
Vad är Blikk KYC & AML?
Nu utökas byråstödet Blikk Byrå med en molnbaserad KYC & AML-lösning som hjälper din ekonomibyrå att leva upp till kraven i penningtvättslagen och arbeta i ett sömlöst flöde under hela processen, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning och rapportering.
Fördelar med Blikk KYC & AML
- Standardiserad mall för allmän riskbedömning
- Automatisk inhämtning av företagsuppgifter
- Automatisk kontroll mot PEP- och sanktionslistor
- Stöd för ID-kontroll med BankID
- Löpande bevakning
- Registrera, hantera och följ upp egna avvikelser
- Överskådlig dashboard
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?Mobilapp
Finns det mobilapp?Support
Hur kan ni kontakta leverantören?Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?Språk
På vilka språk finns systemet?Geografiskt område
Var finns vi någonstans?Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?System från samma leverantör
Vilka mer system har leverantören?Varför gör man affärer med Blikk?
Varför väljer man Blikk KYC & AML?
- Du får en branschanpassad lösning: Blikks KYC & AML-lösning är en del av det molnbaserade byråstödet Blikk Byrå och är särskilt framtaget för de förutsättningar och behov som finns inom revisions- och redovisningsbranschen.
- Du kan arbeta i ett sömlöst flöde: Blikks KYC & AML-lösning gör det möjligt att arbeta i ett sömlöst flöde under hela processen, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning, händelser och avvikelser samt rapportering.
- Du automatiserar viktiga delar: Blikks KYC & AML-lösning hämtar automatiskt in verifierade företagsuppgifter och gör automatiska kontroller mot PEP- och sanktionslistor under kundkännedomsprocessen och den löpande bevakningen.
Varför väljer man er som leverantör?
- Du samlar dina funktioner i ett system: Vår molnbaserade KYC & AML-lösning är en del av byråstödet Blikk Byrå, som ger dig full koll på tidredovisning, fakturering, löneunderlag, bevakningslistor och uppdragshantering.
- Du skapar tid för viktigare uppgifter: Genom att samla byråns viktigaste funktioner i Blikk Byrå slipper du tidskrävande dubbelarbete i flera system, minskar administrationen och skapar tid för mer värdeskapande saker.
- Du får förstklassig support: Om du har funderingar får du snabb hjälp av vår support. Vi erbjuder kostnadsfri support via chatt, mejl och telefon. Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
Blikks skapar tid med hjärta.
Tid är det mest värdefulla vi har och därför det finaste vi kan ge. Och att skapa tid finns i vårt DNA. Vi behöver inte uppfinna tidsmaskiner eller bryta fysikens lagar – tid är kärnan i vår produkt och det värde vi ger till våra kunder.
Med hjälp av Blikks smarta system kan du enkelt minska administrationen och skapa tid för det som ligger dig varmast om hjärtat - exempelvis kunduppdrag, rådgivning eller dina kollegor.
Vilka behov och utmaningar är det som Blikk KYC & AML löser för kunden?
Blikk KYC & AML hjälper din ekonomibyrå att leva upp till kraven i penningtvättslagen och arbeta i ett sömlöst flöde under hela processen, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning och rapportering.
Systemet kontrollerar löpande om det sker några förändringar bland dina kundernas företagsuppgifter. Sker det förändringar som kan påverka riskbedömningen skapas det automatiskt en händelse så att du kan ta lämpliga åtgärder. Du har även möjlighet att registrera och hantera egna avvikelser.
Recensioner & Omdömen om Blikk KYC & AML
Vad tycker andra om systemet?