HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

SuperOffice CRM eller Lime GO

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:ca 430kr/mån/anv
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:fr 399kr/mån/användare
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?

Hitta nya affärsmöjligheter

Vi hjälper dig med segmentering och bygga pipeline. ​

Vinn fler kunder​

SuperOffice optimerar dina försäljningsprocesser så att du får mer försäljning. ​

Sälj mer till befintliga kunder

Vi ger dig full kontroll över merförsäljning och korsförsäljning. ​

Minska churn

Vi säkerställer en hög servicenivå och kundnöjdhet genom att använda ett helt integrerat ärendehanteringssystem.

  • Smart företagsdata: Hitta nya kunder och partners med ständigt uppdaterad företagsdata. I Lime Go kan du sortera på hundratals filter, använda tvillingmatchning och skapa ringlistor direkt i systemet.
  • Visuell säljpipe: Lime Go erbjuder en visuell och anpassningsbar säljpipe som ger dig kontroll över hela säljprocessen. Lägg till påminnelser, anteckningar och nästa steg för att metodiskt jobba dig fram till avslut.
  • Integrera till andra verktyg: Koppla Lime Go till formulär på din hemsida, Outlook 365, Google calendar eller andra verktyg som är viktiga för din försäljning.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?

Din Nordiska CRM leverantör: Grundat i Norge med verksamhet i flertalet länder. I Sverige har vi kontor i både Stockholm och Göteborg. ​

Erfarenhet: I över 30 år har vi hjälpt företag i Norden att hitta, vinna och behålla sina kunder.​

Branscher: Fördjupad branschkunskap leder till kundens framgång och en lång rad referenskunder vi är stolta över. ​

Implementering: Vi har stor erfarenhet efter att ha implementerat flera tusen lösningar. Vi tar bort det som är överflödigt och säkerställer strategisk förankring av din CRM-lösning.​

  • Expertis: Det är inte alla leverantörer som har 100% fokus på CRM-lösningar. Men det har Lime – och därför har vi blivit riktigt bra på det.
  • Enkelhet: Utveckling, sälj, införande och support – vi gör allt själva, utan mellanhänder. Det betyder att vi ansvarar för allt och finns med dig hela vägen. Det ska vara enkelt att vara kund till oss.
  • Engagemang: Vi må vara en av Nordens ledande CRM-leverantörer, men vi levererar alltid våra system med en rejäl dos kärlek och personlighet.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

SuperOffice Service ger dina serviceteam möjlighet att fånga upp och hantera alla typer av inkommande förfrågningar i rätt tid och med bästa möjliga lösning, vilket minskar kundbortfallet och ökar lojaliteten.​

SuperOffice Sales ger dig de verktyg du behöver för dina säljprocesser och hjälper dina säljteam att uppfylla sina löften, skapa mervärde, uppnå fler avslut och överträffa sina säljmål. ​

SuperOffice Marketing ger marknadsföringsteam möjlighet att leverera storskalig, personanpassad kommunikation till rätt kund med rätt budskap vid rätt tidpunkt, och på så sätt leverera högre avkastning på marknadsinvesteringarna. ​

Lime Go hjälper säljare och säljchefer att identifiera, bearbeta och stänga nya affärsmöjligheter. Hitta nya kunder med hjälp av hundratals filter och funktioner. Hantera sedan din säljprocess från första kontakt till stängd affär med hjälp av tydliga steg och påminnelser så att ingen affär hamnar mellan stolarna. Lime Go ger även dig som säljchef en överblick på hur du och ditt säljteam presterar utifrån uppsatta mål.

Produktfunktionaliteter i CRM

  • API integration:
    Ingår
  • Dashboard - Säljöversikt:
    Ingår
  • Digital signering :
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Integrerade säljprocesser:
  • Kalenderintegration & påminnelse:
    Ingår
  • Kontakt/ prospect hantering:
    Ingår
  • Lead score:
    Ingår
  • Leadgeneration via webben:
    Ingår
  • Offertkonfigurator/CPQ :
  • Pipe Management:
    Ingår
  • Påminnelse:
    Ingår
  • Ringa direkt från CRM:
    Ingår
  • Ringlistor:
    Ingår
  • Skapa dokument & avtal:
    Ingår
  • Skicka nyhetsbrev från CRM:
    Ingår
  • Sociala Media integration:
    Ingår
  • Spåra leads:
    Går att lägga till
  • Säljprognoser & data:
    Ingår
  • Utbildning:
  • Återförsäljare:
    Ingår
  • API integration:
    Ingår
  • Dashboard - Säljöversikt:
    Ingår
  • Digital signering :
    Ingår
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Integrerade säljprocesser:
    Ingår
  • Kalenderintegration & påminnelse:
    Ingår
  • Kontakt/ prospect hantering:
    Ingår
  • Lead score:
    Ingår
  • Leadgeneration via webben:
    Ingår
  • Offertkonfigurator/CPQ :
  • Pipe Management:
    Ingår
  • Påminnelse:
    Ingår
  • Ringa direkt från CRM:
    Ingår
  • Ringlistor:
    Ingår
  • Skapa dokument & avtal:
  • Skicka nyhetsbrev från CRM:
    Ingår
  • Sociala Media integration:
  • Spåra leads:
    Ingår
  • Säljprognoser & data:
    Ingår
  • Utbildning:
  • Återförsäljare:

Produktfunktionaliteter i CRM för fältsäljare

  • Budgetprognos:
    Ingår
  • Datatransfereringar:
    Ingår
  • Hantera leads:
    Ingår
  • Interaktionsspårning:
    Ingår
  • Kundsignering på fält:
    Går att lägga till
  • Personliga profiler:
    Ingår
  • Territorium hantering:
    Ingår
  • Ärendehantering:
    Ingår
  • Budgetprognos:
    Ingår
  • Datatransfereringar:
    Ingår
  • Hantera leads:
    Ingår
  • Interaktionsspårning:
    Ingår
  • Kundsignering på fält:
  • Personliga profiler:
    Ingår
  • Territorium hantering:
    Ingår
  • Ärendehantering:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Säljstödssystem

  • Dashboard:
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Kalenderintegration och påminnelser:
    Ingår
  • Kontakt och prospect hantering:
    Ingår
  • Pipe management:
    Ingår
  • Skapa dokument och avtal:
    Ingår
  • Statistik och rapporter:
    Ingår
  • Säljprognoser:
  • Dashboard:
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Kalenderintegration och påminnelser:
    Ingår
  • Kontakt och prospect hantering:
    Ingår
  • Pipe management:
    Ingår
  • Skapa dokument och avtal:
  • Statistik och rapporter:
    Ingår
  • Säljprognoser:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

At alt vi har vedr vores biler, er samlet. Vi slipper for at skulle sidde med mapper og fysiske papirer. Her samler Super Office alle vores ting.
Systemet er utrolig let at tilgå, og man kan gradvis udvide og benytte de mange muligheder i systemet. Det er yderst intuitivt at tilgå for alle brugere i vores virksomhed.

Nackdelar

Da det er et "system" så opleves der enkelte udfald hvor den ikke gemmer ordentligt. Support-delen kan være lidt tung, og langsommelig.
Vi savner genvejstaster.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Lime GO är enkelt att använda. Gillar funktionen med att de flesta företag finns i systemet samt att att det går att selektera och skapa ringlistor.
Gillar mycket. Sökfunktionen är bra, att filtrera sökningarna. Ringlistorna är smidiga att jobba med också. Att mina affärer alltid är up to date så att säga.

Nackdelar

Att det sparas noteringar om ibland lite oväsentliga saker, t ex att ett dokument har sparats på kund. Det går att radera anteckningen, vilket jag väljer att göra, men det tar lite extra tid. Personligen vill jag ha noteringssidorna så rena och lättöverskådliga som möjligt.
Kommer inte på nått...

SuperOffice CRM

SuperOffice

Lime GO

Lime Technologies