HiBob
vs
Huma

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

Från 49 k...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i HR-system

Ärendehantering
Attestering
Automatisera workflow
Bonus & incitament
CoreHR
Digitalisera personalarkiv
Elektronisk signatur
Exit-enkäter
Förmånshantering
Frånvaroregistering
Har eget lönesystem
HR 360 grader
HR-analytics
Karriärplanering
Kompensation Mgmt
Kompetensutveckling
Konsultation
Learning Mgmt
Lönerevision
Medarbetarsamtal
Onboarding
Performance Mgmt
Rapporter & KPIer
Rekrytering
Single Sign On
Självbetjäning
Styra användarrättigheter
Tidrapportering
Utbildningspaket
Ärendehantering
Attestering
Automatisera workflow
Bonus & incitament
CoreHR
Digitalisera personalarkiv
Elektronisk signatur
Exit-enkäter
Förmånshantering
Frånvaroregistering
Har eget lönesystem
HR 360 grader
HR-analytics
Karriärplanering
Kompensation Mgmt
Kompetensutveckling
Konsultation
Learning Mgmt
Lönerevision
Medarbetarsamtal
Onboarding
Performance Mgmt
Rapporter & KPIer
Rekrytering
Single Sign On
Självbetjäning
Styra användarrättigheter
Tidrapportering
Utbildningspaket

Produktfunktionaliteter i Onboardingverktyg

Checklistor
E-learning
E-signering/ BankID
Enkät i flera språk
Fysisk träning & utbildning
Inbyggda quiz
Notiser (påminnelser)
Offboarding
Onboarding chatbot
Preboarding
Single sign-on browser
Självservice portal
Support under onboarding (Interactive tutorials)
Talent development
Video för utbildning
Webinar plattform (videomöten)
Checklistor
E-learning
E-signering/ BankID
Enkät i flera språk
Fysisk träning & utbildning
Inbyggda quiz
Notiser (påminnelser)
Offboarding
Onboarding chatbot
Preboarding
Single sign-on browser
Självservice portal
Support under onboarding (Interactive tutorials)
Talent development
Video för utbildning
Webinar plattform (videomöten)

Produktfunktionaliteter i Personalsystem

Återkoppling
E-signering
Frånvaroregistrering
HR Analyser
Lönehantering
Medarbetarsamtal/Möten
Onboarding
Rekrytering
Utläggsregistrering
Återkoppling
E-signering
Frånvaroregistrering
HR Analyser
Lönehantering
Medarbetarsamtal/Möten
Onboarding
Rekrytering
Utläggsregistrering

Produktfunktionaliteter i HR analytics

Analysverktyg
Dashboard
Enkel delning av resultat
Information och datainsamling
Kostnadsberäkningar
KPI:er
Rapporter
Rekommendationer
Analysverktyg
Dashboard
Enkel delning av resultat
Information och datainsamling
Kostnadsberäkningar
KPI:er
Rapporter
Rekommendationer

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Bob gör det enkelt att hantera global HR

Förenkla det komplicerade: Med Bob hanterar ni medarbetare globalt och klarar förändringar.

Förbli smidiga och flexibla: Bob kan enkelt anpassas efter organisationens skiftande behov.

Spara tid på core HR-processer: Bob effektiviserar core HR och ger korrekta resultat på kortare tid.

Dra nytta av kraftfulla data: Få viktig information och upptäck dolda insikter.

Främja global gemenskap och tillhörighet: Gör så att medarbetarna trivs och stannar på företaget.

Främja mångfalt och Inkludering: Med DEI&B inbäddad i sin kärna, hjälper Bob till att skapa personliga upplevelser för dina medarbetare.

Varför väljer man ert system?

  • Skräddarsydd lokal HR-kompetens
  • Enkelt att komma igång
  • Enkelt att använda
  • Fokus på mobilupplevelsen
  • Support och kundservice

Varför väljer man er som leverantör?

•Bob är en molnbaserad flexibel programvara som enkelt kan förändras i takt med arbetslivet.

•Kunderna drar nytta av vårt HR-community Heartcore med HR-proffs, och kunder som ställer frågor, får hjälp och delar idéer.

•Vi erbjuder global support för Bob i 4 olika tidszoner; London, Israel, Australien (Melbourne och Sydney) och USA (EST och CT),

•Supportpaket för professionella tjänster, implementering, konsulttjänster med mera.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Kunder väljer oss för att vi arbetar nära kunderna och anpassar tjänsten och systemet efter kundens behov
  • Kunderna väljer oss för att vi har hög utvecklingstakt och lyssnar på kunden när vi planerar och utvecklar funktioner
  • Kunderna väljer oss för att vi tänker annorlunda och vet vad chefer och medarbetare faktiskt behöver

Hur positionerar ni er på marknaden?

•HiBob vill skapa en värld där HR-teknik hjälper företag att klara förändring och bygga en People first-strategi.

•Bob är byggt från grunden för mellanstora företag som behöver hantera HR-processer och medarbetare globalt.

•Med sitt intuitiva och kontaktskapande användargränssnitt och integrationerna med HR tech och företagets tech, kan Bob hjälpa HR-team i Sverige att skapa roliga, flexibla och funktionella HR-processer som får företaget att växa.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Huma är det moderna HR-systemet för små och medelstora företag som inte vill lägga massa tid och pengar på uppstart, projekt, utbildning eller implementering.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Förenkla det komplicerade:

Bob är en HCM-plattform som byggts för att effektivisera HR-processer och spara tid på HR-admin, underlätta feedback och undersökningar, och göra det enklare att skapa rapporter för ledningen.

Förbli smidiga och flexibla:

Med Bobs unika konfigurationsmöjligheter kan HR skapa processer som passar den egna organisationen. Det blir enklare att uppfylla lokala regelverk och marknadsvillkor, samtidigt som ni erbjuder en exceptionell medarbetarupplevelse.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Huma är till för företag som vill arbeta enklare och smartare med personaladministration och automatisera HR-processer. HR lägger 60% av sin tid på admin. Men med Huma kan du lägga mindre tid på admin och mer tid på människor och utveckling.

Omdömen

Baserat på 9 omdömen

Baserat på 29 omdömen

Hur nöjd är du överlag?
Värde för pengarna
Integration
Kundanpassning och flexibilitet
Utbud av funktioner
Support och service
Samarbetet med leverantören
Användarvänlighet
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Användarvänligheten och de vassa funktionerna
Hibob är en användarvänlig HR-plattform som gör det enkelt att navigera i och snabbt komma igång med. Plattformen är flexibel, vilket gör att man kan anpassa och skräddarsy HR-processer så att de passar organisationens specifika behov. En annan stor fördel är Hibobs starka community och supportteam, som erbjuder snabb och hjälpsam service. Implementeringen av Hibob är dessutom smidig och okomplicerad, vilket gör att nya användare kan börja använda systemet utan onödiga hinder.
Vi i Maritime Robotics er svært fornøyde med Huma og de mange løsningene de tilbyr. Plattformen gir oss tilgang til brukervennlige maler for å utarbeide vår egen personalhåndbok, håndtere kontraktsignering, samt et effektivt og oversiktlig system for on- og offboarding. Huma sørger også for trygg dokumentlagring i henhold til GDPR, noe som gir oss ekstra trygghet i håndteringen av sensitive data. En stor fordel er at Huma er tilgjengelig på mobil, noe som gjør det enkelt for ansatte å få tilgang til modullene når som helst og hvor som helst. I tillegg vil vi gjerne trekke frem vår kundebehandler, Ronja. Hun svarer umiddelbart på spørsmålene våre og sørger for at vi føler oss godt ivaretatt. Med hennes hjelp har vi fått en smidig overgang til Huma, og opplever at alle funksjonene i systemet har bidratt til en mer effektiv HR-hverdag for oss.
Det är smidigt att förstå tjänsten och det är väldigt bra servicepersonal som verkligen vill hjälpa en.

Omdömen

Nackdelar

Tycker att rapportfunktionwn kunde varit lite enklare.
Mobilversionen har vissa brister, vilket är en utmaning för de medarbetare som främst använder mobilen och inte datorn. Dessutom saknas möjligheten att välja andra grupper än sites i shoutouts, exempelvis för att rikta kommunikation till en specifik grupp som managers. Ett annat önskemål är att kunna skapa evenemang där medarbetare kan anmäla sig direkt i systemet, vilket skulle underlätta både planering och administration av aktiviteter.
Kommer rett og slett ikke på noe!
Det kanske är utbudet på just vad som finns tillgängligt. Men de kommer med nya uppdateringar hela tiden så det är positivt. Det finns även möjlighet att komma med förslag på vad som behöver läggas till och de arbetar för att uppfylla behoven.

Tyvärr, ingen data än.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site