Lime CRM
vs
Centuri

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

från 650 ...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

5kr/anv/mån

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API
360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Flexibilitet: Lime CRM är anpassningsbart efter ert behov, litet som stort. Lime CRM växer med ert företags behov.
  • Branschlösningar: Vi har flexibla paket anpassade för olika branscher som förenklar er vardag, med de vanligaste tilläggen för varje branschs specifika behov.
  • En partner att förhålla sig till: Vi utvecklar inte bara CRM. Vi säljer, driftsätter, ger support och lär ut CRM. Vi hjälper er under hela resan med ert CRM system och finns här som en långvarig partner att arbeta med.

Varför väljer man ert system?

  • Enkelt konfigurerbara processer/flöden och formulär
  • Fullt stöd för dokument, ärenden, avtal och enskilda uppgifter
  • Intuitivt gränssnitt med personlig överblick över allt som berör den enskilde medarbetaren
  • Kraftfull sökmotor med fulltext-indexering och relevansbaserade resultat
  • Fullt webbaserat och mobilt utan några appar eller nedladdade programvaror

Varför väljer man er som leverantör?

  • Expertis: - Vi har 100% fokus på CRM, vilket gör att vi är riktigt bra på det vi gör!
  • Enkelhet: Vi gör allt själva, det finns inga mellanhänder eller externa konsulter i vår kedja. Vi hjälper dig med utveckling, införande och support och tar ansvar för allt i kedjan. Det ska vara enkelt att vara kund hos oss.
  • Engagemang: Vi levererar alltid våra CRM-lösningar med en stor dos kärlek och personlighet, hos oss är du aldrig en i mängden!

Varför väljer man er som leverantör?

  • Gedigen erfarenhet av IT-stöd för ledningssystem
  • Djup kunskap om olika branschers regulatoriska och organisatorisk förutsättningar
  • Helhetsleverantör som utvecklar produkten, har egna konsulter för implementering och hanterar support internt
  • Utveckling i nära samarbete med våra kunder

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi tror att nöjda kunder hjälper verksamheter att dra till sig fler kunder. Därför tror vi också på att stötta företag med smarta och användarvänliga CRM-verktyg, som gör det lätt att attrahera, behålla och fördjupa sina kundrelationer via extraordinära kundupplevelser.

Vi är den ledande CRM plattformen i Norden för medelstora företag. Vi erbjuder ett system man kan växa med och vi hjälper till under hela resans gång då vi gör allt inhouse. Ingen tredjepart eller konsult som mellanhand!

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi är specialister på komplex informationsstyrning och ledningssystem.

Vi konkurrerar med öppna plattformar (t ex Sharepoint) där kostnaderna för anpassning och förvaltning ofta blir höga och med funktionsbaserade line-of-business applikationer där utmaningen ofta blir dubbelarbete och otydlighet kring vilken information som finns var.

I denna marknad erbjuder vi en konfigurerbar plattform som säkerställer att medarbetarna har rätt information vid rätt tillfälle. Vi gör det med en plattform

- baserad på en kraftfull processmotor och ett avancerat behörighetssystem som säkerställer kvalitet och enkelhet för användaren

- som är enkelt anpassningsbar till olika arbetsprocesser och behov, vilket ger låga förvaltningskostnader och möjlighet till snabba förändringar

- som enkelt kan integreras med andra system och hämta och lämna information för att minska dubbelarbete och osäkerhet kring var man hittar korrekt information.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Har du behov av CRM och helpdesk? Är arbetsorder och fastighetsregister något du sysslar med? Behöver du enkelt få överblick över viktiga KPIer i er verksamhet? Vi har färdiga paketlösningar för branscher och addons som lyfter ditt CRM till nya höjder. Ett flexibelt CRM-system ska innehålla precis det du behöver, utan onödiga tillägg!

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Svenska tjänstemän lägger närmare 45% av sin tid på administration och i takt med den ökande informationsmängden och ett ökande antal system så ökar också utmaningen med att få överblick över verksamheten. Centuri hjälper verksamheter att skapa, underhålla och hitta ostrukturerad information snabbare och enklare samtidigt som vi säkerställer att viktig information granskas och uppdateras så att kvaliteten i verksamheten upprätthålls.

Plattformen ger medarbetarna möjlighet att få överblick över all information, oavsett om det är dokument, ärenden, avtal, kompetenser, risker eller processer - filtrerat baserat på vad som är relevant för den enskilde individen.

Centuri håller reda på allt som du som medarbetare behöver göra, oavsett om det gäller att granska dokument, omförhandla avtal, handlägga en avvikelse eller uppdatera dina kompetenser och samlar allt på din personliga "att göra"-sida.

Konfigurerbarheten gör att systemet enkelt kan förändras för att stödja nya och förändrade behov utan externa konsulter eller tekniker.

Omdömen

Baserat på 81 omdömen

Baserat på 9 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Användarvänligt, enkelt och lättförståeligt.
Enkelheten att registrera och använda ert system
Det vi uppskattar mest med Centuri är skalbarheten. Vi kan lägga till / ta bort användare vid behov. VI kan även lägga till olika användningsområden vid behov. Detta gör att vi känner oss bekväma att vi betalar för det vi använder.
Automatisering: Centuri erbjuder kraftfulla automatiseringsfunktioner som kan spara tid och minska manuell arbetsbelastning. Användare kan skapa regler och arbetsflöden för att automatisera upprepande uppgifter och processer.

Omdömen

Nackdelar

Buggar. Svårighetsgraden att skapa egna rapporter.
Skulle behöva lite fler sökfunktioner för att göra bedömningar av affärer och hantera utifrån olika tidsintervaller
Vi saknar att Centuri tillhandahåller diarieföring.
Jag har inte diarieföra kommunikation och dokument.

Tyvärr, ingen data än.

Lime CRM

Lime Technologies

Läs mer om Lime CRM

Centuri

Centuri

Läs mer om Centuri

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site