HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Lantero eller Huma

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:från 830 kr / månad
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Från 49 kr användare/månad
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Modern lösning, kontinuerligt förbättrad i samverkan med kunder sedan 2014
  • Anpassa tjänsten utifrån era behov, från enkelt handläggningsverktyg till avancerat ärendehanteringssystem
  • Svensk systemlösning, svensk datalagring
  • Enkelt att komma igång
  • Enkelt att använda
  • Fokus på mobilupplevelsen
  • Support och kundservice
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Lantero har ett stort engagemang vid uppstart samt har alltid hög tillgänglighet vid enskilda ärenden
  • Lantero är oberoende från de utredare vi förmedlar när ni har behov av extern utredning
  • Genom Lanteros utredarnätverk kan vi tillhandahålla alla typer av specialistkompetenser för utredningsuppdrag

  • Kunder väljer oss för att vi arbetar nära kunderna och anpassar tjänsten och systemet efter kundens behov
  • Kunderna väljer oss för att vi har hög utvecklingstakt och lyssnar på kunden när vi planerar och utvecklar funktioner
  • Kunderna väljer oss för att vi tänker annorlunda och vet vad chefer och medarbetare faktiskt behöver
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
  • Stöd vid uppstart – etablering av processer och informationsmaterial
  • Rådgivning vid komplexa situationer – gedigen erfarenhet från hundratals nöjda kunder sedan 2014
  • Löser särskilda kundbehov som On Prem-installation, single-sign-on eller anpassning till företagsprofil

Huma är till för företag som vill arbeta enklare och smartare med personaladministration och automatisera HR-processer. HR lägger 60% av sin tid på admin. Men med Huma kan du lägga mindre tid på admin och mer tid på människor och utveckling.

Produktfunktionaliteter i Visselblåsarsystem

  • Anonym digital rapport:
    Ingår
  • Anpassat för funktionsnedsatta:
    Ingår
  • Anpassningsbar integration:
    Ingår
  • Eget varumärke:
    Ingår
  • Flerspråkig plattform:
    Ingår
  • GDPR kompatibelt:
    Ingår
  • Omvärldsbevakning:
  • Partnerkonton:
    Ingår
  • Ärendehantering:
    Ingår
  • Anonym digital rapport:
    Ingår
  • Anpassat för funktionsnedsatta:
    Ingår
  • Anpassningsbar integration:
  • Eget varumärke:
    Ingår
  • Flerspråkig plattform:
    Ingår
  • GDPR kompatibelt:
    Ingår
  • Omvärldsbevakning:
  • Partnerkonton:
    Går att lägga till
  • Ärendehantering:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Lantero's whistleblowing platform is easy to use and especially to implement as the implementation does not require any customer specific tailoring or implementation.
De är snabba, kan erbjuda en helhetslösning gällande visselblåsarlagen och har hög servicenivå.

Nackdelar

As the need for whistleblowing service expands, more supported languages (such as German, French and Spanish) may be needed in the future.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Huma är ett enkelt och användarvänligt HR-stöd som underlättar vårt arbete med personalrelaterade frågor. Jag tycker att onboardingfunktionen är guld värd. Den innebär att vi på ett enkelt sätt kan inkludera nya medarbetare redan innan första dagen. Vi kan skapa en tydlig att-göra-lista för alla som är delaktiga i själva onboardingen och bjuda in den nyanställda till systemet redan innan första arbetsdagen för att bekanta sig med kollegor, läsa personalhandbok m.m. Vi brukar också skriva ett välkomstbrev och presentation om den nyanställda, vilket känns väldigt uppskattat av alla. Mötesfunktionen används också flitigt och förenklar förberedelseprocessen samt dokumentationsarbetet för både personal och ledare.
Systemet er svært brukervennlig, enkelt å finne frem i og dekker mange behov for et selskap.

Nackdelar

Jag saknar möjlighet att kategorisera uppladdade dokument i nuläget. Hade även önskat att det fanns en funktion för att på ett enkelt sätt genomföra och dokumentera exempelvis lönekartläggning och aktiva åtgärder.
Det er noen funkjsoner som kommentarfelt, ikke helt enkelt å registrere ferie og sykemelding samtidig (da må man manuelt regne på antall feriedager).