HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Blikk KYC & AML eller Regtech KYC

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Du får en branschanpassad lösning: Blikks KYC & AML-lösning är en del av det molnbaserade byråstödet Blikk Byrå och är särskilt framtaget för de förutsättningar och behov som finns inom revisions- och redovisningsbranschen.
  • Du kan arbeta i ett sömlöst flöde: Blikks KYC & AML-lösning gör det möjligt att arbeta i ett sömlöst flöde under hela processen, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning, händelser och avvikelser samt rapportering.
  • Du automatiserar viktiga delar: Blikks KYC & AML-lösning hämtar automatiskt in verifierade företagsuppgifter och gör automatiska kontroller mot PEP- och sanktionslistor under kundkännedomsprocessen och den löpande bevakningen.
Tyvärr, ingen data än.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Du samlar dina funktioner i ett system: Vår molnbaserade KYC & AML-lösning är en del av byråstödet Blikk Byrå, som ger dig full koll på tidredovisning, fakturering, löneunderlag, bevakningslistor och uppdragshantering.
  • Du skapar tid för viktigare uppgifter: Genom att samla byråns viktigaste funktioner i Blikk Byrå slipper du tidskrävande dubbelarbete i flera system, minskar administrationen och skapar tid för mer värdeskapande saker.
  • Du får förstklassig support: Om du har funderingar får du snabb hjälp av vår support. Vi erbjuder kostnadsfri support via chatt, mejl och telefon. Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.
Tyvärr, ingen data än.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Blikk KYC & AML hjälper din ekonomibyrå att leva upp till kraven i penningtvättslagen och arbeta i ett sömlöst flöde under hela processen, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning och rapportering.

Systemet kontrollerar löpande om det sker några förändringar bland dina kundernas företagsuppgifter. Sker det förändringar som kan påverka riskbedömningen skapas det automatiskt en händelse så att du kan ta lämpliga åtgärder. Du har även möjlighet att registrera och hantera egna avvikelser.

Tyvärr, ingen data än.

Produktfunktionaliteter i AML-system

  • AI implementering:
  • Due diligence:
    Ingår
  • Dynamisk kundriskbedömning och styrkort:
  • Identitesverifiering:
    Ingår
  • Myndighets rapportering:
    Ingår
  • Sanktionsmonitorering:
    Ingår
  • Transaktionsmonitorering:
  • Utredningsverktyg:
    Ingår
  • AI implementering:
  • Due diligence:
    Ingår
  • Dynamisk kundriskbedömning och styrkort:
    Ingår
  • Identitesverifiering:
    Ingår
  • Myndighets rapportering:
    Ingår
  • Sanktionsmonitorering:
    Ingår
  • Transaktionsmonitorering:
  • Utredningsverktyg:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Jag gillar andvändarvänligheten, layouten och enkelheten i att kunna jobba i systemet. Man kan enkelt se vad som har gjorts och vad man ska göra här näst. Händelser är också otroligt bra att jag direkt kan få en indikation på om något speciellt hänt eller lägga till själv om jag hittat en ovanlig händelse på kund att kunna dokumentera detta.

Nackdelar

Jag vill få in möjligheten att skriva ännu mer kring våra åtgärder för varje risk som finns eller uppkommer. Detta för att enklare kunna visa till finansinspektionen att vi inte bara identifierar risker utan även kan motverka dem genom våra interna rutiner.

Tyvärr, inga omdömen än.

Blikk KYC & AML

Blikk

Regtech KYC

Regtech Solutions