HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Goava eller Membrain

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:fr 4000kr/mån (extra användare är 250kr/mån, CRM-integration 1000kr/mån)
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:0-1790 SEK/anv/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
Tyvärr, ingen data än.

Membrain väljer man om man är ett företag som är intresserat av att verkligen förbättra sina säljprocesser, få ett effektivt säljteam och mätbarhet i det man spenderar sin tid på.

Membrain bygger på följande grundpelare:

Personlighet och skalbarhet

Låt dina säljprocesser få liv och skapa därmed skalbarhet i din säljorganisation. Få kontroll på all typ av försäljning i samma system, från prospektering till customer success.

Driv rätt beteenden

Identifiera och guida till rätt beteenden genom att göra stödmaterial tillgängligt för säljarna i rätt tid och i rätt del av säljprocessen.

Gör ditt säljteam till din konkurrensfördel

Säljare är inte födda till säljare, de skapas genom rätt stöd, coaching och träning. Ge dina säljare möjlighet att nå sin maximala prestanda med rätt verktyg.

Väx med varje affär

Lär av dina erfarenheter och utveckla din säljprocess kontinuerligt för en långsiktig förutsägbar tillväxt.

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
Tyvärr, ingen data än.

Membrain ska man välja om man värderar att ha en leverantör som ständigt utvecklar och utmanar, som lyssnar på kundernas önskemål och förstår vad som krävs för att lyckas skapa tillväxt.

Medan säljbranschen lägger miljarder på säljträning, kickoffer och mjukvaror som gör liten (eller ingen) skillnad i resultat, finns en liten minoritet av säljteam som i tysthet itererar sin säljprocess år efter år, för att ständigt ligga steget före konkurrenterna.

De har gått bortom antaganden, punktlösningar och säljtrender och istället gett sitt team en strukturerat säljmetod, utbildning, verktyg, coachning och ständigt lärande.

Skulle du inte vilja vara bland dem?

DET är varför man väljer Membrain.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Tyvärr, ingen data än.

Membrain är byggt för att hjälpa B2B företag att skapa tillväxt. Vi vet att en säljchef idag brottas med en mängd utmaningar, som i många fall går att lösa med rätt säljstöd.

Några av de behov som Membrain löser hos våra kunder idag:

  • Hantering av pipeline
  • Implementering och efterlevnad av säljprocess
  • Onboarding av nya säljare
  • Merförsäljning hos befintlig kund
  • Kraftfulla analyser
  • Kvalificering av prospects och affärsmöjligheter
  • Omhändertagande av befintlig kund via Customer Success

Produktfunktionaliteter i Säljstödssystem

  • Dashboard:
  • E-post kampanjer:
  • Kalenderintegration och påminnelser:
  • Kontakt och prospect hantering:
  • Pipe management:
  • Skapa dokument och avtal:
  • Statistik och rapporter:
  • Säljprognoser:
  • Dashboard:
    Ingår
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Kalenderintegration och påminnelser:
    Ingår
  • Kontakt och prospect hantering:
    Ingår
  • Pipe management:
    Ingår
  • Skapa dokument och avtal:
    Ingår
  • Statistik och rapporter:
    Ingår
  • Säljprognoser:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Efter man satt parametrarna får man bra förslag på prospekt som ger en nya företag att kontakta. Efter identifiering av potentiella prospekts finns otroligt mycket information direkt där för att man ska kunna vara relevant i sin dialog med potentiella kunder.
När man satt upp rätt parametrar och kommit igång får man ut en stor mängd relevanta och riktigt bra företag/leads!

Nackdelar

Har man flera olika grupperingar inom bolaget som har lite olika intressen och målgrupper är det svårt att få till parametrarna för att vara relevant för samtliga. Särskilt i början innan AI kommer igång och även går på användarens beteende.
För den tekniksvage kan det vara svårt att förstå systemet och komma igång.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Att man kan se när kunder öppnar mejl som man har skickat till de.
Anpassningsmöjligheten - Membrain ger en möjligheten att skapa och designa en perfekt kundresa, genom detta kan medarbetare utföra rätt aktiviteter i rätt tid.

Nackdelar

Har svårt att säga faktiskt! Mer än att den stundvis hänger sig i ett par sekunder, men det händer bara en gång om dagen... så det är knappast märkvärdigt.
Helt ärligt inget alls!

Membrain

Membrain