HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Blikk KYC & AML-logo

Blikk KYC & AML

Blikk

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Blikk KYC & AML?

Nu utökas byråstödet Blikk Byrå med en molnbaserad KYC & AML-lösning som hjälper din ekonomibyrå att leva upp till kraven i penningtvättslagen och arbeta i ett sömlöst flöde under hela processen, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning och rapportering.

Fördelar med Blikk KYC & AML

  • Standardiserad mall för allmän riskbedömning
  • Automatisk inhämtning av företagsuppgifter
  • Automatisk kontroll mot PEP- och sanktionslistor
  • Stöd för ID-kontroll med BankID
  • Löpande bevakning
  • Registrera, hantera och följ upp egna avvikelser
  • Överskådlig dashboard

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SV

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SE

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Blikk?

Varför väljer man Blikk KYC & AML?

  • Du får en branschanpassad lösning: Blikks KYC & AML-lösning är en del av det molnbaserade byråstödet Blikk Byrå och är särskilt framtaget för de förutsättningar och behov som finns inom revisions- och redovisningsbranschen.
  • Du kan arbeta i ett sömlöst flöde: Blikks KYC & AML-lösning gör det möjligt att arbeta i ett sömlöst flöde under hela processen, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning, händelser och avvikelser samt rapportering.
  • Du automatiserar viktiga delar: Blikks KYC & AML-lösning hämtar automatiskt in verifierade företagsuppgifter och gör automatiska kontroller mot PEP- och sanktionslistor under kundkännedomsprocessen och den löpande bevakningen.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Du samlar dina funktioner i ett system: Vår molnbaserade KYC & AML-lösning är en del av byråstödet Blikk Byrå, som ger dig full koll på tidredovisning, fakturering, löneunderlag, bevakningslistor och uppdragshantering.
  • Du skapar tid för viktigare uppgifter: Genom att samla byråns viktigaste funktioner i Blikk Byrå slipper du tidskrävande dubbelarbete i flera system, minskar administrationen och skapar tid för mer värdeskapande saker.
  • Du får förstklassig support: Om du har funderingar får du snabb hjälp av vår support. Vi erbjuder kostnadsfri support via chatt, mejl och telefon. Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Blikks skapar tid med hjärta.

Tid är det mest värdefulla vi har och därför det finaste vi kan ge. Och att skapa tid finns i vårt DNA. Vi behöver inte uppfinna tidsmaskiner eller bryta fysikens lagar – tid är kärnan i vår produkt och det värde vi ger till våra kunder.

Med hjälp av Blikks smarta system kan du enkelt minska administrationen och skapa tid för det som ligger dig varmast om hjärtat - exempelvis kunduppdrag, rådgivning eller dina kollegor.

Vilka behov och utmaningar är det som Blikk KYC & AML löser för kunden?

Blikk KYC & AML hjälper din ekonomibyrå att leva upp till kraven i penningtvättslagen och arbeta i ett sömlöst flöde under hela processen, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning och rapportering.

Systemet kontrollerar löpande om det sker några förändringar bland dina kundernas företagsuppgifter. Sker det förändringar som kan påverka riskbedömningen skapas det automatiskt en händelse så att du kan ta lämpliga åtgärder. Du har även möjlighet att registrera och hantera egna avvikelser.

Recensioner & Omdömen om Blikk KYC & AML

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Har svårt att se att något system kommer vara bättre än Blikks

RedovisningskonsultMikroföretagVerifierad personSverigeOktober 2023

Vad gillar du mest?

Jag gillar andvändarvänligheten, layouten och enkelheten i att kunna jobba i systemet. Man kan enkelt se vad som har gjorts och vad man ska göra här näst. Händelser är också otroligt bra att jag direkt kan få en indikation på om något speciellt hänt eller lägga till själv om jag hittat en ovanlig händelse på kund att kunna dokumentera detta.

Vad gillar du minst?

Jag vill få in möjligheten att skriva ännu mer kring våra åtgärder för varje risk som finns eller uppkommer. Detta för att enklare kunna visa till finansinspektionen att vi inte bara identifierar risker utan även kan motverka dem genom våra interna rutiner.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Tidsaspekten i att jobba med KYC och allmänna riskbedömningen som är en tidskrävande process. Blikk hjälper oss med rätt verktyg för att kunna minimera tidsåtgången och kunna jobba effektivare med frågeställningarna.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Blikk KYC & AML förekommer inom följande kategorier

Blikk KYC & AML produktfunktionaliteter

AML-system

Due diligence

Ingår

Identitesverifiering

Ingår

Myndighets rapportering

Ingår

Sanktionsmonitorering

Ingår

Utredningsverktyg

Ingår

KYC-system

Automatiska notiser

Ingår

Bevakningslista

Ingår

ID identifikation

Ingår

Onboarding

Ingår

PEP identifieringar

Ingår

Riskbedömningar

Ingår

Uppdateringar i realtid

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 12000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Blikk

Blikk erbjuder ett flexibelt byråstöd som hjälper ekonomibyråer att minska administrationen, skapa tid för viktigare uppgifter och öka lönsamheten.

Blikk Byrå används dagligen av hundratals ekonomibyråer som vill få full koll på tidredovisning, fakturering, löneunderlag, bevakningslistor, uppdrag, KYC och AML.

Systemet har även en kostnadsfri partnerportal som förenklar samarbetet med slutkunder.