HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Bygglet eller Flex HRM Time

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:fr 795 kr/månad
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Offert
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Du får full koll: Med Bygglet får du full koll på era arbetstimmar, inköp och kostnader.
  • Du slipper dubbel­arbete: Du kan bland annat synka fakturor, tid­sredovisning och utlägg. Du sparar tid, får total­koll och minskar risken för fel.
  • Hantera allt i dina projekt på samma ställe: Med Bygglet har du det smidigaste flödet på marknaden där du får koll på allt från offert till faktura. Dina anställda ser alla uppdaterade instruk­tioner i sin mobil – där de även rapporterar in sin tid.
  • Flexibel tidrapportering. Projektrapportera, avvikelserapportera, timrapportera, frånvarorapportera eller stämpla på minuten – i vilken enhet du vill.
  • Dashboard för nyckeltal. Med en pedagogisk dashboard kan du få en ögonblicksbild över företagets viktiga nyckeltal.
  • Sömlös helhetslösning. Flex HRM Time är en del av den webbaserade helhetslösningen Flex HRM som samlar hela personaladministrationen i ett enda sömlöst flöde.
  • Goda integrationsmöjligheter. Via vårt öppna API kan du integrera systemet med eftersystem för fakturering, bokföring mm.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Smidigast på marknaden: Med Bygglet hanterar du dina offerter från start till mål. Du skapar dina offerter online och skickar dem direkt till din kund, som kan godkänna dem – och ett nytt projekt skapas automatiskt i Bygglet.
  • Engagemang: Vårt kundteam är med dig från det att du startar upp ditt konto och fortsatt under tiden när du är bekväm med systemet. Vår support är 2 minuter bort och är alltid kostnadsfri.
  • Inget krångel: I Bygglet gör du enkelt kopplingar till bokföringsprogram som Visma, Fortnox och Björn Lundén, samt exporter till löneprogram eller inläsning av artikelregister från ledande leverantörer.
  • Hela personaladministrationen i ett enda system. Flex HRM samlar allt du behöver i en sömlös helhetslösning – så att du slipper dubbelarbete och krångliga överföringar.
  • Valfrihet och flexibilitet. Flex HRM är uppbyggt i moduler som du kombinerar efter ditt företags behov. Använd ett system eller alla – du väljer och vi växer med dig.
  • Trygg implementationsprocess. Med en gedigen erfarenhet och kvalitetssäkrade processer kan du känna dig trygg i alla moment från uppstart till driftsättning.
  • Innovation och automation. Vi har ständigt örat mot marken och vidareutvecklar våra system med nya innovativa funktioner som förenklar din vardag.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Med effektiv projekthantering får du mer tid till dina kunder!

Bygglet är ett verktyg för projekthantering, speciellt utvecklat för små och medelstora företag i byggbranschen.

Bygglet är helt webbaserat vilket innebär att du kommer åt din information var du än befinner dig – via dator, mobiltelefon eller surfplatta. Och tid rapporterar du via en app i din smartphone.

Kort och gott - allt i ett överskådligt och lättanvänt verktyg, full koll och inga överraskningar

  • Flex Applications höga kompetens inom systemutveckling kombinerat med specialistkunskaper inom det personaladministrativa område ger oss oslagbara förutsättningar att erbjuda våra kunder ett användarvänligt, modernt och kraftfullt verktyg.
  • Sömlösheten i Flex HRM underlättar och säkerställer ditt arbete. Data hämtas från samma databas och du slipper osäkra filöverföringar och data som finns utspridd på flera olika ställen.
  • Vi tycker att tidrapportering ska gå snabbt och enkelt! Flex HRM Time förenklar hanteringen, så att du och dina medarbetare kan lägga tid på er kärnverksamhet.

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

  • Analysverktyg för optimering:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Arbetsorder:
    Ingår
  • Arbetstidsschema:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flex registrering:
    Ingår
  • Hanterar flertal kollektivavtal:
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
  • Modul i affärssystem:
  • Personaliggare inkl:
    Ingår
  • Projektredovisning & rapportering:
    Ingår
  • Push notifikationer:
    Ingår
  • Rapportering:
    Ingår
  • Resor & traktamente:
    Går att lägga till
  • Underlag till lön:
    Ingår
  • Analysverktyg för optimering:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Arbetsorder:
    Ingår
  • Arbetstidsschema:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flex registrering:
    Ingår
  • Hanterar flertal kollektivavtal:
    Ingår
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
    Ingår
  • Modul i affärssystem:
    Ingår
  • Personaliggare inkl:
    Ingår
  • Projektredovisning & rapportering:
    Ingår
  • Push notifikationer:
    Ingår
  • Rapportering:
    Ingår
  • Resor & traktamente:
    Ingår
  • Underlag till lön:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Användarvänligt, komplett och modernt system där man kan sköta allt från offert till faktura och resultatöversikt.
Att de lyssnar och sättet de bemöter problem! Vi hade en del utmaningar i uppstarten, framförallt för oss administratörer, men vi fick mycket bra support som löste de problem vi hade. Rekommenderar Bygglet, både teamet och systemet!

Nackdelar

Kalendern behöver utvecklas. Kunna skapa enklare tidsplan över projekt.
Har ibland upplevt mindre buggar men inget som inte har löst sig när vi hört av oss.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Att det är så pass användarvänligt och anpassat för vår verksamhet.

Nackdelar

Haft lite problem med supportärenden löste sig bra.

Bygglet

Bygglet

Flex HRM Time

Flex Applications