branding av mallar
Chatt-funktion
Färdiga mallar
Integration med CRM/ERP
KPI & analys dashboard
Multipla identifieringsmetoder
Redigeringsverktyg
Skicka SMS
Spåra händelser
Språksupport
Videopresentation

Produktfunktionaliteter i Avtalshanteringssystem

Administrativa behörighetsnivåer
Automatiska påminnelser
Avtalsmallar
Avtalsöverblick
E-Signering
Integrerbarhet med Officepaket
Juridisk rådgivning
Krypterad lagring av avtal
Sökfunktion
Statistik
Verktyg för avtalsgranskning
Vidareutbildning
Administrativa behörighetsnivåer
Automatiska påminnelser
Avtalsmallar
Avtalsöverblick
E-Signering
Integrerbarhet med Officepaket
Juridisk rådgivning
Krypterad lagring av avtal
Sökfunktion
Statistik
Verktyg för avtalsgranskning
Vidareutbildning

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Enkelheten - Tydligt flöde vid registrering, sökning och signering.
  • Anpassningsbar - Stora möjligheter att anpassa lösningen efter era behov. Snabb åtkomst var du än befinner dig.
  • Signeringen – Avancerad signering enligt eIDAS. BankID eller SMS-kod med mallar eller PDF:er.
  • Behörigheter - Behörighetsstyrning avgör vilka inom företaget som har tillgång, kan redigera avtal eller skicka för signering. Styr efter grupp eller på individnivå.
  • Lagring – All lagring sker i Sverige hos ISO-certifierad leverantör.

Varför väljer man ert system?

  • Du kan redigera avtalet i realtid direkt i webbläsaren
  • Signera dina avtal med BankID, eller med mejl- och SMS-autentisering
  • Plattformen har hög säkerhet och du följer GDPR
  • Du får en helhetslösning som tar hand om varje steg i avtalsprocessen
  • Du kan spåra avtalsstatus
  • Du kan snabbt skapa avtal från färdigbyggda mallar

Varför väljer man er som leverantör?

  • Expertis - Erfaren leverantör som har funnits länge på marknaden. Erbjuder mer än bara digital signering. Vilket är nödvändigt för många företag.
  • Närheten - Vi leverar inte bara en molntjänst, utan vill vara en del av er utveckling med en nära personlig kontakt. Utveckling och lösningar sker i Sverige av QNOVA.
  • Enkelheten - Det ska vara enkelt och tydligt för alla användare att jobba i QNOVA.
  • Säkerhet - Allt i Sverige på en högt säkerhetsklassad nivå.
  • Anpassningar - QNOVA är genom sin erfarenhet en del i kundens utveckling. Oavsett om det är egenanpassade behov eller om det behövs projektledare för implementering.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vår plattform är lika älskad av enterprise-team som av startups. Vi hjälper företag att växa fortare med färre risker, smidigare arbetsflöden och smartare beslut som leder till snabbare affärer.
  • Du sparar tid och pengar med Oneflow genom att riva ner silorna mellan kommunikation kring avtalet, manuella processer och olika system.
  • Plattformen är enkel att använda, ger dig en tydlig överblick över pågående affärer och låter dig signera med ett knapptryck. Och om det skulle behövas får du alltid snabb hjälp av vår lokala support.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • QNOVA:s molntjänster är utvecklade för att passa alla typer av företag och organisationer. Detta är möjligt tack vare att molntjänsterna konfigureras utifrån kundens behov vid varje installation.
  • De stora organisationernas höga krav på molntjänsterna blir därmed möjliga att använda även för de mindre företagen.
  • QNOVA:s erbjudande är en helhetslösning för en effektivare arbetsprocess där avtal signeras digitalt, förvaltas med påminnelser och integreras mot andra system.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Oneflow är en av de ledande SaaS-plattformarna för avtalsautomatisering på den nordiska marknaden. De flesta e-signeringsleverantörer i Sverige erbjuder signering av avtal i statiska format, till exempel PDF. Det som gör Oneflow annorlunda är att vi erbjuder en plattform för att skapa, signera och hantera webbaserade avtal.

Webbaserade avtal är interaktiva och alla ändringar kan göras i realtid, även efter att det har skickats. Ändringarna syns direkt. Och du behöver aldrig skicka en ny version någonsin igen. Med interaktiva funktioner kan kunden själv fylla i produktlistan, något som våra användare upplever ger en större order per avtal. När avtalet har uppdaterats kan det signeras direkt.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Automatiska påminnelser eller smarta alarm när avtal löper ut, avslutas eller registreras.
  • Se värdet på avtal, nästa faktureringsdatum, belopp och kontaktuppgifter etc.
  • Enkelt att söka fram avtal när någon ber om det. Slipp hanteringen i pärmar, mappserver och Excel-filer.
  • Integrerat med ekonomisystem för automatisk fakturering.
  • Full kontroll på att alla GDPR-krav är uppfyllda.
  • Enkelt och säkert behörighetssystem för avtal, avtalsmallar, och avtalsregister.
  • Skicka avtal för signering och lagra dem direkt i QNOVA.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Minskad administration

”Med Oneflow har jag lyckats dra ner på min administration avsevärt. Varje timme som jag inte behöver lägga på admin, kan jag använda till att sälja istället!”
Mattias Johnson, Key Account Manager på Sweco

Snabbare avtalsprocesser

“Tidigare var säljarna tvungna att lägga mycket tid på admin och skicka vidare avtalen till en, två eller tre personer i olika ordning. Allt detta har försvunnit eftersom de nu kan använda digitala avtal för att få signaturer på plats. Och istället lägga tid på att sälja mer”

Osvaldo Filliettaz, CRM Expert, Samhall

Överblick och kontroll

”Just att Oneflow är 100% digitalt gör det så enkelt och flexibelt. Det ger oss trygghet genom full kontroll och översikt över våra avtalsprocesser.”

Elin Skoglund, HR Business Partner, Hedin Bil

Omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Smidigt system, väldigt bra support.
Systemet är relativt lätt att lära sig och guidar dig genom processerna. Qnova är lätta att samarbeta med och snabba med lösningar när du vill lösa ett problem eller implementera nya funktioner.
Integrationen till Hubspot som Oneflow verkar vara ensamma om på marknaden gillar jag mest. Den har en tvåvägskoppling till avtalet, så jag behöver aldrig vara osäker på om värden som jag hittar i Hubspot är rätt eller fel - de kommer alltid vara samma som står i avtalet.
Enkelt att förhandla i avtal efter utskick, slipper flera olika versioner.

Nackdelar

Jag har inget jag ogillar!
Att man ännu inte kan branda sidan med företagets logga och design.
Tyvärr har vi inte alltid haft Oneflow och Hubspot kombinationen, så vi har ju ett gäng avtal som vi inte till 100% kan lita på att värdet i Hubspot är korrekt för. Det hade varit fantastiskt om det på något sätt hade gått att exportera alla befintliga avtal till Oneflow och konvertera dem på något magiskt sätt till att kunna skicka värden tillbaka till Hubspot. Tror dock att det är lite för mycket att begära... Priset är en annan sak som jag inte älskar. Det är inte den billigaste lösningen, men det är helt klart värt pengarna för att få den här integrationen till vårt CRM!
Saknar lite funktionalitet i arkiv

Oneflow

Oneflow

Läs mer om Oneflow

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI site